بیست دقیقه-گزارش3 ـ استفاده رژیم ایران از کارت القاعده و داعش-6مرداد97

گزارش3 ـ استفاده رژیم ایران از کارت القاعده و داعش


رژیم ایران القاعده و داعش را به عنوان کارتهای بازی در عراق و سوریه و یمن به کار می گیرد و اهداف خود را پیش می برد. در گزارشی که تا لحظاتی دیگر می بینید جزییاتی از این سیاست رژیم ایران تشریح شده است:

دکتر حسن هاشمیان متخصص امور ایران و تحلیل گر سیاسی ایرانی به العربیه گفت:

اگر بخواهیم ماهیت رابطه میان رژیم ایران و القاعده و اعضای مهم این گروه که از ایران خارج شدند مانند سیف العدل و ابو حفص الموریتانی را بررسی کنیم جزئیات زیادی وجود دارد . حتی موضوع ایمان بن لادن که فرار کرد و به سفارت سعودی در تهران پناهنده شد . جزئیات فراوانی وجود دارد که رژیم ایران همواره آنها را پوشانده و مانع افشای آنها شده است .

شما می دانید که ابو مصعب الزرقاوی  در افغانستان بود . وقتی حسن کاظمی قمی سفیر این رژیم در بغداد شد زرقاوی را به عراق منتقل کردند . این موضوعات را نمی توان انکار کرد ، رژیم ایران می خواست که این واقعیت ها پوشیده باقی بماند ‍.

 به نظر من رژیم ایران از یک طرف از زرقاوی برای تهاجم به آمریکا استفاده کرد و از طرف دیگر او را برای تحریک شیعیان در عراق بکار گرفت .

بعد از زرقاوی هم داعش و ابو بکر البغدادی و مشابه آنها آمدند . رژیم ایران تمامی این کارتها را در زمان مناسب بکار گرفته است .

من فکر می کنم که هنوز رژیم ایران روابطش را با گروههای بنیادگرا انکار می کند چه القاعده و چه داعش . داعش رابطه بسیار قدرتمندی با رژیم ایران دارد و تحت پوشش رژیم ایران و در چهار چوب استراتژی این رژیم عمل می کند.

متاسفانه مطبوعات غربی و بعضی طرفهای غربی هم به رژیم ایران کمک می کنند و رژیم ایران از این سیاست دوگانه استفاده می کند.

برای مثال ابو بصیر الیمانی که نام اصلی او ناصر الوحیشیalwaheshe است توسط رژیم ایران به یمن فرستاده شد . او یکی از نزدیکان القاعده بود. رژیم ایران او را به یمن برد و رهبر القاعده در یمن شد . در زمانی که رژیم ایران می خواست از طریق القاعده در یمن نفوذ کند این فرد را بکار گرفت . وقتی هم که در عراق می خواهد کاری بکند گروهی از داعشی ها و القاعده را در عراق بکار می گیرد. در سوریه و کشورهای دیگر هم مشابه این، عمل می کند .
لطفا به اشتراک بگذارید: