پمپئو سران مذهبی رژیم ایران را « ریاکار» خواند

پمپئو سران مذهبی رژیم ایران را « ریاکار» خواند


به گزارش آسوشیتدپرس ۱مرداد۹۷، مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده روز یکشنبه سران مذهبی رژیم ایران را

« روحانیون ریایی» نامید، کسانی که در حالیکه اجازه میدهند مردمشان رنج بکشند ثروت انبوهی جمع کرده اند ...

وزیرخارجه ایالات متحده آمریکا سران سیاسی، قضایی و نظامی ایران را نیز زیر ضرب برد و چند نفر را با اسم نام برد که در فساد گسترده شرکت دارند.

وی در ادامه با اشاره به رژیم ایران گفت، این دولت « بطور بیرحمانه یی حقوق بشر، کرامت و آزادی های اساسی مردم خود را سرکوب میکند».

مایک پمپئو از جمله گفت مکارم شیرازی بیش از 100 میلیون دلار از طریق تجارت غیرقانونی شکر بدست آورده است.

همچنین امامی کاشانی بعد از اینکه دولت چندین معدن سودآور را به موسسه او منتقل کرد میلیونها دلار پول بدست آورده است.

و بالاخره خامنه‌ای دارای یک موسسه بنام ستاد «اجرایی خط امام) است که خارج از حساب وکنترل بوده و 95 میلیارد دلار ارزش دارد.

پمپئو در پایان اینچنین نتیجه گیری می کند، « میزان فساد و ثروت در میان رهبران رژیم نشان میدهد که ایران توسط چیزی که بیشتر شبیه مافیا تا دولت است حکمرانی میشود».

 

پمپئو سران رژیم ایران را با مافیا مقایسه می کند


خبرگزاری رویتر، 23 ژوییه2018

مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا روز یکشنبه در اشاره ثروت وسیع و فساد رایج در میان سران رژیم ایران گفت ایران با چیزی شبیه به مافیا اداره می شود تا یک دولت.

وی که برای جمعیتی در کالیفرنیا صحبت می کرد گفت در حالیکه مردم ایران سرنوشت کشورشان را تعیین می کنند واشینگتن از صدای مردم ایران که سالهاست نادیده گرفته شده حمایت خواهد کرد.

او افزود دولت آمریکا یک کانال تلویزیونی و رادیویی و دیجیتال و فورمهای رسانه اجتماعی فارسی 24ساعته و 7 روز هفته راه اندازی می کند تا همه ایرانیان در ایران و سراسر جهان به آن دسترسی داشته باشند.

 

طرح افشای دارایی های خامنه ای و سایر سران رژیم ایران


مجلس نمایندگان آمریکا طرح افشای دارایی‌ های خامنه‌ای و سایر سردمداران رژیم آخوندی را تصویب کرد. بر اساس این طرح وزارت خزانه‌داری آمریکا باید فهرست سرمایه‌ها و دارایی‌های این افراد را منتشر کند. به گزارش آسوشیتدپرس، این طرح با ۲۸۹رای موافق به تصویب رسید. این طرح برای قانونی شدن می‌بایست در سنا نیز به تصویب برسد و سپس رئیس‌جمهوری آمریکا آن را امضا کند.

 

بروس پولیکین، نماینده کنگره آمریکا از ایالت ماین، به هنگام معرفی این طرح گفت: در حدود ۷۰مقام ایران ثروتهای شخصی هنگفتی را کسب کرده‌اند، آنها هم‌چنین از این ثروت‌ها برای کمک به گروه‌های تروریستی و گروههایی که به منافع ما ضربه می‌زنند استفاده می‌کنند. وی افزود: این حق شهروندان ایرانی و همه مردم در سراسر جهان است که بدانند این حامیان اصلی تروریسم چه مقدار ثروت کسب کرده‌اند و برای چه منظوری آن را مصرف می‌کنند. این نماینده جمهوریخواه تأکید کرده است: مقامهای ارشد رژیم ایران، از جمله خامنه‌ای و مقامهای اصلی سیاسی و نظامی ایران، از طریق ساختار استبدای، فاسد و مخفی در کشور ثروتهای هنگفتی را کسب کرده‌اند. وی گفت: رژیم ایران بزرگترین رژیم حامی تروریسم است و نمی‌توان به آن اعتماد کرد. این مهم است که برای امنیت منطقه و ایالات متحده این داراییهای مخفی برای مردم جهان افشا شوند.

این لایحه که اکنون باید در سنا به‌تصویب برسد، بعد از تبدیل‌شدن به قانون، دولت آمریکا را موظف خواهد کرد، ظرف ۹۰روز مشخص کند که هر کدام از سران اصلی رژیم، چه میزان پول و سرمایه در خارج از ایران دارند و به چه نحوی این سرمایه‌ها را به خارج منتقل کرده‌اند.

لایحه مذکور در سپتامبر سال گذشته میلادی، در مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا به‌تصویب رسیده بود؛ اما دولت اوباما تهدید به وتو آن کرد و از این‌رو مراحل قانونی‌شدن آن طی نشد.

 بیشتر بخوانید:


مطالب مرتبط:

واکنش سایت خامنه‌ای به افشای داراییهای وی


مجلس نمایندگان آمریکا طرح افشای دارایی‌های خامنه‌ای و سایر سران رژیم را تصویب کرد


خشم رژیم آخوندی از تصویب طرح افشای داراییهای خامنه‌ای و سران رژیم در کنگره آمریکا


«دلیل حفاظتی»! حقوقهای نجومی سران سپاه


لطفا به اشتراک بگذارید: