مایک پمپئو-تاکید بر لزوم متوقف کردن تمامی فعالیتهای شرورانه رژیم

مایک پمپئو-تاکید بر لزوم متوقف کردن تمامی فعالیتهای شرورانه رژیم

مایک پمپئو وزیر خارجة آمریکا در اجلاس استماع کمیتة خارجی سنای این کشور، با اشاره به تلاش‌های رژیم تروریستی آخوندها برای انجام سوءقصد در کشورهای اروپایی، بر لزوم متوقف‌کردن تمامی «فعالیت‌های شرورانة» این رژیم تأکید کرد.

وزیرخارجه آمریکا گفت: «وقتی یک حکومت تلاش‌هایی را برای انجام سوءقصد در کشورهای اروپایی به‌پیش می‌برد، به تروریسم از طریق حزب‌الله لبنان و شبه نظامیانش در عراق و یمن دامن می‌زند و حمایت عظیمی را از (بشار) اسد... به‌عمل می‌آورد، اینها هزینة (مالی) بالایی دارد..

وی افزود، توسعه‌طلبی پرهزینه یی که (سران رژیم ایران) اینقدر به‌دنبال آن هستند، چیزی نیست که (مردم ایران) خواهان آن باشند».

ادارة فدرال حراست از قانون اساسی آلمان در گزارش سالانه خود، درباره فعالیتهای جاسوسی و حملات سایبری رژیم آخوندی درسال ۲۰۱۷ ضمن تاکید براینکه مخالفان رژیم هم‌چنان در کانون توجه فعالیت‌های وزارت اطلاعات هستند، نوشت: بسیاری از حملات سایبری صورت‌گرفته در سال 2017 علیه نهادهای آلمانی نیز به (رژیم) ایران راه می‌برد.اهدافی که به‌طور خاص مورد حمله (سایبری رژیم ایران) واقع شده‌اند، در حوزه ادارات و دولت، مخالفان رژیم، سازمان‌های حقوق بشری، حوزة علوم و تحقیقات و هم‌چنین اقتصاد با تمرکز بر موضوعات هوا و فضا، تسلیحات و پتروشیمی هستند.

این گزارش می افزاید : وزارت اطلاعات (رژیم ایران) برای جمع آوری اطلاعات از طریق سلسله عملیات‌ اطلاعاتی و با مشارکت شعبه‌های وزارت اطلاعات مستقر در نمایندگی‌های دیپلماتیک در محل و یا از طریق عملیات اطلاعاتی هدایت‌شده از تهران و بطور خاص از مقر مرکزی وزارت اطلاعات در آنجا اقدام می‌کند.

 

در گزارش ادارة فدرال حراست از قانون اساسی آلمان هم‌چنین آمده است، سرویس اطلاعات رژیم ایران در شروعِ کارِ جاسوسی خود، به ویژه از مسافرت‌های شغلی و یا خانوادگی افراد به ایران استفاده می‌کند و این افراد به‌سختی می‌توانند از دسترسی وزارت اطلاعات بگریزند.

این گزارش اضافه می‌کند: شعبه وزارت اطلاعات مستقر در سفارت (رژیم) ایران در برلین، نقش مهمی در جاسوسی توسط سرویس مخفی دارد. از جمله وظایف این شعبه، حمایت از فعالیت‌های اطلاعاتی است که از مرکز (آن در تهران) هدایت می‌شود. به موازات وزارت اطلاعات، نیروی قدس نیز در آلمان فعال است.

اداره حراست از قانون اساسی آلمان هم‌چنین تأکید می‌کند: «سرویس‌های اطلاعاتیِ (رژیم)، یک ابزار محوری در دست سران سیاسی حکومت ایران برای تضمین ادعاهای حاکمیت آن است. بر این اساس اپوزیسیون ایران هم‌چنان در کانون توجه فعالیت‌های وزارت اطلاعات قرار دارد».
لطفا به اشتراک بگذارید: