رسوایی نمایش مبارزه با قاچاق خودرو

گزارش خبری یکشنبه۷ مرداد


رسوایی نمایش مبارزه با قاچاق خودرو


آل اسحاق وزیر اسبق بازرگانی رژیم گفته است کاری کرده‌ایم که مردم فکر میکنند کل نظام دزدند؛

اکنون رژیم این روزها در وحشت از فضای انفجاری جامعه در حال اقدامات نمایشی باصطلاح مبارزه با فساد و رانت است تا این را که کل نظام دزدند را از اذهان پاک کنند.

اما این نمایشها از آنجا که از کمترین جدیتی برخوردار نیست، نتیجة معکوس داده است. نمونه اش نمایش مبارزه با قاچاق واردات خودرو است.

روز سه شنبه دوم مرداد محمد شریعتمداری وزیر صنعت دولت روحانی برای در بردن خودش و برخی مهره های ویژه باندش که در قاچاق واردات خودروهای لوکس دست داشته‌اند به تلویزیون رژیم آمد و گفت:

 

با دسترسی به شناسه و کد کاربری برخی از اشخاص فعال در مجموعة ثبت سفارش شش هزار و چهارصدو هشتاد و یک رکورد پیدا کردن که در عملیات ثبت سفارش دستکاری شده است.

-شریعتمداری در مورد دستور غیر قانونی لغو ثبت سفارش، نعمت زاده وزیر قبلی را مقصر اعلام کرد و با انتشار فهرست متخلفین ژست شفافیت در مبارزه با قاچاق واردات خودرو گرفت.

ولی اژه ای ادعاهای او را که گفت ما این تخلف را اطلاع داده ایم به چالش کشید و گفت:


آنها اعلام کردند موضوع را هم به تعزیرات و هم به وزارت اطلاعات اعلام کرده اند ولی تحقیقات ما نشان میدهد یا این دو دستگاه به این مساله نرسیده اند یا آنرا به مقام قضایی اعلام نکرده اند».

آش ادعاهای شریعتمداری در انتشار فهرست متخلفین به قدری شور بود که روزنامة‌حکومتی جهان صنعت که همسو با باند روحانی است در مطلبی با عنوان « سکوت وزیر صنعت در مورد برخی افراد خاص» نوشت:

«بلافاصله پس از انتشار فهرست واردکنندگان غیرقانونی خودرو از سوی وزارت صنعت، برخی فعالان اقتصادی می‌گویند که نام برخی از متخلفان از این فهرست حذف شده است».

وقتی کار به این فضاحت کشید، سراج رییس سازمان بازرسی کل رژیم به صحنه شتافت و گفت: جزئیات پرونده واردات خودرو فعلا محرمانه است.

رسوایی نمایش مبارزه با فساد در دولت آخوند روحانی به این مورد محدود نمیشود.


جعفری دولت آبادی دادستان تهران اظهار کرده: « بخشی از ریشه‌های شکل‌گیری پرونده‌های فساد، به تصمیمات مسئولان دستگاه‌های اجرایی برمی‌گردد و نمونه‌های آن را در حوزه سکه، واردات کالا، ارز و خودروهای وارداتی شاهد بودیم».

آل اسحاق وزیر اسبق بازرگانی رژیم هم چهره فاسد کل نظام را اینطور تصویر کرده:


«ما یک رانتخوار داریم. یک رانت ساز داریم که قوانین، مقررات و فرآیندهاست. یک فضای رانتی داریم. و مقررات و امضاهای طلایی». این عضو باند غارتگر و فاشیستی موتلفه در مورد نمایش مبارزه با فساد گفت:« انگار یا ما نمی‌خواهیم حقایق را عنوان کنیم یا می‌خواهیم سر کار بگذاریم. نتیجه اینکه دشمن داخلی و خارجی داریم و یک مملکت درست می‌کنیم که القا می‌شود همه دزدند!»
لطفا به اشتراک بگذارید: