توافق آمریکا و اروپا در مورد جلوگیری از صدور تروریسم رژیم ایران-۲۰دقیقه-گزارش۵-۱مرداد

گزارش 5ـ توافق آمریکا و اروپا در مورد جلوگیری از صدور تروریسم رژیم ایران


وزیر خزانه داری آمریکا می گوید: اروپا و آمریکا در مورد ممانعت از صدور تروریسم رژیم ایران توافق دارند

استیون منوچین وزیرخزانه داری آمریکا بر مقابله با سیاست صدور تروریسم رژیم ایران تأکید کرد.

وزیر خزانه داری آمریکا، گفت:‌ ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا صد در صد در مورد همه جنبه‌های توافق اتمی با رژیم ایران هم عقیده نیستند.

او طی سخنانی در اجلاس جی 20 در آرژانتین افزود:‌ البته نظر مشترک هر دو طرف بر این استوار است که اولاً رژیم ایران هرگز نباید سلاح اتمی داشته باشد، ثانیاً باید مانع از صدور تروریسم از سوی رژیم ایران به خاورمیانه شد. آمریکا می‌گوید برجام، نمی تواند مانع دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی شود.

دونالد ترامپ یکی دیگر از دلایل خروج آمریکا از برجام را گستاخ شدن رفتار رژیم ایران در منطقه پس از دستیابی به این توافق خواند و گفت این رژیم پولهای به دست آمده را صرف اقدامات نظامی و تروریستی خود در عراق، سوریه و یمن کرده است.

آمریکا همچنین خواستار توافقی است که نگرانی کشورهای منطقه از برنامه موشکی رژیم ایران را رفع کند

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا پیشتر نیز تصریح کرده بود هدف ما به صفر رساندن صادرات نفت ایران است.

به گزارش خبرگزاری رویتر وزیر خزانه‌داری آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن به خبرنگاران گفت:‌ آمریکا خواهان اجتناب از اخلال در بازار جهانی نفت است. در عین‌حال تحریمها علیه رژیم ایران ازسرگرفته می‌شود چرا که هدف ما به صفر رساندن صادرات نفت این رژیم است. ممکن است برخی شرکتها در این مقطع نتوانند به‌طور کامل واردات نفت خود را قطع کنند ما به آنها مقداری زمان می‌دهیم. این موارد البته استثناست تا این مشکل را حل کنند

استیون منوچین افزود: ما از آنها می‌خواهیم که خریدهای نفتی را به صفر برسانند اما چنان‌چه در برخی موارد آنها نتوانند یک شبه این کار را انجام دهند آنوقت ما استثناهایی را در نظر می‌گیریم.
لطفا به اشتراک بگذارید: