بیست دقیقه-گزارش 5ـ شکایت یمن از «شبه نظامیان رژیم ایران» به شورای امنیت

گزارش 5ـ شکایت یمن از «شبه نظامیان رژیم ایران» به شورای امنیت 


دولت یمن به شورای امنیت شکایت کرد و خواستار جلوگیری از فعالیتهای مخرب و آشوبگرانه شبه نظامیان مورد حمایت رژیم ایران شد. این شبه نظامیان رفت و آمد در آبهای بین المللی را به مخاطره انداخته اند:

خالد الیمانی وزیر خارجه یمن گفت کشورش برای مقابله با جنایت های شبه نظامیان کودتاچی در ساحل غربی اقداماتی فوری را در پیش خواهد گرفت. او اضافه کرد شبه نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران امنیت کشتیرانی بین المللی در دریای سرخ را به خطر انداخته اند.

وزیر خارجه یمن در گفتگوی تلفنی با «الشرق الاوسط» افزود، نماینده کشورش در سازمان ملل در کنار دولت کویت بعنوان تنها عضو عرب شورای امنیت، اقداماتی را برای شکایت علیه شبه نظامیان حوثی به «شورای امنیت»‌ آغاز کرده است . این شکایت به خاطر حمله شبه نظامیان کودتاچی به کشتی های تجاری و به خطر انداختن امنیت کشتیرانی بین المللی انجام است.  او گفت « ما از شورای امنیت می خواهیم تا با اقدامات فوری جلوی این حملات را بگیرد، این حملات نقض قراردادهای بین المللی و نادیده گرفتن آشکار قوانین کشتیرانی بین المللی به شمار می رود.

الیمانی تاکید کرد «دولت یمن مسئولیت کامل اقدامات جنایتکارانه کودتاچیان حوثی در گذرگاه های آبی در جنوب دریای سرخ را به عهده جامعه بین المللی و شورای امنیت قرار می دهد.

وی خاطر نشان کرد «دولت یمن چندین بار به جامعه جهانی درباره اقدامات و حمله های مکرر شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران در یمن به کشتی های تجاری در این گذرگاه بین المللی هشدار داده است . او افزود شبه نظامیان حوثی ضمن تهاجم به کشتی های تجاری مین های دریایی نیز کاشته اند و این بر خلاف قوانین بین المللی است و برای کشتیرانی در آبهای بین المللی خطرناک است .

او خاطر نشان کرد شبه نظامیان کودتاگر حوثی به دستور «تهران» این اقدامات را انجام می دهند.
لطفا به اشتراک بگذارید: