حمایت آمریکا از ترکیه به عنوان عضو ناتو، گشت مشترک در شمال سوریه

حمایت آمریکا از ترکیه به عنوان عضو ناتو، گشت مشترک در شمال سوریه


جیمز متیس وزیر دفاع ایالات متحده میگوید برای آماده سازی نیروهای نظامی ترکیه جهت انجام گشتهای مشترک با نیروهای آمریکایی در شمال سوریه، به پایگاهی در ترکیه تجهیزات ارسال شده است.

متیس روز جمعه ۵ مرداد ۹۷ با اشاره به یک پایگاه هوائی استراتژیک در جنوب ترکیه که مورد استفاده نیروهای آمریکایی میباشد به خبرنگاران گفت « تجیهزات آموزشی در فرودگاه اینجرلیک فرود آمده‌اند،». وزیر دفاع آمریکا گفت آموزشها باید در عرض چند هفته شروع شوند...

مشخص نیست که نیروهای ایالات متحده و ترکیه از چه زمانی گشتهای مشترک خود در سوریه را شروع خواهند کرد، اما این کار پس از انجام آموزشها انجام خواهد شد.

ماه گذشته ایالات متحده گشتهای هماهنگ شده اما مستقل از ترکیه را در نزدیکی شهر منجاب در شمال سوریه آغاز کرد...

پنتاگون میگوید هدف از این گشتها، پشتیبانی از « امنیت دراز مدت منجاب» و انجام تعهداتش نسبت به ترکیه که متحد آمریکا در ناتو میباشد، است.

گشت مشترک آمریکا و ترکیه


جمعه پنجم مرداد، نورالدین جانیکلی وزیر دفاع ترکیه نیز از برقراری گشت مشترک ترکیه و آمریکا در شهر منبج در شمال سوریه خبر داده بود.

وزیر دفاع ترکیه، این خبر را در کنفرانس خبری بعد از نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو اعلام کرد.

همچنین خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از جانیکلی خبر داد که :

نقشه راه مورد توافق میان ترکیه و آمریکا در خصوص شهر منبج در اسرع وقت اجرا خواهد شد.. و نیروهای ترکیه با آمریکا گشت مشترک خواهند داشت.

پیشتر ترکیه از توافق با آمریکا درباره شهر منبج و خروج نیروهای کرد از آن خبر داده بود.

ولید المعلم وزیر خارجه دیکتاتور سوریه توافق آمریکا و ترکیه را محکوم و فاقد اعتبار خوانده است.

بیشتر بخوانید:


· تحریم جدید خزانه‌داری آمریکا علیه رژیم سوریه


· روسیه: نیروهای خارجی از جمله نیروهای رژیم ایران باید سوریه را ترک کنند


· صدای انفجارهای دمشق در تهران


· بازندهٴ اصلی تعادل‌قوای جدید در سوریه کیست؟


پیشتر روزنامه وال ستریت ژورنال نوشته بود که رئیس جمهور آمریکا طرحی را اعلام کرده است، که بر اساس آن برای حفظ ثبات در شمال سوریه، عربستان، امارات و قطر به تامین مالی استقرار نیروهای نظامی عربی جایگزین با نیروهای آمریکایی در شمال سوریه خواهند پرداخت.

وال استریت ژورنال نوشت در همین راستا جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا برای پیگیری اجرای این طرح با عباس مصطفی کامل رئیس سازمان اطلاعات مصر نیز مذاکراتی داشته است.

ایالات متحده در حال حاضر در دو نقطه اصلی در خاک سوریه حضور نظامی دارد: یکی در جنوب و در مرز با اردن و دیگری در شمال شرقی سوریه در ناحیه تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه.

همچنین واشنگتن به ساخت پایگاه های نظامی در سوریه ادامه می دهد.

ایالت متحده آمریکا چند پایگاه نظامی در مناطق شمالی سوریه از جمله 'الطبقه'، 'رمیلان'، 'کوبانی'، 'الحکسه' و 'تل ابیض' احداث کرده است. همچنین در استان نفت خیز دیر الزور نیز مشغول ساخت یک پایگاه نظامی بزرگ است.
لطفا به اشتراک بگذارید: