اعتصاب رانندگان کامیون به ۹۲شهر و ۲۸ استان کشیده شد

 

اعتصاب رانندگان کامیون به ۹۲شهر و ۲۸ استان کشیده شد


روز پنجشنبه ۴ مرداد کامیونداران در شهرهای خرم آباد، بروجرد، دورود و الیگودرز، شهرضا؛ آزادشهر؛ آق قلا و بندر موسوم به خمینی چهارمین روز اعتصاب خودشان را ادامه دادند. از روز اول این اعتصاب تاکنون ۹۲شهر در ۲۸ا ستان به این اعتصاب پیوستند.

اقدامات رژیم برای ممانعت از اعتصاب رانندگان کامیون


حوالی ظهر امروز مزدوران یکان ویژه اقدام به پراکنده کردن کامیونداران کرده و هنگامی رانندگان اقدام به فیلمبرداری کردند؛ به آنها هجوم برده و مانع شدند. مزدوران رژیم گوشی نفراتی که فیلم میگرفتند را جمع کردند. قابل توجه اینکه روز قبل یعنی چهارشنبه ۳مرداد ماه هم نزدیک به ۸۰ کامیون درهمین خیابان کمربندی تجمع داشتند.

در خرم آباد نیروهایی وزارت اطلاعات رژیم به پایانه خرم آباد مراجعه کرده و کامیونداران اعتصابی را تهدید کرده و گفتند هرکس بار نزند کارت هوشمند وی را باطل میکنند. اما کامیونداران کوتاه نیامده و به اعتصاب خود ادامه دادند.

سومین روز اعتصاب شجاعانه رانندگان کامیون


اعتصاب کامیونداران در شهرهای مختلف کشور روز چهارشنبه سوم مرداد (۲۵ژوییه) برای سومین روز متوالی ادامه یافت. در سومین روز رانندگان زحمتکش کامیون و خودروهای سنگین شهرهای مختلف از جمله تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، کرمان، زنجان، ارومیه، آبادان، اهواز کرج، اراک، شاهرود، قزوین، همدان، ملایر، خرم‌آباد، نقده، نجف آباد، مبارکه، بندرعباس، ساوه، خواف، سمنان، شاهرود، شهرکرد، فرخشهر، زاهدان، بجنورد؛ یزد؛ بندرموسوم به خمینی؛ خورموسی؛ چذابه؛ جاجرم؛ گرمه؛ سبزوار؛ شیروان، کنگاور؛ داراب؛ مرودشت، جهرم، زرقان، فاروق، چالوس؛ اسدآباد؛ تویسرکان؛ اندیمشک؛ بندرماهشهر؛ قم دست به اعتصاب زدند.

شکست تلاشهای فریبکارانه رژیم


رژیم آخوندی طی روزهای اخیر به هر تلاشی برای درهم شکستن این اعتصاب متوسل شده است. در مشهد کارگزاران رژیم برای فریب دادن راننده ها و شکستن اعتصاب اقدام به فروش لاستیک ارزان در پایانه و تبلیغات برای آن کردند. با اینحال پایانه مشهد خالی بود و هیچ کامیونی برای بارگیری حاضر نشد.

در سربندر (استان خوزستان) مقامات رژیم برای مقابله با اعتصابگران کامیون‌های وزارت راه و ترابری را برای بارگیری به کار گرفتند. در شهر کرد نیز رژیم با وارد کردن کامیونهای ارگانهای حکومتی تلاش کرد اعتصاب رانندگان را خنثی کند.

درکرمانشاه مأموران اطلاعاتی و انتظامی رژیم با کندن پلاک کامیون‌های اعتصابگران در صدد بودند آنها را از ادامه اعتصاب بازدارند که با اعتراض خانواده های اعتصابگران رو به رو شدند.

در بندرعباس رژیم عده‌یی از عناصر نفوذی در بین رانندگان را برای بارگیری بسیج کرد و مذبوحانه تلاش کرد که وضعیت را عادی نشان دهد.

تلاش رژیم آخوندی به منظور جلوگیری از شروع مجدد اعتصاب رانندگان کامیون، به‌جایی نرسید. محمد خانبلوکی، رئیس اتحادیه حمل و نقل بار رژیم، در آستانه شروع مجدد اعتصاب رانندگان مدعی شد که بیش از ۷۰درصد مطالبات کامیونداران حل شده و مشکلات عمده آنان بر طرف شده است و همه رانندگان هوشیار شده‌اند که نباید اجازه بدهند مطالبات صنفی آنها ابزاری برای دشمنان و معاندین کشور باشد... عمده کسانی که تجمعات کامیونداران را به آشوب کشیدند، از سازمان مجاهدین بودند که بین این قشر نفوذ کرده ... به همه کامیونداران سوء‌ استفاده مجاهدین از این فضا اطلاع داده شده است... مسیر تردد کامیونداران در جاده‌های کشور فراهم است و ۹۰درصد کامیونداران بارنامه گرفته اند ( سایتهای حکومتی- اول مرداد).

 

مقاومت ایران به رانندگان اعتصابی درود می فرستد


مقاومت ایران به رانندگان اعتصابی درود می فرستد و جوانان غیرتمند در سراسر کشور را به همبستگی با آنها فرا می‌خواند و از سازمان بین‌المللی کار و دیگر مراجع بین المللی ذیربط و اتحادیه‌ها و سندیکاهای رانندگان و کامیونداران در کشورهای مختلف می‌خواهد به حمایت از اهداف رانندگان اعتصابی در ایران برخیزند.
لطفا به اشتراک بگذارید: