اخبار ایران و جهان در یک نگاه ساعت ۱۰۳۰ دوشنبه۸ مرداد

اخبار ایران و جهان در یک نگاه



  1. عبور نرخ دلار از ۱۱هزار تومان، تعمیق بحران در رژیم آخوندی

  2. ‌قتل یک جوان بلوچ توسط پاسداران جنایت پیشه

  3. انهدام سکوهای موشک‌انداز شبه نظامیان حوثی در صعده یمن


اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت درباره بحران ارز


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران در یک اطلاعیه اعلام کرد: با عبور نرخ دلار از مرز ۱۱هزار تومان و قیمت سکه طلا از چهار میلیون و چهارصد هزار تومان بحران اقتصادی و سیاسی که سراسر رژیم آخوندی را فرا گرفته هر چه عمیق تر می‌شود. همزمان با بالا رفتن نرخ دلار نیروهای سرکوبگر انتظامی و اطلاعاتی در وحشت از بالا گرفتن اعتراضات مردمی در بازار بزرگ تهران و بسیاری مناطق دیگر مستقر شدند.

عبور نرخ دلار از ۱۱هزار تومان، تعمیق بحران در رژیم آخوندی


در اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران گفته شده: عصر روز یکشنبه ۷مرداد، جمعیت زیادی از جوانان و بازاریان وکسبه در سبزه میدان تهران تجمع کردند که با یورش مأموران انتظامی و لباس شخصی‌ها روبه‌رو شدند. در تهران مغازه‌های بازار بزرگ، پله آهنی و صنف طلافروشان و در اصفهان بازار ابزار و ماشین‌آلات در اعتصاب هستند. بحران همه جانبه ناشی از به هدر دادن سرمایه های مردم ایران در سرکوب وحشیانه، پروژه های ضد ملی اتمی و موشکی و جنگ افروزی خارجی و صدور تروریسم و بنیادگرایی است

آسوشیتدپرس: سقوط ارزش ریال ایران در آستانه تحریمها


آسوشیتدپرس روز یکشنبه در گرارشی از سقوط نرخ ریال در ایران گزارش داد:‌ ریال ایران همچنان به حرکت در سراشیب خود در حالی که تحریمهای ثانویه آمریکا در چشم انداز است؛ ادامه دارد و به افت جدیدی رسیده است. درهمین حال تبادل ارز در بازار سیاه رونق می گیرد. ریال ایران روز شنبه از 98 هزار ریال در برابر یک دلار به 112هزار ریال در برابر یک دلار در روز یکشنبه رسید .

قتل یک جوان بلوچ توسط پاسداران جنایت پیشه


پاسداران جنایت پیشه یک جوان بلوچ را در مهرستان در استان سیستان و بلوچستان با شلیک مستقیم گلوله به قتل رساندند. وی که مسلم حسین زهی نام داشت و 20 ساله بود به دلیل همراه داشتن 4بشکه گازوئیل که برای فروش می برد، به قتل رسید.

توطئه دژخیمان علیه جان سهیل عربی


در یک اقدام ضدانسانی جدید؛ زندانبانان زندان تهران بزرگ تلاش دارند که با تجویز قرص های روانگردان و وادار کردن سهیل عربی به خوردن این داروهای خطرناک؛ وی را دچار عارضه روانی کرده و در نهایت او را بعنوان بیمار روانی؛ به بیمارستان امین آباد منتقل کنند. فرنگیس مظلوم مادر سهیل عربی طی یک پیام صوتی با ابراز انزجار از این اقدام ضدانسانی مامورین زندان تهران بزرگ علیه فرزندش؛ از عموم مردم و مدافعان حقوق بشر خواست تا برای نجات جان سهیل صدای اعتراض خود را از هر طریق ممکن بلند کنند.

انهدام سکوهای موشک‌انداز شبه نظامیان حوثی در صعده یمن


ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی اعلام کرد، پایگاه‌ها و سکوهای موشک انداز شبه نظامیان حوثی‌ در استان صعده را منهدم کرده است. ائتلاف عربی همچنین مراکز تجمع و آموزش نظامی شبه نظامیان حوثی در چند منطقه را به شدت بمباران کرد.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: