سران رژیم ایران ریاکار و شبیه مافیا هستند۲۰دقیقه-گزارش۲-۲مرداد

گزارش ۲ـ سران رژیم ایران ریاکار و شبیه مافیا هستند


سخنرانی وزیرخارجه آمریکا مایک پمپئو بازتاب گسترده یی در رسانه های بین المللی داشت. انها روی این نکته که رژیم ایران یک رژیم ریاکار و شبیه مافیاست تمرکز کردند:

به گزارش آسوشیتدپرس مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده روز یکشنبه سران مذهبی رژیم ایران را « روحانیون ریایی» نامید، کسانی که در حالیکه اجازه میدهند مردمشان رنج بکشند ثروت انبوهی جمع کرده اند ...

وزیرخارجه آمریکا سران سیاسی، قضایی و نظامی ایران را نیز زیر ضرب برد و چند نفر را با اسم نام برد که در فساد گسترده شرکت دارند. وی با اشاره به رژیم ایران گفت، این دولت « بطور بیرحمانه یی حقوق بشر، کرامت و آزادی های اساسی مردم خود را سرکوب میکند».

مایک پمپئو از جمله گفت مکارم شیرازی بیش از 100 میلیون دلار از طریق تجارت غیرقانونی شکر بدست آورده است.

همچنین امامی کاشانی بعد از اینکه دولت چندین معدن سودآور را به موسسه او منتقل کرد میلیونها دلار پول بدست آورده است.

و بالاخره خامنه‌ای دارای یک موسسه بنام ستاد «اجرایی خط امام) است که خارج از حساب وکنترل بوده و 95 میلیارد دلار ارزش دارد.

پمپئو در پایان اینچنین نتیجه گیری می کند، « میزان فساد و ثروت در میان رهبران رژیم نشان میدهد که ایران توسط چیزی که بیشتر شبیه مافیا تا دولت است حکمرانی میشود».

خبرگزاری رویتر نیز نوشت:‌

مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا با اشاره به ثروت وسیع و فساد رایج در میان سران رژیم ایران گفت ایران با چیزی شبیه به مافیا اداره می شود تا یک دولت.

وی که برای جمعیتی در کالیفرنیا صحبت می کرد گفت در حالیکه مردم ایران سرنوشت کشورشان را تعیین می کنند واشینگتن از صدای مردم ایران که سالهاست نادیده گرفته شده حمایت خواهد کرد.

او افزود دولت آمریکا یک کانال تلویزیونی و رادیویی و دیجیتال و فورمهای رسانه اجتماعی فارسی 24ساعته و 7 روز هفته راه اندازی می کند تا همه ایرانیان در ایران و سراسر جهان به آن دسترسی داشته باشند.
لطفا به اشتراک بگذارید: