سناتور تام کاتن: ما از شجاعت مردم ایران در خیابانها انگیزه می گیریم-۲۰دقیقه-گزارش۱-۲مرداد۱۳۹۷

گزارش۱ـ سناتور تام کاتن: ما از شجاعت مردم ایران در خیابانها انگیزه می گیریم


سناتور تام کاتن از اعضای ارشد سنای آمریکا در جلسه سخنرانی مایک پمپئو در کالیفرنیا و پیش از سخنرانی وی از قیام مردم ایران و شجاعت آنها در خیابانها ستایش کرد. بخشهایی از این سخنرانی را می بینیم:

مایک پمپئو دوست قدیمی من است. ما هنگامی که اعضای کمیته اطلاعات مجلس و سنا، وزیر پمپئو بودیم در یک سفر معاملات جانبی که رژیم ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کرده بود را کشف کردیم.کنگره آمریکا از ابتکارات مایک پمپئو در مورد فشار دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی بر رژیم ایران حمایت میکند. بهمین علت من لایحه‌ای دارم و می خواهم ثروت اندوخته شده مقامات بالای رژیم را افشاء کنم و مانع شوم کسانی که آمریکائیان را گروگان گرفتند وارد امریکا شوند. هم خودشان و هم بستگانشان

سناتور تام کاتن افزود:‌ وزیر پمپئو همچنین با آمال شریف مردم ایران آشناست تا در آزادی و با شأن انسانی زندگی کنند واین فقط یک نگرانی اخلاقی نیست بلکه یک ضرورت استراتژیک برای آمریکا و تلاش‌های ما برای محدود کردن این رژیم یاغی است.

سناتور تام کاتن با حمایت از اعتراضات اخیر مردم ایران اضافه کرد: شجاعتی که ما در چند ماهه اخیر در خیابان‌های ایران دیده‌ایم، هم به ما انگیزه میدهد و هم این تلاش‌ها را تقویت میکند. آیت‌الله‌ها خواهان مشروعیت هستند اما مردم ایران هرگز این مشروعیت را به آنها نخواهند داد. آمریکا نیز تا زمانیکه مایک پمپئو وزیرخارجه ماست آنرا به آنها نخواهد داد.
لطفا به اشتراک بگذارید: