افشای جزییات جدیدی از روابط رژیم ایران و القاعده -۲۰دقیقه-گزارش ۵- ۳مرداد۱۳۹۷

گزارش5 ـ افشای جزییات جدیدی از روابط رژیم ایران و القاعده


 

خالد بن سلمان سفیر عربستان سعودی در آمریکا اخیرا در پیامهایی گوشه ای از تروریسم رژیم ایران را بر ملا کرد و گفت : گذشته رژیم ایران آکنده از حمایت از تروریسم است.

 او افزود هنوز رژیم ایران عناصر القاعده را در کشورش پذیرایی می‌کند و تا امروز حمزه پسر بن‌لادن در ایران زندگی می‌کند و از استرداد او برای تحویل به دادگاه خودداری کرده است .

حمزه بن لادن پسر بن لادن که از ۲۹ سال پیش از افغانستان خارج شد و به جنگ علیه صلیبی ها فراخوان داد، در دامن رژیم ایران یا بعضی اوقات سوریه پناه گرفت .

میان رژیم ایران و القاعده پیشینه ای وحشتناک وجود دارد، از پناه گرفتن رهبران این گروه در ایران بعد از سرنگونی دولت طالبان در افغانستان تا سمت دادن فعالیت هایشان بر اساس آنچه که رژیم ایران خواهان آن بوده و هست . رژیم ایران و القاعده در ظاهر با هم دشمن اند ولی در باطن رابطه ای عمیق دارند .این رابطه را دشمن مشترک آنها شکل می دهد.

 در حالی که القاعده می گوید با شیعیانی که آنها را رافضی می نامد جنگ دارد و رژیم ایران هم می گوید با تکفیری ها می جنگد، این رژیم برای القاعده پوششی فراهم کرده تا بتوانند به زندگی خود ادامه دهد .

این واقعیتی است که خالد بن سلمان سفیر عربستان سعودی در آمریکا به آن تاکید می کند .

العربیه در بررسی پیشینه این موضوع می گوید : اداره اطلاعات مرکزی آمریکا اسنادی را منتشر کرده که اثبات می کند میان رژیم ایران و القاعده روابطی وجود دارد. این اداره از زمان کشته شدن اسامه بن لادن در ماه می ۲۰۱۱ آمریکا روابط میان رژیم ایران و القاعده را زیر نظر گرفت و گفت ،میان رژیم ایران و القاعده همکاریهای مستمری وجود دارد. آنها توافق کردند به یکدیگر تهاجم نکنند .

در سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ تعدادی از عناصر القاعده به ایران فرار کردند. منابع اطلاعاتی گفتند که رژیم ایران این شرط را برای پذیرش آنها گذاشت که به آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس ضربه بزنند .اسناد نشان می دهد که رژیم ایران با ابو حفص الموریتانی یکی از نزدیکان بن لادن روابط مستقیم داشته است .

 دو تن از اعضای مصری القاعده بنامهای سیف العدل و ابو محمد المصری از سران برجسته القاعده در ایران زندگی کردند .
لطفا به اشتراک بگذارید: