ژنرال جوزف ووتل: رژیم ایران بزرگ‌ترین عامل بی‌ثباتی در منطقه است-۲۰دقیقه-گزارش۶- ۳۱تیر۱۳۹۷

گزارش 6ـ ژنرال جوزف ووتل: رژیم ایران بزرگ‌ترین عامل بی‌ثباتی در منطقه است


 ژنرال جوزف ووتل فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا (سنتکام) در یک کنفرانس مطبوعاتی در پنتاگون نقش بی ثبات کننده و مخرب رژیم ایران را برای خبرنگاران تشریح کرد. بخشهایی از این توجیه مطبوعاتی را که در سایت پنتاگون درج شده از نظر می گذرانیم:

ژنرال جوزف ووتل فرمانده سنتکام:

من چند بار گفته ام رژیم ایران را بی ثبات کننده ترین عامل در سراسر منطقه به حساب می آوریم و تلاشهای ما در سراسر منطقه روی افشا کردن فعالیتهای این رژیم و کار با شرکا برای متوقف کردن و مختل کردن آنها متمرکز است. آنها بی ثباتی را ترویج میکنند

ژنرال جوزف ووتل افزود:‌ من به همه شما یادآوری میکنم رژیم ایران با حزب الله لبنان و دیگر گروههای شبه نظامی امنیت منطقه را تهدید می کد. خاطر نشان میکنم رژیم ایران از حوثیها پشتیبانی میکند که موشکهای با برد افزوده به مراکز جمعیتی اصلی در عربستان سعودی شلیک میکنند . آنها با این کار نه فقط شهروندان سعودی را در معرض خطر قرار میدهند، بلکه شهروندان سایر کشورها را هم تهدید می کنند. این رژیم ایران است که حوثیها را پشتیبانی میکند، حوثیهایی که از توزیع کمک انساندوستانه و داروهای حیاتی برای مقابله با یکی از بزرگترین شیوع ثبت شده وبا در دنیا ممانعت میکنند.

فرمانده سنتکام گفت:‌ این رژیم ایران است در باب المندب، که چهارمین تنگه بلحاظ بیشترین رفت و آمد در سراسر جهان است، و در جنوب دریای سرخ، بازرگانی جهانی و عبور از طریق آبهای بین المللی را در معرض تهدید قرار میدهد. موشکهای پرهزینه دفاعی کروز برای حوثیها تأمین میکند و به آنها آموزش میدهد. با کشتیهای انفجاری و مینها و قابلیتهای دیگر این مسیر را تهدید می کند. من میتوانم همینطور ادامه بدهم ولی من فکر میکنم که شما منظور را گرفتید.
لطفا به اشتراک بگذارید: