تظاهرات عراق علیه شبه نظامیان و احزاب فاسد وابسته به رژیم ایران-۲۰دقیقه- گزارش۴- ۱مرداد

گزارش ۴ـ تظاهرات عراق علیه شبه نظامیان و احزاب فاسد وابسته به رژیم ایران


با گذشت دو هفته از تظاهرات مردم عراق بویژه شیعیان عراقی در جنوب این کشور، رسانه های عربی نوشتند : بغداد به همراه استانهای میانی و جنوبی عراق به تظاهرات برای برکناری مقامهای فاسد و علیه شبه نظامیان احزاب وابسته به رژیم ایران ادامه می دهند

گزارش۳: تظاهرات عراق علیه شبه نظامیان و احزاب فاسد وابسته به رژیم ایران

تظاهرات در میدان تحریر بغداد برگزار شد . در این تظاهرات مردم خواهان بهتر شدن وضعیت خدماتی در کشور و حسابرسی از فاسدان و تبدیل نظام حکومتی از پارلمانی به ریاستی شدند.

خبرنگار العربیه گفت نیروهای امنیتی مسیرهای ورود به میدان تحریر و پل جمهوری را باز کردند . به دلیل نگرانی دولت از برگزاری تظاهرات توسط فعالان ، میدان تحریر بغداد بسته شده بود .

به گزارش العربیه در تظاهرات اخیر عراق لحن تظاهرکنندگان تغییر کرده است. آنها تنها خواهان خدمات دولتی نیستند بلکه می خواهند که احزاب سیاسی مورد حسابرسی قرار گیرند .

این منبع به آتش کشیده شدن مقر احزاب وابسته به رژیم ایران مانند بدر و عصائب و حزب الله را مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ تظاهرکنندگان با به آتش کشیدن مقرهای این احزاب وعکس های رهبران آنها خشم خود را نشان دادند

هشام الهاشمی یک تحلیلگر امنیتی عراقی می گوید: تظاهرات مردم جنوب عراق که خواسته هایی داشتند به خواسته آنها برای برکناری احزاب حاکم تبدیل شده . بویژه آن احزابی که در مناطق فرات میانی و جنوب هستند و بطور خاص احزابی که با رژیم ایران ارتباط حزبی و عقیدتی دارند .

در تظاهرات اخیر مردم عراق شعارهای تظاهر کنندگان هم تنها به خواسته های صنفی محدود نمی شود .مردم در شعارهایشان دخالت های رژیم ایران در امور عراق را محکوم می کنند . آنها شعارهایی را می دهند که بندرت در استانهای جنوبی عراق علیه رژیم ایران داده می شد .

نجم القصاب تحلیل گر سیاسی عراقی در این رابطه می گوید : رژیم ایران انتظار نداشت که شیعیان عراق بویژه در جنوب و مناطق میانی عراق را از دست بدهد . مردم در تظاهرات علیه این رژیم شعار می دهند.
لطفا به اشتراک بگذارید: