بیست دقیقه-گزارش 1ـ جلسه استماع سنای آمریکا

گزارش 1ـ جلسه استماع سنای آمریکا


در جلسه استماع کمیته روابط سنای آمریکا مایک پمپئو وزیر خارجه گفت: مردم ایران توسعه طلبی قاسم سلیمانی و خامنه ای را نمی خواهند. بخشهایی از مباحث این جلسه را می بینیم:

وزیر خارجه مایک پمپئو: ... متوقف کردن همه فعالیتهای شرورانه ایران از اهداف سیاست خارجی ماست. کارزار فشار مالی ما، خارج شدن ما از توافقنامه هسته ای، و حمایت کامل ما از مردم ایران که من در سخنرانی ام در روز یکشنبه گذشته بیان کردم، دارند تأثیر میگذارند.

... امروز چالش عظیم اقتصادی در ایران وجود دارد. یک ساختار اقتصادی ناکارآمد در ایران وجود دارد. این رژیم به تروریسم از طریق حزب‌الله لبنان و شبه نظامیان شیعه در عراق و یمن دست میزند . رژیم ایران دست به ترور در کشورهای اروپایی میزند و حمایت عظیمی از بشاراسد در سوریه می کند. اینها هزینة بالایی دارد مردم ایران می دانند این مدلی نیست که خواهان آن باشند. این توسعه‌طلبی رژیم ایران که خامنه ای و قاسم سلیمانی اینقدر خواهان آن هستند، چیزی نیست که مردم ایران خواهان آن باشند. با توجه به حکومت فاسدی که وجود دارد، باید تصمیم های بنیادی در مورد ایران اتخاذ کرد. این تصمیمها به مردم ایران بر می گردد.

مایک پمپئو در پاسخ به سؤال دیگر سناتورها تأکید کرد:‌ ما نمی‌خواهیم چه ایران و چه کره‌شمالی توانمندی تکثیر بمب اتمی، غنی‌سازی اورانیوم، و یا ساختن برنامه تسلیحاتی اتمی داشته باشند. این مأموریت ما است.

مایک پمپئو در پاسخ به سؤالی در مورد پیامدهای لغو برجام گفت:‌

سوالی که رئیس جمهور دونالد ترامپ با آن مواجه بود این بود که آیا برجام به اندازه کافی برای او خوب است و منفعت دارد؟ او به این نتیجه رسید که نهایتاً خوب نیست و گفت این بدترین توافق تاریخ بوده است. او نتیجه گیری کرد ، ما با بازبینی تمامی موضوعات، در موقعیت بهتری قرار می گیریم، برسر طیفی از موضوعات، نه فقط برسر پرونده اتمی، بلکه برنامه موشکی و رفتار شرورانه رژیم ایران در سراسر جهان . درست است الان سه کشور اروپایی با ما همراهی نکردند اما بسیاری با ما هستند اماراتی ها و سعودی ها و بحرینی ها و سایر کشورهای کوچک اروپایی . بسیاری با ما تماس می گیرند و می پرسند چطور با تهدید هسته یی و رفتار شرورانه رژیم ایران مقابله کنیم.

سناتور گاردنر خطاب به مایک پمپئو: شما سخنرانی خیلی خوبی در ۲۲ ژوئیه درموردسیاست ایران در کتابخانه ریگان داشتید اگر شما کلمه ایران را حذف می کردید و آنرا با کلمه کره شمالی جایگزین می کردید آیا این به واقع رابطه با کره شمالی را نشان نمی داد؟

 مایک پمپئو: سناتور سخنرانی طولانی بود فکر می کنم در ا بعاد زیادی می توانند همسان باشد ولی تفاوتی در زمینه ظرفیت برنامه اتمی آنها وجود دارد ولی ماهیت دو رژیم یکی می باشد.
لطفا به اشتراک بگذارید: