تحولات ایران وجهان در۲۰ دقیقه- ۳مرداد۱۳۹۷

تحولات ایران وجهان در۲۰ دقیقه- ۳مرداد۱۳۹


مقدمه:


1-هشدار وزیر دفاع آمریکا در مورد اقدامهای بی ثبات کننده رژیم ایران در منطقه خاورمیان

2-سازمان اطلاعات داخلی آلمان نسبت به افزایش حملات سایبری رژیم ایران هشدار داد

3-مانور مشترک آمریکا، مصر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی در دریای سرخ

گزارشات:


گزارش 1ـ سناتور لیندزی گراهام : ما میخواهیم به کمک مردم ایران این رژیم را به زیر بکشیم

گزارش2 ـ تهدیدهای توخالی رژیم ایران علیه آمریکا

گزارش 3ـ هشدار جان بولتون به رژیم ایران

گزارش4 ـ سران رژیم ایران شبیه به مافیا هستند

گزارش5 ـ افشای جزییات جدیدی از روابط رژیم ایران و القاعده

 

6ـ آخرین دستاوردها در رابطه با تکنولوژیِ پهپادهایِ مراقبتی

 

7-‌جزییات سرنگون شدن یک جنگندهٍ اسد با موشکهای پاتریوت

8- ‌ نوبخت سخنگوی روحانی کناره‌گیری کرد

 

گزارش 1ـ سناتور لیندزی گراهام : ما میخواهیم به کمک مردم ایران این رژیم را به زیر بکشیم


سناتور لیندزی گراهام از اعضای ارشد سنا و کاندیدای پیشین ریاست جمهوری آمریکا می گوید تنها راه بهبود اوضاع منطقه تغییر رژیم در ایران است:

گزارش:

سناتور لیندزی گراهام : ما میخواهیم به کمک مردم ایران این رژیم را به زیر بکشیم

سناتور لیندزی گراهام از اعضای ارشد سنای آمریکا طی مصاحبه یی با فاکس نیوز گفت:

توافق هسته یی با رژیم ایران به کنگره رفت و بشیوه دو حزبی رد شد ولی ما 60 رأی را بدست نیاوردیم. این موضوع در مجلس نمایندگان در یک رای گیری دو حزبی به رای گذاشته شد و رد شد. این بدترین توافق از زمان معاهده مونیخ است و دونالد ترامپ متعهد به اجرای آن نیست.

اوباما به دنبال سراب توافق با ملاهای حاکم بر ایران بود. رژیم ایران تمام پولهایی را که می خواست بدست آورد.

 رژیم ایران یک امپراطوری شیطانی است .

ما قصد داریم با مردم ِ ایران باشیم.

 من قصد دارم بزودی یک قطعنامه برای ایستادن در کنار مردم ایران در برابر این رژیم معرفی کنم

فاکس نیوز: این (قطعنامه ) چگونه به این موضوع پاسخ میدهد؟

سناتور لیندزی گراهام:‌ این قطعنامه ای است که میگوید ما در کنار مردم ایران هستیم برای تعیین حق سرنوشتشان و محکوم کردن این رژیم به خاطر به گروگان گرفتن ملوانهای آمریکایی در آبهای آزاد ، به خاطر به آشوب کشیدن خاورمیانه ، به خاطر کشتار ایرانیانٍ بی گناه ، که فقط میخواهند توانایی تعیین آیندهٍ خودشان را داشته باشند.

این یک کیفرخواست علیه ملاهای حاکم و آدم کشان حرفه ای است.

این بدترین رژیم در دنیا به لحاظ تهدید است.

روسیه و کره شمالی و بنیادگرایان اسلامی مانند القاعده، یک تهدید هستند اما تهدیدی بزرگتر از همه ، از نظر من ، رژیم ایران است.

آنها نازیهای مذهبی هستند که تلاش دارند توانمندی های اتمی را گسترش دهند.

سناتور لیندزی گراهام افزود:

ما میخواهیم این رژیم را با کمک به مردم ایران، به زیر بکشیم.

تغییرِ این رژیم تنها راه برای حفظ خاورمیانه از درگیریهای همیشگی است.

ضروری است این رژیم برود . هیچ میانه رویی در این رژیم وجود ندارد.

هیچ کسی جز خامنه ای، ایران را اداره نمیکند.

اگر شما میخواهید یک دفتر را اداره کنید ، باید اجازه آن را ، از او بگیرید .

آنها هر کسی را که در رای گیری ازش خوششان نیاید، حذف میکنند.

بنابر این ، میانه رویی در ایران وجود ندارد.

شکاندن کمرِ اقتصادی آنها ، برقراری تحریمهای نفتی ،بیرون راندن آنها از سوریه،

نبستن قرارداد با روسها برای دادن سوریه به او ، ایستادن در سراسر خاورمیانه و مقابله با تهدیدٍ حزب الله و رژیم ایران از جمله برنامه های ماست.

شکاندن کمر اقتصادی آنها ، و بودن در کنار مردم ایران و اطلاع رسانی در داخل ایران، رژیم را دیوانه کرده است.

 

گزارش2 ـ تهدیدهای توخالی رژیم ایران علیه آمریکا


سلمان الانصاری می گوید تهدیدهای حسن روحانی بیشتر یاوه گویی است.

روحانی گفته است جنگ با رژیم مادر جنگهاست و آمریکا بهتر است با دم شیر بازی نکند

 

سلمان الانصاری پژوهشگر روابط بین المللی از عربستان سعودی در مصاحبه با اسکای نیوز گفت:‌ بنظر من هشدارهای روحانی توخالی است . بگذارید به قبل از بیرون رفتن آمریکا از توافق اتمی با رژیم ایران نگاه کنیم .روحانی خودش گفت در صورتی که آمریکا از توافق اتمی بیرون برود با ندامت تاریخی روبرو خواهد شد. الان این ندامت تاریخی کجاست ؟ آمریکا از توافق بیرون رفت و هیچ اتفاقی نیفتاد . ظریف هم همین را گفت . او گفت طی ۴۸ ساعت اورانیوم را بجای سه و هفت دهم تا بیست درصد غنی سازی خواهند کرد اما هیچ اتفاقی نیفتاد. اینها عادت دارند که تهدیدات توخالی کنند و این تهدیدات برای مصرف در داخل ایران و به دلیل جنگ های داخلی خودشان است

 ولی اینجا یک نکته بسیار مهمی وجود دارد و آن اینکه لحن تهدید آمیز آنها نشان دهنده نگرانی بزرگشان است.

اسکای نیوز : رژیم ایران از کدام ببر و کدام شیر صحبت می کند ؟

 سلمان الانصاری : من تعجب کردم که روحانی از شیر صحبت می کند . شیر سمبلی است که اپوزیسیون ایران از آن استفاده می کند . این اصطلاح متعلق به او نیست بلکه این اصطلاح متعلق به اپوزیسیونی است که مقر آنها در پاریس است .

 ولی چیزی که می خواهم بگویم این است که تغییرات بزرگی در روزهای آینده اتفاق خواهد افتاد . روز چهارم نوامبر روز اجرایی شدن سری اول تحریم های آمریکا علیه رژیم ایران است . خزانه داری آمریکا تمامی کشورها و شرکت هایی که با رژیم ایران تجارت داشته باشند را تحریم خواهد کرد. به نوشته گاردین یک دندانپزشک در ماه ۱۱۰ دلار در ماه می گیرد . ما از یک اقتصاد در هم شکسته در ایران صحبت می کنیم

 امروز رژیم ایران حدود ۳ میلیون بشکه نفت در روز می فروشد . بعد از تحریم ها حتی در بازار سیاه نمی توانند بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نفت بفروشند در صورتیکه آنها به ۱۰ میلیون بشکه نیاز دارند که مسائل اقتصادی شان را حل کنند . ما از اقتصادی صحبت می کنیم که تمام شده تهدیدهای رژیم ایران توخالی است ولی ما بعنوان کشورهای منطقه باید آماده باشیم چون ممکن است رژیم ایران از طریق عواملش در کشورهای منطقه دست به اقدامات تحریک آمیزی بزند

 در هر صورت روند حرکت رژیم بنیاد گرای ایران به سوی سیاهی است مگر اینکه به درخواست های دوازده گانه آمریکا پاسخ دهد و اتحادیه اروپا و دیگران هم نمی توانند به آنها کمک کنند.

 

اسکای نیوز -تحلیل سلمان الانصاری روحانی امریکا بداند جنگ با ما -مادر همه جنگهاست

 

گزارش 3ـ هشدار جان بولتون به رژیم ایران


جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا هشدار دونالد ترامپ را تکرار کرد و گفت:‌ در صورتی که رژیم ایران اقدامات منفی علیه ایالات متحده انجام دهد « قیمتش را پرداخت خواهد کرد».

گزارش:

جان بولتون در بیانیه‌یی اعلام کرد:‌ طی چند روز گذشته من با رئیس جمهور صحبت کردم و رئیس جمهور ترامپ به من گفت درصورتیکه رژیم ایران هر نوع کار منفی انجام دهد قیمتی خواهد پرداخت که تاکنون کمتر کسی پرداخته است.

اظهارات بولتون حدودا 12 ساعت بعد از اینکه دونالد ترامپ از طریق توییتر هشداری تماما با حروف بزرگ علیه سران رژیم ایران منتشر کرد مطرح شد

 دونالد ترامپ توییت کرد« به روحانی رئیس جمهور رژیم ایران: هرگز، هرگز، ایالات متحده را دوباره تهدید نکن وگرنه متحمل عواقبی خواهید شد که کمتر کسی در طول تاریخ آن را دیده است. ما دیگر کشوری نیستیم که اظهارات دیوانه وار خشونت‌ و مرگ شما را تحمل کنیم. احتیاط کن.»...

توییت ترامپ زمان کوتاهی بعد از اظهارات مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده منتشر شد. مایک پمپئو سران رژیم ایران را با مافیا مقایسه کرد و حمایت ایالات متحده از مردم ایران خصوصا تظاهرکنندگان ایرانی را باصدای بلند اعلام کرد. تظاهرکنندگانی که اخیرا در اعتراض به رژیم کنونی به خیابانها ریختند

آخرین هشدار دونالد ترامپ علیه رژیم ایران یادآور هشدارهای وی علیه کره‌شمالی در ماه اوت گذشته است. وی آنموقع هشدار داد هر گونه تهدید از جانب کره‌شمالی « با آتش و خشم و قدرتی مواجه خواهد شد که مشابه آن در جهان کنونی هرگز دیده نشده است».

این لحن آتشین علیه کره‌شمالی کره شمالی را پای مذاکرات دیپلوماتیک آورد.


 گزارش4 ـ سران رژیم ایران شبیه به مافیا هستند


مایک پمپو می گوید:‌ سران رژیم ایران شبیه به مافیا هستند. گزارشی از هیل نشریه کنگره آمریکا:

گزارش از هیل نشریه کنگره آمریکا:

مایک پمپئو طی یک سخنرانی در کتابخانه و موزه رونالد ریگان گفت سطح فساد و ثروت اندوزی در میان رهبران رژیم ایران نشان می دهد که ایران توسط چیزی شبیه مافیا اداره می شود تا یک دولت.

پمپئو از اعتراض کنندگان ضدحکومتی که در سراسر کشور در ماههای اخیر تجمع داشته اند حمایت کرد.

وی گفت درد و رنج مردم متفاوت است اما همه کسانی که صدای نارضایتی را سر می دهند در یک چیز مشترکند آنها مورد ستم و بدرفتاری یک رژیم مذهبی قرار گرفته اند. ایرانیها می خواهند توسط یک دولت اداره شوند که شان و کرامتشان را رعایت کند، دولتی که قابل حسابرسی و مطلوبشان باشد.

از ماه مِی پمپئو جنگ لفظی علیه دولت حسن روحانی را تشدید کرده است.

او تهدید کرده است قوی ترین تحریمها در تاریخ را اگر رژیم ایران گامهای چشمگیری در جهت غیر اتمی شدن برندارد اعمال می کند.

وزیر پمپئو استراتژی فعلی آمریکا نسبت به ایران را یک کمپین فشار برای عقب نشینی حکومت ایران از رفتار مهاجمش خواند.

پمپئو گفت ما از همه کشورها که از رفتار مخرب رژیم ایران خسته و بیزار شده اند می خواهیم به این کارزار فشار بپیوندند.

پمپئو علاوه بر این رهبران مذهبی رژیم ایران را بشدت مورد حمله قرار داد و آنها را خشکه مقدسان ریایی خواند که ثروتها را با فساد و غارت از مردم ایران برای خود جمع می کنند.

پمپئو گفت سران رژیم ایران خود را با فساد ثروتمند کرده اند.

پمپئو در توضیح منع مسافرتی گفت رژیم ایران کماکان به ندادن حداقل دیتا و اطلاعات که دهها کشور به ما می دهند ادامه داده است. ما کماکان به دانشجویان اجازه ورود می دهیم.

 

گزارش5 ـ افشای جزییات جدیدی از روابط رژیم ایران و القاعده


خالد بن سلمان سفیر عربستان سعودی در آمریکا اخیرا در پیامهایی گوشه ای از تروریسم رژیم ایران را بر ملا کرد و گفت : گذشته رژیم ایران آکنده از حمایت از تروریسم است.

 او افزود هنوز رژیم ایران عناصر القاعده را در کشورش پذیرایی می‌کند و تا امروز حمزه پسر بن‌لادن در ایران زندگی می‌کند و از استرداد او برای تحویل به دادگاه خودداری کرده است .

حمزه بن لادن پسر بن لادن که از ۲۹ سال پیش از افغانستان خارج شد و به جنگ علیه صلیبی ها فراخوان داد، در دامن رژیم ایران یا بعضی اوقات سوریه پناه گرفت .

میان رژیم ایران و القاعده پیشینه ای وحشتناک وجود دارد، از پناه گرفتن رهبران این گروه در ایران بعد از سرنگونی دولت طالبان در افغانستان تا سمت دادن فعالیت هایشان بر اساس آنچه که رژیم ایران خواهان آن بوده و هست . رژیم ایران و القاعده در ظاهر با هم دشمن اند ولی در باطن رابطه ای عمیق دارند .این رابطه را دشمن مشترک آنها شکل می دهد.

 در حالی که القاعده می گوید با شیعیانی که آنها را رافضی می نامد جنگ دارد و رژیم ایران هم می گوید با تکفیری ها می جنگد، این رژیم برای القاعده پوششی فراهم کرده تا بتوانند به زندگی خود ادامه دهد .

این واقعیتی است که خالد بن سلمان سفیر عربستان سعودی در آمریکا به آن تاکید می کند .

العربیه در بررسی پیشینه این موضوع می گوید : اداره اطلاعات مرکزی آمریکا اسنادی را منتشر کرده که اثبات می کند میان رژیم ایران و القاعده روابطی وجود دارد. این اداره از زمان کشته شدن اسامه بن لادن در ماه می ۲۰۱۱ آمریکا روابط میان رژیم ایران و القاعده را زیر نظر گرفت و گفت ،میان رژیم ایران و القاعده همکاریهای مستمری وجود دارد. آنها توافق کردند به یکدیگر تهاجم نکنند .

در سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ تعدادی از عناصر القاعده به ایران فرار کردند. منابع اطلاعاتی گفتند که رژیم ایران این شرط را برای پذیرش آنها گذاشت که به آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس ضربه بزنند .اسناد نشان می دهد که رژیم ایران با ابو حفص الموریتانی یکی از نزدیکان بن لادن روابط مستقیم داشته است .

 دو تن از اعضای مصری القاعده بنامهای سیف العدل و ابو محمد المصری از سران برجسته القاعده در ایران زندگی کردند .

۶ـ آخرین دستاوردها در رابطه با تکنولوژیِ پهپادهایِ مراقبتی


یکی از اعضای کمپانی دفاع الکترونیکی بین المللی البیت سیستم Elbit System :

 این پهپاد، محموله ای را حمل میکند که شامل ِ، حسگرهایی ایست ، که در بدنه تعبیه شده است و میتواند داده ها را بطور همزمان به مقر فرماندهی پلیس و یا ارتش و کاربران دیگر ، در روی زمین ارسال کند .

همچنین قادر است اطلاعاتٍ تصاویری را که در زیر خودش میبیند ، ارسال کند.

این میتواند شامل تصویرِ الکترونوری باشد که ما هم اکنون در حال انجام آن هستیم و یا یک تصویر راداری باشد.

ما همچنین از این پهپادها برای مانیتورِ مهاجرتٍ غیر قانونی و حفاظت مرزها ، استفاده میکنیم.

وقتی شما در رابطه با چالش هایی که در اروپا در حال اتفاق افتادن است صحبت میکنید ، نیاز به یک راه حلی برای این منطقه پر جمعیت ،دارید .

ما وارد سوالاتی ، در رابطه با حریم خصوصی و یا غیر خصوصی نمیشویم .

ما این وسائل را تولید میکنیم که آخرین دستاوردهای علمی در رابطه با این تجهیزات است که میتواند تاکنون وجود داشته باشد.

من مطمئن هستم که دولت ما و بقیه کسانی که از این (پهپادها ) استفاده میکنند ، میدانند که چگونه آنها را ، به شکل مناسب بکار بگیرند.

۷-‌جزییات سرنگون شدن یک جنگندهٍ اسد با موشکهای پاتریوت 


تلویزیون فاکس نیوز:‌ یک جتٍ سوری ، 2 کیلومتر واردٍ حریم هوایی اسرائیل شد و بوسیله 2 موشک پاتریوت مورد اصابت قرار گرفت و در خاک سوریه سرنگون شد.

منابع اسرائیل می گویند زمانی به سمت آن شلیک کردند که حریم هوایی اسرائیل را نقض کرد.

روز قبل ما مشاهده کردیم که 2 موشکٍ (زمین به زمینِ ) سوریه، به سمت اسرائیل شلیک شد، که هیچ کدام در اسرائیل فرود نیامد . اما نگرانی های گسترده ای را به همراه آورد.

روز دوشنبه آژیرهای خطر در شمال اسرائیل فعال شد.

آن چیزی که ما میبینیم ، افزایش حضور دولت سوریه ، برای هدف قرار دادنٍ رزمندگان ، در طول مرز است، و به بنظر میآید که (این اقدامات ) به (آن سوی مرز) هم کشیده شده است.

8- ‌ نوبخت سخنگوی روحانی کناره‌گیری کرد


به گزارش رسانه های حکومتی محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت روحانی اعلام کرد: ترجیح دادم شخصا از همه مسؤلیت‌های دولت کناره‌گیری کنم.

وی که از بیان علت اصلی برکنار خود خودداری می کرد مدعی شد:‌ لحظه شماری میکنم به دانشگاه برگردم، وابستگی در حضور در دولت ندارم. البته آقای رئیس جمهور همیشه به بنده لطف و محبت دارند.

 

 

 

 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: