تحولات ایران وجهان در۲۰ دقیقه - ۱مرداد۱۳۹۷

 تحولات ایران وجهان در۲۰ دقیقه - ۱مرداد۱۳۹۷


مقدمه


-دور جدید اعتصاب رانندگان کامیون در تهران و سایر شهرهای میهن

-دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا: به روحانی هرگز، هرگز، آمریکا را دوباره تهدید نکن وگرنه متحمل عواقبی خواهید شد که شبیه آن را در طول تاریخ کمتر کسی دیده است

-مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا نقض حقوق بشر، دزدیهای نجومی، صدور تروریسم و اقدام برای بمب گذاری در گردهمایی ایرانیان را محکوم کرد

گزارشات:


گزارش۱ ـ سخنرانی مایک پمپئو

گزارش ۲ـ توطئه تروریستی با انگیزه تهدید علیه تغییر رژیم ایران

گزارش ۳ـ ‌اتحادیه اروپا بایستی به تروریسم در خاک اروپا پاسخ بدهد

گزارش ۴ـ تظاهرات عراق علیه شبه نظامیان و احزاب فاسد وابسته به رژیم ایران

گزارش ۵ـ توافق آمریکا و اروپا در مورد جلوگیری از صدور تروریسم رژیم ایران

گزارش۶ ـ برنامه اراسموس اروپا

حمایت از فشارهای دیپلوماتیک و نظامی روی رژیم ایران

 

گزارش۱ ـ سخنرانی مایک پمپئو


برنامه امروز را با بخشهایی از سخنرانی مایک پمپئو در کتابخانه ریگان درباره ایران شروع می کنیم:

مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا نقض حقوق بشر ، دزدیهای نجومی ، صدور تروریسم و اقدام برای بمب گذاری در گردهمایی ایرانیان را محکوم کرد

مایک پمپئو گفت:

در اوایل همین ماه جاری، یک به اصطلاح دیپلمات ایرانی مستقر در وین را، به جرم تأمین مواد منفجره برای یک عملیات بمب گذاری که قرار بود برای انفجار در یک گردهمایی سیاسی در فرانسه مورد استفاده قرار گیرد دستگیر کردند. این واقعه همه آنچه که باید در باره رژیم بدانید را به شما می‌گوید. رژیم و متحدانش ردی از خون مخالفان را در سراسر اروپا و خاورمیانه از خود باقی گذاشته‌اند. فی‌الواقع، متحدان اروپایی ما نسبت به تهدید تروریسم تحت حمایت رژیم ایران مصونیت ندارند. (مقامهای رژیم ایران) همزمان با اینکه تلاش می‌کنند اروپا را قانع کنند در توافق هسته‌ای باقی بماند، به طور مخفیانه در حال طراحی حملات تروریستی در قلب اروپا هستند.

سطح فساد و ثروت در بین رهبران رژیم ایران نشان میدهد که این رژیم توسط چیزی که بیشتر به مافیا شباهت دارد تا یک دولت حکمرانی میشود.

مایک پمپئو افزود:

این چهل سال حکومت ایران، تلخ بوده است. چهل سال دزدسالاری و حکومت فاسدان، چهل سال غارت ثروت مردم برای حمایت از تروریسم، چهل سال به زندان افکندن ایرانیان عادی بخاطر بیان مسالمت‌آمیز حقوقشان.

علیرغم سابقه تجاوزات رژیم، آمریکا و سایر کشورها سالها تقلا کردند تا یک میانه روی سیاسی بیابند. چنین چیزی همان قدر غیرممکن است که دنبال یک اسب تک شاخ بگردیم.

برخی معتقدند که روحانی یا وزیر خارجه ظریف میانه رو هستند. واقعیت این است که آنها فقط افراد پوششی آیت الله و شیادی بین‌المللی او هستند. توافق هسته‌ای، آنها را میانه رو نکرد بلکه آنها را تبدیل به گرگ در لباس میش کرد.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به قیام دیماه مردم ایران:

از دسامبر گذشته پایدارترین و قوی ترین اعتراضات خیابانی رخ داده که از سال 1979 تا کنون بی سابقه بوده است. برخی از شعارهای تیز: مردم در فقر هستند در حالیکه آخوندها مانند خدا زندگی می کنند.

انتخاب سایرین این است که بازار بزرگ تهران را ببندند.هرچند این تظلم خواهی ها اشکال مختلفی دارند اما همه این صداهای نارضایتی در یک چیز مشترک هستند و آن اینکه آنها از سوی این رژیم انقلابی مورد بدرفتاری قرار گرفته اند. ایرانیان خواهان کرامت، پاسخگویی و احترام هستند.

 

گزارش ۲ـ توطئه تروریستی با انگیزه تهدید علیه تغییر رژیم ایران


پروفسور ایوان ساشا شیهان مدیر بخش روابط جهانی و امنیت انسانی در دانشگاه بالتیمور آمریکا توطئه تروریستی رژیم ایران علیه گردهمایی مقاومت ایران در ویلپنت پاریس را بیانگر ترس رژیم ایران از تغییر دموکراتیک دانست. بخشهایی ازاین مقاله را که در سایت مدرن دیپلوماسی درج شده از نظر می گذرانیم:

ماه گذشته مقامات بلژیک یک زوج ایرانی تبار را دستگیر کردند و معلوم شد که آنها حامل 500گرم مواد انفجاری تی.ای.تی.پیTATP هستند. آنها قصد داشتند در پاریس، گردهمایی مخالفان ایران در 30 ژوئن را هدف قرار داده، تلفات انبوه بگیرند.

این زوج، که خود را از حامیان مجاهدین خلق جا میزدند، در واقع از عاملان اطلاعات رژیم ایران بودند که مصمم به حمله و تضعیف مقاومت بودند.

دستگیری این زوج (امیر سعدونی و نسیم نومنی) بدنبال دستگیری اسدالله اسدی (دیپلمات ایران در اتریش) در آلمان  اتفاق افتاد. اسدالله اسدی، دبیر سوم سفارت رژیم ایران در اتریش و عامل وزارت اطلاعات ایران شناخته میشود. او کسی است که مواد منفجره را در مرز لوگزامبورگ به این زوج تحویل داد.

چنانچه این توطئه ترور موفق بود تردیدی نیست که چه تلفاتی از این تجمع حدودا 100هزار نفری از حامیان شورای ملی مقاومت ایران می گرفت...

مدیر بخش روابط جهانی و امنیت انسانی در دانشگاه بالتیمور می افزاید: توطئه تروریستی پاریس یک تلاش مستاصلانه رژیم ایران بود تا توجهات را از قیام در داخل منحرف کند

به یمن کار درست مقامات چند کشور اروپایی، توطئه تروریستی علیه گردهمایی ایران آزاد در پاریس شکست خورده است حالا جهان می تواند انتظار داشته باشد جامعه فعال داخل ایران امید جدیدی گرفته باشد مانند آنچه در قیام ژانویه ( دی ماه) روی داد. همچنین امیدی که از پیام نوروزی خانم رجوی گرفتند.

بعد از ماهها سازماندهی و فعالیت هواداران جنبش دموکراسی ایران، جامعه بین المللی نمی تواند آن را نادیده بگیرد.

شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه یی درخواست کشورهای اروپا بستن سفارتهای رژیم ایران و اخراج دیپلوماتهای این رژیم را در نظر بگیرند

با متلاشی کردن شبکه دیپلومات تروریستهای رژیم ایران باید به جنبش مقاومت ایران در داخل کشور و در سراسر جهان کمک کرد. این در شرایطی است که این دیکتاتوری مذهبی هرچه بیشتر به سرنگونی نزدیک می شود رژیمی که جلودار تروریسم بین المللی است.

 

گزارش3 ـ ‌اتحادیه اروپا بایستی به تروریسم در خاک اروپا پاسخ بدهد


آلخو ویدال کوادراس می گوید: اتحادیه اروپا بایستی قاطعانه به تروریسم رژیم ایران در خاک اروپا پاسخ بدهد. بخشهایی از مقاله وی را که در یورواکتیو درج شده از نظر می گذرانیم:

دکتر آلخو ویدال کوادراس، رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت و معاون سابق پارلمان اروپا، نوشت: اشتیاق اتحادیه اروپا به تعامل بی قیدوشرط با رژیم ایران بنظر می رسد اروپا را نسبت به حمایت تروریسم دولتی آسیب پذیرتر ساخته است.

آلخو ویدال کوادراس یک پروفسور اسپانیایی است که در رشته اتمی و فیزیک اتمی تحصیل کرده و معاون پارلمان اروپا از 1999 تا 2014 بوده است. او در حال حاضر رییس کمیته بین المللی مستقر در بروکسل در جستجوی عدالت می باشد.

وی در مقاله خود نوشت، طی 30ژوئن تا اول ژوییه 4نفر مظنون در بلژیک، فرانسه و آلمان در ارتباط با یک حمله تروریستی برای بمبگذاری در گردهمایی وسیع شورای ملی مقاومت ایران در ویلپنت حومه پاریس دستگیر شدند. سخنران اصلی در این مراسم مریم رجوی پرزیدنت اپوزیسیون ایران بود.

این 4نفر شامل یک زوج بلژیکی ایرانی تبار بودند که حامل بمب 500گرمی تی.ای.تی.پی و یک چاشنی در خودرو شان بودند که در صدد منفجر ساختن آن در این مراسم بودند. بدتر از اینها در همین زمان نفر سوم یعنی اسدالله اسدی دبیر سوم سفارت ایران در وین اتریش بود که در آلمان دستگیر شد. ایرانی چهارم در فرانسه دستگیر شد که قرار است به بلژیک مسترد شود.

اما در این واقعه، اتحادیه اروپا نه تنها سکوت کرده بلکه علائمی هم هست که سیاست مماشات در این رابطه ادامه یافته با رژیمی که در پایتخت اروپا مرتکب حمله تروریستی شده است.

حائز اهمیت است که توجه داشته باشیم این نوع اقدام جدید نبوده است. در 1997 اتحادیه اروپا تمامی سفرایش را از ایران فراخواند و عوامل اطلاعاتی ایرانی را از اروپا اخراج کرد و اینکار بدنبال ترورهای رسوا در رستوران میکونوس‌ آلمان علیه مخالفان کرد رژیم ایران انجام شد. در همان زمان دادگاه آلمان حکم جلب وزیر اطلاعات ایران را صادر کرد.

سایر اعضای اپوزیسیون ایران نیز در اروپا ترور شده اند که عاملش افراد مظنون رژیم ایران بودند مانند مورد دکتر کاظم رجوی، نماینده شورا در ژنو و سفیر سابق ایران در سازمان ملل بود که در 1990به قتل رسید، عبدالرحمان رحمان قاسملو در وین در 1989 و محمد حسین نقدی فرستاده شورای ملی مقاومت ایران و دیپلومات سابق در 1998 در رم ترور شد.

ما می توانیم با کاهش روابط دیپلوماتیک و اخراج عواملی که با وزارت اطلاعات ایران مرتبط هستند پاسخ بدهیم تا از حملات تروریستی بیشتر در خاک اروپا جلوگیری کنیم.

 

گزارش 4ـ تظاهرات عراق علیه شبه نظامیان و احزاب فاسد وابسته به رژیم ایران


با گذشت دو هفته از تظاهرات مردم عراق بویژه شیعیان عراقی در جنوب این کشور، رسانه های عربی نوشتند : بغداد به همراه استانهای میانی و جنوبی عراق به تظاهرات برای برکناری مقامهای فاسد و علیه شبه نظامیان احزاب وابسته به رژیم ایران ادامه می دهند

تظاهرات در میدان تحریر بغداد برگزار شد . در این تظاهرات مردم خواهان بهتر شدن وضعیت خدماتی در کشور و حسابرسی از فاسدان و تبدیل نظام حکومتی از پارلمانی به ریاستی شدند.

خبرنگار العربیه گفت نیروهای امنیتی مسیرهای ورود به میدان تحریر و پل جمهوری را باز کردند . به دلیل نگرانی دولت از برگزاری تظاهرات توسط فعالان ، میدان تحریر بغداد بسته شده بود .

به گزارش العربیه در تظاهرات اخیر عراق لحن تظاهرکنندگان تغییر کرده است. آنها تنها خواهان خدمات دولتی نیستند بلکه می خواهند که احزاب سیاسی مورد حسابرسی قرار گیرند .

این منبع به آتش کشیده شدن مقر احزاب وابسته به رژیم ایران مانند بدر و عصائب و حزب الله را مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ تظاهرکنندگان با به آتش کشیدن مقرهای این احزاب وعکس های رهبران آنها خشم خود را نشان دادند

هشام الهاشمی یک تحلیلگر امنیتی عراقی می گوید: تظاهرات مردم جنوب عراق که خواسته هایی داشتند به خواسته آنها برای برکناری احزاب حاکم تبدیل شده . بویژه آن احزابی که در مناطق فرات میانی و جنوب هستند و بطور خاص احزابی که با رژیم ایران ارتباط حزبی و عقیدتی دارند .

در تظاهرات اخیر مردم عراق شعارهای تظاهر کنندگان هم تنها به خواسته های صنفی محدود نمی شود .مردم در شعارهایشان دخالت های رژیم ایران در امور عراق را محکوم می کنند . آنها شعارهایی را می دهند که بندرت در استانهای جنوبی عراق علیه رژیم ایران داده می شد .

نجم القصاب تحلیل گر سیاسی عراقی در این رابطه می گوید : رژیم ایران انتظار نداشت که شیعیان عراق بویژه در جنوب و مناطق میانی عراق را از دست بدهد . مردم در تظاهرات علیه این رژیم شعار می دهند.

 

گزارش 5ـ توافق آمریکا و اروپا در مورد جلوگیری از صدور تروریسم رژیم ایران


وزیر خزانه داری آمریکا می گوید: اروپا و آمریکا در مورد ممانعت از صدور تروریسم رژیم ایران توافق دارند

استیون منوچین وزیرخزانه داری آمریکا بر مقابله با سیاست صدور تروریسم رژیم ایران تأکید کرد.

وزیر خزانه داری آمریکا، گفت:‌ ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا صد در صد در مورد همه جنبه‌های توافق اتمی با رژیم ایران هم عقیده نیستند.

او طی سخنانی در اجلاس جی 20 در آرژانتین افزود:‌ البته نظر مشترک هر دو طرف بر این استوار است که اولاً رژیم ایران هرگز نباید سلاح اتمی داشته باشد، ثانیاً باید مانع از صدور تروریسم از سوی رژیم ایران به خاورمیانه شد. آمریکا می‌گوید برجام، نمی تواند مانع دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی شود.

دونالد ترامپ یکی دیگر از دلایل خروج آمریکا از برجام را گستاخ شدن رفتار رژیم ایران در منطقه پس از دستیابی به این توافق خواند و گفت این رژیم پولهای به دست آمده را صرف اقدامات نظامی و تروریستی خود در عراق، سوریه و یمن کرده است.

آمریکا همچنین خواستار توافقی است که نگرانی کشورهای منطقه از برنامه موشکی رژیم ایران را رفع کند

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا پیشتر نیز تصریح کرده بود هدف ما به صفر رساندن صادرات نفت ایران است.

به گزارش خبرگزاری رویتر وزیر خزانه‌داری آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن به خبرنگاران گفت:‌ آمریکا خواهان اجتناب از اخلال در بازار جهانی نفت است. در عین‌حال تحریمها علیه رژیم ایران ازسرگرفته می‌شود چرا که هدف ما به صفر رساندن صادرات نفت این رژیم است. ممکن است برخی شرکتها در این مقطع نتوانند به‌طور کامل واردات نفت خود را قطع کنند ما به آنها مقداری زمان می‌دهیم. این موارد البته استثناست تا این مشکل را حل کنند

استیون منوچین افزود: ما از آنها می‌خواهیم که خریدهای نفتی را به صفر برسانند اما چنان‌چه در برخی موارد آنها نتوانند یک شبه این کار را انجام دهند آنوقت ما استثناهایی را در نظر می‌گیریم.

 

گزارش6 ـ برنامه اراسموس اروپا


داشتن برنامه قوی برای کسب و کار، و تثبیت آن و یافتن گزینه های فنی مؤثر، اینها چالش هایی است کارآفرینان جوان با آن روبرو هستند. برای این مشکلات راه حلی وجود دارد. این راه حل برنامه اراسموس برای کارآفرینان جوان نام دارد .

یکی از مسئولان ارشد وزارت اقتصاد و توسعه یونان در باره برنامه اراسموس برای کارآفرینان جوان می‌گوید: برنامه منحصر بفردی است و مناسب آن دسته از کارآفرینان جوان است که می‌خواهند شرکت تاسیس کنند. آنها در ابتدا باید دانش لازم را از کارآفرینان باتجربه کسب کنند. برای اینکه تأثیر این برنامه را ببینید به این نکته فکر کنید که این برنامه شبکه ۳۸ کشور را در بر گرفته است

به لطف واقعیت مجازی و واقعیت افزوده گردشگران می توانند بناهای باستانی یونان را همان طور که چندین قرن پیش بوده است ببینند. این فناوری را که تا کنون بیش از ۸۰هزار توریست در سه سال گذشته به کار برده اند، میکائیل کوکینوس، کارآفرین یونانی،‌ طراحی کرده است

او می‌گوید:‌ «این اپلیکیشن دو ویژگی مهم دارد: اول دقت و صحت آن است. باستان شناسان مشهور روی کار ما نظارت کرده اند. ویژگی دوم هم این است که در آن، از پیام صوتی و نوشتاری استفاده نمی شود در نتیجه جای راهنمای گردشگری را نمی‌گیرد.»

میکائیل شرکتش را در سال ۲۰۱۴ و وقتی با برنامه اراسموس کار می‌کرد، به راه انداخت. او سه ماه در شهر کارتاخنا در یک بنگاه تجاری اسپانیایی تجربه کسب کرده است. ارتباط با این شرکت به میکائیل در طراحی اپلیکیشن کمک کرد تا طرحش برای راه اندازی شرکت را بهبود ببخشد.

او در این باره می‌گوید: «مشکل بسیار بزرگی را که مربوط به مصرف باتری میشد حل کردیم.این کار را با بهینه کردن گرافیک ها انجام دادیم. بازار جدیدی داریم که شبیه به بازار بازار بازی های کامپیوتری است. همه اینها حاصل برنامه اراسموس است که در نهایت تجربه خوبی بود.

 

حمایت از فشارهای دیپلوماتیک و نظامی روی رژیم ایران


سناتور تام کاتن از اعضای ارشد سنای آمریکا:‌ کنگره از فشارهای دیپلوماتیک، اقتصادی و نظامی که دولت آمریکا روی رژیم ایران وارد میکندحمایت می کند. من لایحه‌ای ارائه دادم که ثروت اندوخته شده مقامات بالای رژیم ایران را افشا می کند
لطفا به اشتراک بگذارید: