تحولات ایران و جهان در 20 دقیقه-6مرداد97

1 ـ وزارت خارجه آمریکا صدور احکام زندان برای دانشجویان معترض ایرانی را محکوم کرد

2-خبرگزاری رویتر:‌ آمریکا دنبال تشکیل «ناتوی عربی» برای مقابله با رژیم ایران است. عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، بحرین، عمان، کویت، مصر و اردن عضو ناتوی عربی خواهند بود.

3-هشدار ائتلاف ملی سوریه در مورد یورش رژیم ایران به ادلب و آواره شدن غیرنظامیان

 

گزارش1 ـ اقدامات سخت گیرانه علیه رژیم ایران


”لیز چینی Liz Cheneyاز مقامهای حزب جمهوری خواه می گوید ما مسیر درستی را انتخاب کرده ایم و من خوشبین هستم که به اقدامات بسیار سخت گیرانه علیه رژیم ایران ادامه می دهیم:

تلویزیون فاکس نیوز: مشاور امینت ملی ”جان بولتن“ ، برای بررسی استراتژیِ دولت آمریکا در قبال ایران با مقامات سیاست خارجی و پنتاگون دیدار کرد.

این دیدار چند روز بعد از اینکه دونالد ترامپ به روحانی هشدار داد ”دوباره آمریکا را تهدید نکن “ انجام شد.

ما انتظار چه چیزی را میتوانیم داشته باشیم؟

”لیز چینی ، Liz Cheney “از حزب جمهوری خواه ،که لحظاتی پیش با” جان بولتن “دیدار داشته توضیح می دهد:

ما جلسهٍ بسیار خوبی با مشاور امنیت ملی داشتیم.

رئیس جمهور آمریکا دقیقاً کار درستی را انجام داده است.

ما در رابطه با مواردی که بسیار مهم بود صحبت کردیم که شامل بیرون کشیدن از توافق هسته ای با رژیم ایران بود .

این توافقی برای (رژیمِ) ایران یک مسیر برای دستیابی به سلاح هسته ای فراهم میکرد. کمپانی ها در سراسر اروپا باید تصمیم گیری کنند که آیا میخواهند با ایالات متحده تجارت بکنند یا با رژیم ایران .

ما باید بر فعالیتهای رژیم ایران و برنامه موشکی آن نظارت کامل داشته باشیم.

رژیم ایران باید بفهمند که این گونه رفتار آنها، برای ایالات متحده آمریکا غیر قابل قبول است. من بسیار خوشحالم که رئیس جمهور ترامپ و مشاور امنیت ملی ،جان بولتن ، رهبری این تلاشها را به عهده گرفتند که مطمئن شویم هر کاری که بتوانیم انجام بدهیم تا از دستیابی (رژیم) ایران به سلاح اتمی جلوگیری کنیم.

 دولت باراک اوباما یک ونیم میلیارد دلارِ مالیات دهنده های آمریکایی را به رژیم ایران داد. وزیر خارجه ”جان کری“ به عنوانٍ رئیس اتاق بازرگانی رژیم ایران به سراسر دنیا سفر می کرد تا کشورها را به سرمایه گذاری در ایران تشویق کند.

در حالی که اقتصاد در ایران بوسیله سپاه پاسداران، اداره میشود .

ما در حال حاضر با اقدامات بسیار سخت گیرانه مسیر درستی را علیه رژیم ایران در پیش گرفتیم.

 

گزارش2 ـ قاطعیت تنها راه مقابله با رژیم حاکم بر ایران


رژیم حاکم بر ایران هنوز به حمایت از گروههای تروریستی منطقه از حزب الله لبنان تا حوثی های یمن را ادامه می دهد .

اسکای نیوز در گفتگویی با موسی افشار عضو کمیسیون روابط خارجی شورای ملی مقاومت ایران از او پرسید : به نظر شما ما با سناریویی مشابه سناریو کره شمالی هستیم یا خیر؟

 موسی افشار: در ابتدا باید بگوییم که تفاوت زیادی میان نظام ولایت فقیه که طی چهار دهه باعث ایجاد مشکلات امنیتی بزرگی شده و در داخل ایران مردم را سرکوب کرده و در خارج صلح و امنیت جهانی را مختل کرده با کره شمالی وجود دارد .الان وضعیت رژیم ایران با وضعیت کره شمالی کاملا تفاوت دارد.

پاسدار قاسم سلیمانی صلح و امنیت جهان را تهدید می کند . در فرهنگ ایرانی یک اصطلاح است که می گوید پارس کردن سگ خوابیده . علت اینکه این سگ خوابیده، به دو دلیل اصلی است . دلیل اول قیام در داخل کشور است . رژیم ایران بعد از گذشت هفت ماه هنوز نتوانسته این قیام را خاموش کند . این قیام رو به افزایش است و دلیلش هم این است که این قیام صدای خودش را در همایش سالانه سی ام ژوئن در پاریس پیدا کرد . شما دیدید که چگونه رژیم ایران ریسک مرگ و زندگی کرد و در خاک اروپا دست به یک عمل تروریستی زد. این رژیم به این عملیات نیاز شدید داشت تا اینکه قیام ایران صدای خود را نداشته باشد . الان یکی از بزرگترین تروریست های این رژیم در چنگ قضاییه آلمان است . این دلیل اول است و دلیل دیگر این است که رژیم در سه دهه گذشته به سیاست چشم پوشی و مماشات غرب تکیه می کرد ولی امروز این سیاست رنگ باخته و تا آنجا که به سیاست آمریکا بر می گردد وضعیت جدیدی بوجود آورده است . دوران اوباما تمام شده و این دو دلیل اصلی است که باعث می شود این سگ، خوابیده پارس کند . اگر این رژیم هم اکنون در پایتخت چهار کشور عرب حضور دارد به این دلیل است که جهان چشمهایش را به روی آنها بسته بود .

ما با دو وضعیت مشخص روبرو هستیم . یکی برخورد قاطعانه با این رژیم . شما با چشمانتان خواهید دید که این رژیم همانطور که در جنگ ایران و عراق تسلیم شد چگونه تسلیم می شود . خمینی می گفت آتش بس را قبول نمی کنم و قطعنامه ۵۹۸ را رد می کنم و تا آخرین خانه ای که در تهران سالم باشد می جنگم ولی چرا خمینی جام زهر را سر کشید ؟ چون ارتش آزادی بخش ملی ایران وارد معادله شد و شهر مهران را آزاد کرد و رزمندگان گفتند امروز مهران فردا تهران .

 

گزارش3 ـ استفاده رژیم ایران از کارت القاعده و داعش


رژیم ایران القاعده و داعش را به عنوان کارتهای بازی در عراق و سوریه و یمن به کار می گیرد و اهداف خود را پیش می برد. در گزارشی که تا لحظاتی دیگر می بینید جزییاتی از این سیاست رژیم ایران تشریح شده است:

دکتر حسن هاشمیان متخصص امور ایران و تحلیل گر سیاسی ایرانی به العربیه گفت:

اگر بخواهیم ماهیت رابطه میان رژیم ایران و القاعده و اعضای مهم این گروه که از ایران خارج شدند مانند سیف العدل و ابو حفص الموریتانی را بررسی کنیم جزئیات زیادی وجود دارد . حتی موضوع ایمان بن لادن که فرار کرد و به سفارت سعودی در تهران پناهنده شد . جزئیات فراوانی وجود دارد که رژیم ایران همواره آنها را پوشانده و مانع افشای آنها شده است .

شما می دانید که ابو مصعب الزرقاوی  در افغانستان بود . وقتی حسن کاظمی قمی سفیر این رژیم در بغداد شد زرقاوی را به عراق منتقل کردند . این موضوعات را نمی توان انکار کرد ، رژیم ایران می خواست که این واقعیت ها پوشیده باقی بماند ‍.

 به نظر من رژیم ایران از یک طرف از زرقاوی برای تهاجم به آمریکا استفاده کرد و از طرف دیگر او را برای تحریک شیعیان در عراق بکار گرفت .

بعد از زرقاوی هم داعش و ابو بکر البغدادی و مشابه آنها آمدند . رژیم ایران تمامی این کارتها را در زمان مناسب بکار گرفته است .

من فکر می کنم که هنوز رژیم ایران روابطش را با گروههای بنیادگرا انکار می کند چه القاعده و چه داعش . داعش رابطه بسیار قدرتمندی با رژیم ایران دارد و تحت پوشش رژیم ایران و در چهار چوب استراتژی این رژیم عمل می کند.

متاسفانه مطبوعات غربی و بعضی طرفهای غربی هم به رژیم ایران کمک می کنند و رژیم ایران از این سیاست دوگانه استفاده می کند.

برای مثال ابو بصیر الیمانی که نام اصلی او ناصر الوحیشیalwaheshe است توسط رژیم ایران به یمن فرستاده شد . او یکی از نزدیکان القاعده بود. رژیم ایران او را به یمن برد و رهبر القاعده در یمن شد . در زمانی که رژیم ایران می خواست از طریق القاعده در یمن نفوذ کند این فرد را بکار گرفت . وقتی هم که در عراق می خواهد کاری بکند گروهی از داعشی ها و القاعده را در عراق بکار می گیرد. در سوریه و کشورهای دیگر هم مشابه این، عمل می کند .

 

گزارش4 ـ با اقدامهای وحشتناک رژیم ایران مقابله می کنیم


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید ما با همه کشورها کار می کنیم تا با اقدامهای وحشتناک رژیم ایران مقابله کنیم. به همین دلیل همه را به تحریم علیه این رژیم فرا می خوانیم:

خبرنگار:‌رئیس جمهور گفت که وی آماده است که یک توافق واقعی در مورد ایران بکند. اما توئیت وی بیشتر تغییر رژیم را تداعی می کند. ایا پیگیری توافق جدید و برجام نوعی کوتاه آمدن است؟

هدر نائرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: من خیلی محتاط هستم که حرفهای رئیس جمهور را تجزیه و تحلیل کنم. باید شما را به کاخ سفید ارجاع دهم که رئیس جمهور در این مورد چه چیزی گفته است

خبرنگار: با توجه به اینکه وزارت خارجه کار میکرد تا اطمینان حاصل کند آمریکا دوباره تحریمها را اعمال کند، آیا درک شما این است که مقامهایی از وزارت خارجه هم آماده هستند که درگیر مذاکرات در مورد برجام شوند؟

هدر نائرت: درگیر شدن در مذاکرات برجام؟ ما با همتایان خود در سراسر جهان در مورد اعمال مجدد تحریمها گفتگو کردیم. همچنین در مورد حسابرسی از رژیم ایران بخاطر اقدامات وحشتناکی که در بسیاری قسمتهای دنیا درگیر آن است گفتگو کردیم.

خبرنگار: اما وزیر پمپئو میگوید که ایالات متحده در کنار مردم ایران ایستاده است. اینکه رژیم یک مافیا و دزدسالار است. مسلما این سخنان حاکی از سیاست تغییر رژیم است؟

هدر نائرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن حمایت از سخنان پمپئو گفت:‌ اظهارات وزیر پمپئو در این رابطه کاملا روشن است. وی گفته است تنها تغییری که ما میخواهیم، تغییر رفتار است. باید ببینیم رژیم ایران رفتارش را تغییر می دهد

منبع:‌سایت وزارت خارجه آمریکا970503

 

گزارش5 ـ افغانستان؛ چالش میان شوق تحصیل و ترس مرگ


کودکان بسیاری در افغانستان قربانی خشونتها هستند و وزیر آموزش و پرورش این کشور معتقد است عاملان جنگ و خشونت بی‌سوادند. در کشوری که در ترس جنگ فرو رفته، آیا همچنان شوق به تحصیل زنده است؟

روز ۲۷ ژانویه کابل شاهد یک حمله انتحاری بی‌سابقه بود. در انفجار یک آمبولانس ۱۰۳ نفر جان باختند و ۲۳۵ نفر نیز زخمی شدند. محل انفجار تنها ۱۰ متر با دبیرستان دخترانه ملاله فاصله داشت.

وزیر آموزش و پرورش افغانستان راهی بازدید از این دبیرستان شد. شفیقه احمدی ، مدیر دبیرستان، ترکش‌های آمبولانس و تصاویر تکان‌دهنده‌ آن روز را نشان داد و تأکید کرد با وجود ترس و وحشت حاصل از تروریسم همه کارکنان دبیرستان به فاصله اندکی به سرکار خود بازگشتند و این دبیرستان کار خود را از سر گرفت.

به گزارش سازمان ملل متحد تنها در سال ۲۰۱۶ در افغانستان ۹۲۳ کودک در مسیر خانه و مدرسه جان باخته‌ و ۲۵۸۹ تن دیگر از آنان نیز زخمی شده‌اند.

در روز ۳۰ آوریل چهار روز پس از مصاحبه‌‌ با وزیر آموزش و پرورش، حمله‌انتحاری دیگری در کابل خبرنگاران را هدف گرفت که در اثر آن ۹ خبرنگار کشته شدند. همچنان این پرسش به جا می‌ماند که آیا آموزش و رسانه‌ها می‌توانند از افغانستان کشوری آرام بسازند؟

 

گزارش6 ـ آتش زدن پرچم حزب الله لبنان توسط شیعیان لبنان


هواداران شبه نظامیان حزب الله در منطقه شیعه نشین بریتال لبنان پرچم این گروه تروریستی را آتش زدند و خواهان بازگشت افراد مسلح این گروه از سوریه شدند

حسین الحاج حسن یکی از سرکردگان حزب الله است که باعث خشم مردم روستای بریتال لبنان شده است. مردم این روستا می گویند 11نفر از بستگان ما در جنگ سوریه کشته شدند و ما خواهان بازگشت افرادمان به لبنان هستیم.

ارتش لبنان برای دستگیری تعدادی از قاچاقچیان مواد مخدر به روستای بریتال حمله کرده و هشت تن از هواداران حزب الله کشته شدند . ساکنان این روستان از اینکه شبه نظامیان حزب الله از آنها حفاظت نکرده اند خشمگین هستند . علاوه بر این طرفداران حزب الله در منطقه بعلبک نیز پرچم های حزب الله را به نشانه اعتراض به این گروه به آتش کشیده اند

 منطقه بریتال یکی از مناطق نفوذ حزب الله لبنان است و در این منطقه بسیاری از افراد تحت تعقیب قضاییه لبنان به اتهام قاچاق و خرید و فروش مواد مخدر حضور دارند.

منطقه بقاعboghae  نیز یکی از مناطق تمرکز اصلی شبه نظامیان حزب الله است و بر اساس گزارش ها این منطقه نیز شاهد کلان معامله های مواد مخدر است . گفته می شود که قاچاقچیان اصلی در این منطقه طرفدار حسن نصرالله سرکرده این گروه هستند و جنایات حزب الله در سوریه را تایید می کنند.

 

گزارش7 ـ بشقاب پرنده ها، ایمنی خطوط هوایی را به خطر انداخته اند


گزارش علمی این ساعت اختصاص دارد به بشقاب پرنده ها و تهدیدهای آنها برای خطوط هوایی:

سالیان نفرات کمی بودند به بشقاب پرنده ها اعتقاد دارند

اما در سالهای اخیر مشخص شد دولت باید آنها را برای همیشه جدی بگیرد.خیلی جدی.

”نیک پوپ “ Nick Pop ، خبرنگاری است که در رابطه با بشقاب پرنده ها سالها تحقیق کرده است و برای دولت انگلستان کار میکرده است .

وی میگوید بشقاب پرنده ها واقعی هستند. آنها آنقدر به خطوط هوایی تجاری نزدیک میشوند که احتمال برخورد با آنها وجود دارد و یا موارد دیگری که در این رابطه دیده شده است.

”نیک پوپ “ Nick Pop: از نظر ما بشقاب پرنده ها هرچیزی باشند یک موضوع امنیتی و ایمنی هوایی هستند و نیازمند دفاعِ امنیتی هستند.

ما در وزارت دفاع سالهاست که روی این پدیده کار می کنیم.

 ما این را خیلی جدی میگیریم ، خلبانهای ما، اینها را دیده اند ،متخصصین رادار ما آنها را ردیابی کرده اند .ما میدانیم که روسها و چینیها و بقیه ، روی این موضوع کار میکنند.

بعضی از اینها بطور قطع (هواپیماهای پیشرفتهٍ روسها و یا چینیها ) هستند.

اما نکته این جاست که چیزی در آسمان ما هست که ما باید بدانیم چیست.

خلبانان هواپیماهای مسافربری در موارد بسیاری از دیدن چیز های در هوا گزارش داده اند که بنظر میرسد قوانین فیزیک را نقض کرده اند. تا چه حدی این پدیده ها برای خطوط هوایی خطر بالقوه دارند.

”نیک پوپ “ Nick Pop: یقیناً خطرند. وزارت دفاع انگلستان و مسئولین هوایی و معادل این سیستم ها در اداره فدرال هوایی در (آمریکا) ، دهها نمونه از این موارد را بررسی کرده اند.

 

گزارش۸-بمباران مواضع شبه نظامیان حوثی‌ در بندر حدیده


جنگنده‌های ائتلاف عربی، روز جمعه مواضع شبه نظامیان حوثی در بندر حدیده HODAYDAH را بمباران کردند. بمباران گسترده مواقع شبه نظامیان حوثی‌ در حدیده، گام اول نبردی است که از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده و هدف از آن آزادسازی این بندر استراتژیک است.

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: