اطلاعیه شورای ملی مقاومت-اعتصاب سراسری کامیونداران و اعتراضات سایراقشار

اطلاعیه شورای ملی مقاومت-اعتصاب سراسری کامیونداران و اعتراضات سایراقشار

 

اعتراضات 970501

 

دور جدید اعتصاب رانندگان کامیون از ساعات اولیه صبح روز دوشنبه اول مرداد ماه، آغاز شد.

کامیونداران شهرهای تهران، بندرعباس، سیرجان، اصفهان؛ شهرکرد، یزد، بانه، سنندج، ‌قزوین، بندر موسوم به امام، پلدختر، تبریز، رفسنجان، کرمانشاه؛‌ سیرجان؛ شاهرود؛ طرق؛ کاشمر و فیروزکوه و همچنین کامیونداران ترمینال بار مشهد، در اعتراض به حل نشدن مشکلات معیشیت و اجرایی نشدن وعده و وعیدهای کارگزاران رژیم دست به اعتصاب زدند.

در جاده خوزستان رانندگان کامیون، جلوی کامیونهایی که بار داشته باشند را گرفته و به آنها اجازه رفت و آمد نمیدادند.

بر اساس گزارش شاهدان، پایانه های تهران، اصفهان و بندر موسوم به امام خلوت است و رفت و آمدی در آن نیست.

در جاده بین المللی شیراز - اهواز و تهران-ساوه و کنگاور - همدان و دشت ارژن - شیراز نیز کامیونی دیده نشده و کامیونداران اعتصاب کرده اند.

منبع:‌داخله ۱ مرداد ۹۷

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران با صدور اطلاعیه درباره دور جدید اعتصاب رانندگان کامیون و خودروهای سنگین در استانهای مختلف کشور و با یادآوری اقدامات سرکوبگرانه رژیم برای به شکست کشاندن اعتصاب سراسری دو ماه پیش رانندگان کامیون که حدود دو هفته طول کشید و به تمامی 31 استان کشور گسترش یافت اعلام کرد

سیاستهای ضد مردمی رژیم آخوندی که اقتصاد کشور را به نابودی کشانده است، فشار مضاعفی بر رانندگان کامیون و خودروهای سنگین وارد می‌کند. علاوه بر گرانی و تورم روزافزون، این رانندگان از افزایش اخاذی‌های رژیم تحت عنوان کمیسیون و عوارض و ... رنج می برند.

مقاومت ایران با درود به رانندگان اعتصابی، عموم جوانان غیرتمند را به همبستگی با آنها فرا می خواند و از عموم مراجع بین المللی و سندیکاها و اتحادیه های کامیونداران و کارگران در کشورهای مختلف جهان می‌خواهد تا ضمن حمایت از این رانندگان سیاستهای ضد انسانی رژیم آخوندی را محکوم کنند.

منبع: اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت : 1 مرداد 97

-در همبستگی با اعتصاب کامیونداران و در اعتراض به بحران ارزی ، بازاریان و کسبه بازار کرج اعتصاب کردند و از بازکردن مغازه های خود خودداری کردند

- بازاریان و کسبه پاساژ فردوسی مشهد نیز در همبستگی با اعتصاب سراسری کامیونداران و در اعتراض به افزایش نرخ دلار و کاهش قدرت خرید ریال ، اعتصاب کردند و مغازه ها را بستند.

-بدنبال بالارفتن مجدد قیمت دلار تا مرز 9500 تومان و در وحشت از اعتراضات مجدد بازاریان و کسبه در تهران، رژیم آخوندی نیروهای سرکوبگر خود را بصورت فشرده در خیابان جمهوری و در مقابل بازار بزرگ علاءالدین و بازار چهار سو مستقر کرد.
لطفا به اشتراک بگذارید: