بیست دقیقه-آزادی عهد التمیمی دختر شجاع فلسطینی-8مرداد97

آزادی عهد التمیمی دختر شجاع فلسطینی


عهد التمیمی دختر شجاع فلسطینی از زندان آزاد شد. محمود عباس در منزل آنها حاضر شد و به شجاعت وی درود فرستاد:

عهد تمیمی متولد ۳۱ ژانویه۲۰۰۱ ؛ دختر فلسطینی است که به دلیل ایستادگی در برابر حملات نیروهای اسراییلی در کرانه باختری رود اردن شهرت یافت. تصاویر مقابله او با نیروهای اسراییلی از ایام کودکی در رسانه‌های جهان بازتاب یافته بود. مقاومت او در برابر نظامیان اسراییلی وی را به قهرمان فلسطینیان تبدیل کرده‌است. وی چندین بار توسط نظامیان اسراییلی بازداشت شده‌است. بازداشت او انتقادات را به خاطر نقض حقوق کودکان متوجه اسراییل کرده‌است. تظاهرات‌هایی در اروپا برای آزادی او از زندانهای اسراییل ترتیب داده شد. نمایندگی اروپا در رام‌الله و بیت‌المقدس نیز در بیانیه‌ای خواستار آزادی او و دیگر کودکان دستگیرشده فلسطینی شد.

او هر جمعه در روستای نبی صالح در راهپیمایی شرکت می کرد و شعار می داد از سرزمین ما خارج شوید ، اینجا خاک شما نیست . او می خواست که در رشته حقوق تحصیل کند تا بتواند بعنوان یک وکیل از وطن و مردم و خانواده اش دفاع کند

باسم التمیمی زاده در رام الله در رشته اقتصاد تحصیل کرد و فوق لیسانس حقوق را در دانشگاه بارسلون گرفت.

مادر او نریمان التمیمی در شهر رام الله بیش از ۵ بار دستگیر شد و به دلیل فیلم برداری از تظاهرات جوانان فلسطینی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

 عهد التمیمی این دختر شجاع فلسطینی چند بار هدف شلیک نیروهای اسرائیلی قرار گرفته است . یک بار نیز نیروهای اسرائیلی دست او را شکسته اند ولی او دفاع از خود را با فریاد برای احقاق حقوق خود و مردمش ادامه داده است . او اکنون آزاد شده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: