سخنرانی مایک پمپئو-۲۰دقیقه-گزارش۱- ۱مرداد۹۷

گزارش 1ـ سخنرانی مایک پمپئو


برنامه امروز را با بخشهایی از سخنرانی مایک پمپئو در کتابخانه ریگان درباره ایران شروع می کنیم:

مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا نقض حقوق بشر ، دزدیهای نجومی ، صدور تروریسم و اقدام برای بمب گذاری در گردهمایی ایرانیان را محکوم کرد

مایک پمپئو گفت:

در اوایل همین ماه جاری، یک به اصطلاح دیپلمات ایرانی مستقر در وین را، به جرم تأمین مواد منفجره برای یک عملیات بمب گذاری که قرار بود برای انفجار در یک گردهمایی سیاسی در فرانسه مورد استفاده قرار گیرد دستگیر کردند. این واقعه همه آنچه که باید در باره رژیم بدانید را به شما می‌گوید. رژیم و متحدانش ردی از خون مخالفان را در سراسر اروپا و خاورمیانه از خود باقی گذاشته‌اند. فی‌الواقع، متحدان اروپایی ما نسبت به تهدید تروریسم تحت حمایت رژیم ایران مصونیت ندارند. (مقامهای رژیم ایران) همزمان با اینکه تلاش می‌کنند اروپا را قانع کنند در توافق هسته‌ای باقی بماند، به طور مخفیانه در حال طراحی حملات تروریستی در قلب اروپا هستند.

سطح فساد و ثروت در بین رهبران رژیم ایران نشان میدهد که این رژیم توسط چیزی که بیشتر به مافیا شباهت دارد تا یک دولت حکمرانی میشود.

مایک پمپئو افزود:

این چهل سال حکومت ایران، تلخ بوده است. چهل سال دزدسالاری و حکومت فاسدان، چهل سال غارت ثروت مردم برای حمایت از تروریسم، چهل سال به زندان افکندن ایرانیان عادی بخاطر بیان مسالمت‌آمیز حقوقشان.

علیرغم سابقه تجاوزات رژیم، آمریکا و سایر کشورها سالها تقلا کردند تا یک میانه روی سیاسی بیابند. چنین چیزی همان قدر غیرممکن است که دنبال یک اسب تک شاخ بگردیم.

برخی معتقدند که روحانی یا وزیر خارجه ظریف میانه رو هستند. واقعیت این است که آنها فقط افراد پوششی آیت الله و شیادی بین‌المللی او هستند. توافق هسته‌ای، آنها را میانه رو نکرد بلکه آنها را تبدیل به گرگ در لباس میش کرد.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به قیام دیماه مردم ایران:

از دسامبر گذشته پایدارترین و قوی ترین اعتراضات خیابانی رخ داده که از سال 1979 تا کنون بی سابقه بوده است. برخی از شعارهای تیز: مردم در فقر هستند در حالیکه آخوندها مانند خدا زندگی می کنند.

انتخاب سایرین این است که بازار بزرگ تهران را ببندند.هرچند این تظلم خواهی ها اشکال مختلفی دارند اما همه این صداهای نارضایتی در یک چیز مشترک هستند و آن اینکه آنها از سوی این رژیم انقلابی مورد بدرفتاری قرار گرفته اند. ایرانیان خواهان کرامت، پاسخگویی و احترام هستند.
لطفا به اشتراک بگذارید: