تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه- 2مرداد۱۳۹۷

تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه- 2مرداد۱۳۹۷


مقدمه:

- مایک پنس: ما دیگر پراکندن بذر تروریسم توسط رژیم ایران در سراسر جهان را تحمل نخواهیم کرد

- نیکی هیلی: فریب رژیم ایران را نمی خوریم، این رژیم می خواهد با تهدید کارش را پیش ببرد اما در مورد دونالد ترامپ اشتباه محاسبه دارد

-کاهش ۲۵درصدی واردات نفت هند از ایران

گزارشات:

گزارش ۱ـ سناتور تام کاتن: ما از شجاعت مردم ایران در خیابانها انگیزه می گیریم

گزارش ۲ـ سران رژیم ایران ریاکار و شبیه مافیا هستند

گزارش۳ـ عراق، تظاهرات برای برکناری احزاب سیاسی وابسته به رژیم ایران

گزارش۴ ـ چگونه با تهدیدات فرقه‌گرایانه و تروریسم رژیم ایران مقابله کنیم

گزارش۵ ـ ایا امکان پرتاب مجدد موشک بعد از بازگشت به زمین وجود دارد

گزارش۶ ـ انقلابی در درمان بیماریها با فن آوری جدید

نهنگ سفید در آسمان، جدیدترین محصول ایرباس است.

‌هدر نائرت:‌ ما از مردم ایران حمایت می کنیم

 

گزارش۱ـ سناتور تام کاتن: ما از شجاعت مردم ایران در خیابانها انگیزه می گیریم


سناتور تام کاتن از اعضای ارشد سنای آمریکا در جلسه سخنرانی مایک پمپئو در کالیفرنیا و پیش از سخنرانی وی از قیام مردم ایران و شجاعت آنها در خیابانها ستایش کرد. بخشهایی از این سخنرانی را می بینیم:

مایک پمپئو دوست قدیمی من است. ما هنگامی که اعضای کمیته اطلاعات مجلس و سنا، وزیر پمپئو بودیم در یک سفر معاملات جانبی که رژیم ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کرده بود را کشف کردیم.کنگره آمریکا از ابتکارات مایک پمپئو در مورد فشار دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی بر رژیم ایران حمایت میکند. بهمین علت من لایحه‌ای دارم و می خواهم ثروت اندوخته شده مقامات بالای رژیم را افشاء کنم و مانع شوم کسانی که آمریکائیان را گروگان گرفتند وارد امریکا شوند. هم خودشان و هم بستگانشان

سناتور تام کاتن افزود:‌ وزیر پمپئو همچنین با آمال شریف مردم ایران آشناست تا در آزادی و با شأن انسانی زندگی کنند واین فقط یک نگرانی اخلاقی نیست بلکه یک ضرورت استراتژیک برای آمریکا و تلاش‌های ما برای محدود کردن این رژیم یاغی است.

سناتور تام کاتن با حمایت از اعتراضات اخیر مردم ایران اضافه کرد: شجاعتی که ما در چند ماهه اخیر در خیابان‌های ایران دیده‌ایم، هم به ما انگیزه میدهد و هم این تلاش‌ها را تقویت میکند. آیت‌الله‌ها خواهان مشروعیت هستند اما مردم ایران هرگز این مشروعیت را به آنها نخواهند داد. آمریکا نیز تا زمانیکه مایک پمپئو وزیرخارجه ماست آنرا به آنها نخواهد داد.

 

گزارش ۲ـ سران رژیم ایران ریاکار و شبیه مافیا هستند


سخنرانی وزیرخارجه آمریکا مایک پمپئو بازتاب گسترده یی در رسانه های بین المللی داشت. انها روی این نکته که رژیم ایران یک رژیم ریاکار و شبیه مافیاست تمرکز کردند:

به گزارش آسوشیتدپرس مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده روز یکشنبه سران مذهبی رژیم ایران را « روحانیون ریایی» نامید، کسانی که در حالیکه اجازه میدهند مردمشان رنج بکشند ثروت انبوهی جمع کرده اند ...

وزیرخارجه آمریکا سران سیاسی، قضایی و نظامی ایران را نیز زیر ضرب برد و چند نفر را با اسم نام برد که در فساد گسترده شرکت دارند. وی با اشاره به رژیم ایران گفت، این دولت « بطور بیرحمانه یی حقوق بشر، کرامت و آزادی های اساسی مردم خود را سرکوب میکند».

مایک پمپئو از جمله گفت مکارم شیرازی بیش از 100 میلیون دلار از طریق تجارت غیرقانونی شکر بدست آورده است.

همچنین امامی کاشانی بعد از اینکه دولت چندین معدن سودآور را به موسسه او منتقل کرد میلیونها دلار پول بدست آورده است.

و بالاخره خامنه‌ای دارای یک موسسه بنام ستاد «اجرایی خط امام) است که خارج از حساب وکنترل بوده و 95 میلیارد دلار ارزش دارد.

پمپئو در پایان اینچنین نتیجه گیری می کند، « میزان فساد و ثروت در میان رهبران رژیم نشان میدهد که ایران توسط چیزی که بیشتر شبیه مافیا تا دولت است حکمرانی میشود».

خبرگزاری رویتر نیز نوشت:‌

مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا با اشاره به ثروت وسیع و فساد رایج در میان سران رژیم ایران گفت ایران با چیزی شبیه به مافیا اداره می شود تا یک دولت.

وی که برای جمعیتی در کالیفرنیا صحبت می کرد گفت در حالیکه مردم ایران سرنوشت کشورشان را تعیین می کنند واشینگتن از صدای مردم ایران که سالهاست نادیده گرفته شده حمایت خواهد کرد.

او افزود دولت آمریکا یک کانال تلویزیونی و رادیویی و دیجیتال و فورمهای رسانه اجتماعی فارسی 24ساعته و 7 روز هفته راه اندازی می کند تا همه ایرانیان در ایران و سراسر جهان به آن دسترسی داشته باشند.

 

گزارش۳- عراق، تظاهرات برای برکناری احزاب سیاسی وابسته به رژیم ایران


تظاهرات مردم جنوب عراق که در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و خدمات رسانی و فساد از دو هفته پیش شروع شده ، دایره آن هر روز گسترده تر می شود

بغداد پایتخت عراق و استان‌های مرکزی و جنوبی برای یک تظاهرات سراسری، یکپارچه و گسترده با خواست «سرنگونی فاسدین» آماده می شود.

کمیته های هماهنگی استانهای جنوبی با صدور اطلاعیه هایی خواهان ادامه تظاهرات در شهرهای جنوبی عراق شدند . آنها تا این حد جلو رفتند که احزاب سیاسی عراقی را نیز برکنار کنند

در این موج خشم شیوخ عشایر نیز وارد شدند و اعلام کردند خواسته های مردم را تایید می کنند

دولت عراق نیز با تشکیل هسته های بحران تلاش می کند تا امواج خشم مردم را فروبنشاند

ولی مردم به این وعده های دولت گوش نمی کنند به این دلیل تظاهرات به اولین گزینه آنها تبدیل شده است

کمیته های هماهنگی استانهای جنوب در پیشاپیش صحنه حرکت می کنند

خواسته این کمیته ها به نقطه ای رسیده که می خواهند کلیه احزاب سیاسی را برکنار کنند

کسانی که تا دیروز خواهان اصلاحات بودند امروز به شراره های آتشفشانی تبدیل شده اند که با آتش خود ترکیب سیاسی این احزاب را تهدید به سوختن می کنند

کمیته های هماهنگی در اطلاعیه های جدید خود خواهان تظاهرات هر چه بیشتر شدند و از عراقی ها خواستند تا خیابانها را ترک نکنند. آنها خواهان باز نویسی قانون اساسی و برکناری احزاب سیاسی هستند

این آتشفشان ساعت به ساعت بیشتر فوران می کند

شیوخ عشایر هم به صفوف تظاهرات می پیوندند

کمیته های هماهنگی در استانهای نجف و کربلا و بابل بنام این شیوخ بیانیه صادر می کنند

بیانیه های دیگری نیز به دولت مرکزی یک هفته فرصت داده تا به خواسته های مردم پاسخ دهد در غیر اینصورت گلوله های آتش به سوی آنها روانه خواهد شد

تظاهر کنندگان خواهان لغو فوری امتیازهای نمایندگان پارلمان، رؤسای سه قوه و وزرای دولت شدند

دولت مرکزی در مواجهه با این بحران به گزینه های امنیتی روی آورده است

ولی در خاموش کردن صدای تظاهر کنندگانی که طی سالیان بدنبال فرصت های شغلی بوده اند شکست خورده است.

 

گزارش۴ ـ چگونه با تهدیدات فرقه‌گرایانه و تروریسم رژیم ایران مقابله کنیم


سایت عرب نیوز می نویسد: اغراق نیست اگر بگوییم که رژیم ایران در حال حاضر بر روی دو پایه اساسی به حیاتش ادامه می‌دهد: فرقه‌گرایی و تروریسم. اتکا رژیم ایران به این دو عنصر یک ادعای بی‌اساس نیست. این مفاد مواد ۱۲ و ۱۵۴ قانون اساسی این رژیم است.

به بخشهایی از مقاله این رسانه توجه کنید:

رژیم ایران استراتژی خود را با تکیه بر اهرم اصلی خود یعنی سپاه پاسداران پیش می برد. سپاه پاسداران در دو جبهه داخلی و خارج از مرزهای ایران عمل می‌کند.

اگر ما بخواهیم تروریسم را ریشه‌کن کرده، از فرقه‌گرایی دور شویم و ثبات را به خاورمیانه بازگردانیم، باید تعریفی جامع از تروریسم ارائه دهیم که تعصب فرقه‌ای یا عقیدتی به آن نداشته باشیم.

به منظور پرداختن موثر به مقوله رژیم ایران، به ویژه سپاه پاسداران آن و فعالیت‌های زیانبارش در منطقه، همه فعالان سیاسی، احزاب سیاسی، اشخاص بشر دوست و خلاصه همه افراد شایسته، نیاز به تدوین یک استراتژی یکپارچه برای مقابله با آن دارند.

این امر مستلزم مشارکت تمامی کشورها در حمایت از منافع خود و حمایت از ثبات و هم‌زیستی در منطقه است. برای اینکار باید به سه اصل پایبند بود.

اولین اقدام مقابله قانونی است؛ افزایش اقدامات قانونی علیه رژیم ایران برای پاسخگویی به همه تجاوزات و کنوانسیون‌های بین‌المللی و حمایت آن از تروریسم و دیگر اقدامات غیرقانونی.

دومین رویارویی اقتصادی است ، به طوری که رژیم ایران و شرکت‌های ایرانی تحریم ‌شوند. سپاه پاسداران رژیم ایران صاحب و کنترل کننده صدها شرکت در سراسر جهان است که در حساب‌های بانکی " ساختگی " به عنوان بخشی از یک شبکه مالی پیچیده ثبت شده‌اند.

سوم باید یک رویارویی نظامی در دستور قرار گیرد که در آن سازمان‌های تروریستی وابسته به سپاه پاسداران در سراسر جهان هدف قرار می‌گیرند. این امر به طور خاص باید شامل سازمان‌ها و شبه نظامیان مرتبط با رژیم ایران در سراسر خاورمیانه باشد.

و در انتها ، هماهنگی اطلاعاتی بین دولت‌ها و تبادل اطلاعات مربوط به فعالیت‌های سپاه پاسداران و سلولهای مخفی آن.

دستیابی به چنین اهدافی غیر ممکن نیست بلکه نیازمند هم‌کاری واقعی بین‌المللی و هماهنگی در سطوح بالا بین کشورهایی است که تحت‌تاثیر مستقیم فعالیت‌های تروریستی مرگبار رژیم ایران قرار گرفته‌اند

 

گزارش۵ـ ایا امکان پرتاب مجدد موشک بعد از بازگشت به زمین وجود دارد


ایا امکان پرتاب مجدد موشک بعد از بازگشت به زمین وجود دارد؟ پاسخ را در گزارشی می شنویم:

در برنامه موشک‌های اروپایی تا چه اندازه موضوع قابلیت استفاده مجدد از موشک مطرح است؟

جورجیو تومینو، از بخش مدیریت طراحی موشک وگا VEGA در آژانس فضایی اروپا

«در واقع چند سال است که ما، به‌ویژه در آژانس فضایی اروپا، روی قابلیت استفاده مجدد موشک کار می کنیم. چهارمین پرواز وگا VEGA یکی از ماموریت‌های موفقیت‌آمیز در این زمینه بود که در آن، تمام فناوری‌های ورود دوباره به فضا را آزمایش کردیم. چشم‌انداز دراز مدت ما طراحی موشک Vega E است که اساسا قابل استفاده مجدد است. به این می‌اندیشیم که نه تنها مدول بازگشت بلکه مدول سرویس مداری را هم به زمین بازگردانیم و در این صورت می‌توان از کل سیستم برای پرتاب مجدد استفاده کرد».

آیا جایگزینی برای احتراق موشک وجود دارد؟‌

جورجیور تومینو می‌گوید: «موتورهایی وجود دارد که کارآمدتر از موتورهای شیمیایی است. منظورم پیشرانه‌های هسته‌ای، یا موتورهایی است که با انرژی خورشیدی یا موتورهای الکتریکی کار می‌کند؛ و یا حتی موتورهای لیزری و بادبانهای خورشیدی (فوتونی). [بادبان‌های فوتونی برای حرکت، از فشار تابش نوری که از خورشید به آینه‌های بزرگ فضاپیما می تابد، استفاده می‌کند.] اما این موتورها رانش ندارند. در نتیجه برای بلند شدن از زمین و غلبه بر نیروی گرانش زمین به شتاب بالا نیاز دارید. این شتاب را فقط پیشرانه شیمیایی می‌تواند فراهم کند.»

 

گزارش۶ ـ انقلابی در درمان بیماریها با فن آوری جدید


پزشکان می گویند در درمان بیماری‌ها با فن‌آوری اشعه ایکس سه‌بعدی و رنگی تحول و انقلابی صورت گرفته است. جزییات بیشتر را در گزارشی می بینیم:

محققان در نیوزیلند با استفاده از نوعی فن‌آوری تازه توانسته‌اند برای اولین بار تصاویر ایکس‌ری رنگی و سه‌بعدی از بدن انسان تهیه کنند. امری که انقلابی در صنعت پزشکی به شمار می‌رود و می‌تواند به تشخیص سرطان‌ها و بیماری‌های خونی بدون نیاز به جراحی‌ کمک کند.

آنتونی باتلر، رادیولوژیست در دانشگاه اتاگو نیوزیلند، به روزنامه نیویورک‌تایمز می‌گوید: «ما می‌توانیم تصویری با جزئیات از بافت‌ها، استخوان‌ها، چربی‌ها، آب و غضروف مختلف که در حال کار در دستگاه بدن هستند بدست بیاوریم. این واقعا مشابه یک ارتقا از فیلم‌های سیاه‌و‌سفید به فیلم‌های رنگی است و به تمامی یک تجربه جدید در فن‌آوری ایکس‌ری به شمار می‌رود.»

در روش سنتی سی‌تی‌اسکن‌ها، پرتو‌های ایکس‌ری از بدن عبور داده می‌شوند و سپس مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. هرجا بافت استخوانی متراکم‌تر بوده باشد، تصویر حاصله سفیدتر (به دلیل جذب پرتوها) و هرچه بافت استخوانی پوک‌تر باشد تصویر سیاه‌تر نمایش داده می‌شود. اما در روش جدید، دستگاه هر طول موج واحد فوتون را به یک عنصر مشخص مثل کلسیم نسبت می‌دهد. سپس با استفاده از اطلاعات دریافتی، اقدام به رسم تصویر سه‌بعدی می‌کند

این اسکنر در واقع برای اولین بار در سازمان اروپایی پژوهش‌های هسته‌ای موسوم به «سرن» و برای شناخت ماهیت ذرات سازنده جهان به کار گرفته شده بود. این ابزار وظیفه تعقیب ذرات در مقیاس پیکسل را در دستگاه برخورددهنده بزرگ هارونی بر عهده داشت.

محققان امیدوارند این روش بتواند در تشخیص سلامت استخوان، فهم بیماری‌های قلبی و توسعه داروهای مربوط به سرطان مفید باشد و به پزشکان کمک کند تا درمان‌هایی موضعی با جراحی‌های کمتر را به کار گیرند.

اولین کلینیک با بهره‌‌گیری از این دستگاه طی ماه‌های آینده در نیوزلند آغاز به کار خواهد کرد.

 

نهنگ سفید در آسمان، جدیدترین محصول ایرباس است.


هواپیمای جدید و عظیم الجثه «Beluga XL» متعلق به شرکت ایرباس اولین پرواز خود را از فرودگاه شهر تولوز فرانسه انجام داد.

این هواپیما که قرار است از آن برای حمل و نقل قطعات هواپیما از سایتهای مختلف تولید به خطوط مونتاژ در اروپا استفاده شود، یکی از پنج هواپیما از این مدل است که تا سال ۲۰۱۹ میلادی بهره‌برداری از آنها آغاز خواهد شد.

هواپیمای «Beluga XL» با ظاهری شبیه به نهنگ سفید، ۳۰ درصد بیش از هواپیمای مدل پیشین خود «Beluga ST» گنجایش دارد و می‌تواند ۵۳ تن بار را برای مسافت ۴۰۷۴ کیلومتری بدون هیچ توقفی حمل کند.

تصمیم برای ساخت این هواپیما در سال ۲۰۱۴ میلادی گرفته شد تا به این ترتیب به نیازهای لجستیکی شرکت هواپیماسازی اروپایی ایرباس با هدف افزایش ظرفیت تولید مجموعه کارخانه‌های آن پاسخ داده شود.

 

‌هدر نائرت:‌ ما از مردم ایران حمایت می کنیم


هدر نائٰرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ایالات متحده سرکوب اعمال شده بر مردم ایران را توسط کسانی که ناعادلانه حکومت میکنند محکوم میکند. مابا افتخار صدای آنانی را در ایران تقویت می کنیم که مشتاقانه خواهان داشتن حقوق بشر هستند. حقوقی که جهانی و غیر قابل انکار است

 

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: