بیست دقیقه-سیاستهای مخرب حزب الله لبنان-8مرداد97

سیاستهای مخرب حزب الله لبنان


وزیر کشور لبنان می گوید حزب الله مجری سیاست های رژیم ایران است و باید به دخالتهایش در منطقه پایان دهد

نهاد المشنوق NAHAD ALMASHNOOGوزیر کشور لبنان گفت: « با توجه به تحولات بین المللی دیگر جایز نیست حزب الله به عنوان مجری سیاست های ایران در منطقه نقش آفرینی کند . وی در عین حال صدور قطعنامه بین المللی علیه حزب الله را دور از ذهن خواند.»

المنشوق که با الشرق الاوسط گفتگو می کرد افزود: « سیاست رژیم ایران، هیچ گاه در راستای برقراری ثبات در کشورها نبوده بلکه حکومت ایران همواره بخشی از مشکلات یا مشکل آفرین بوده است. حزب الله هم از این رویکرد پیروی می کند، البته به جز در لبنان که برای این گروه یک پایگاه لجستیکی به شمار می رود. حزب الله حاضر نیست این پایگاه را نابود کند».

وی گفت: «دیدگاه سعودی درباره دخالت های ایران و فعالیت های «حزب الله» به ویژه در کشورهای عربی تغییر نکرده است اما سعودی اکنون از ابزار متفاوتی برای رویارویی استفاده می کند. همکاری دولت سعودی با مقام های رسمی لبنان همچنان ادامه دارد. سعودی در عرصه حضور دارد و نقش طبیعی خود را از طریق توافق ها و قراردادهای منطقی در راستای تامین منافع دو کشور چه در بخش اقتصادی و یا تجاری ایفا می کند».

المنشوق در جای دیگری در باره سفرش به عربستان سعودی گفت توازن در منطقه در پرتو افزایش دخالت رژیم ایران تنها با ائتلاف کامل بین سعودی و مصر برقرار می شود. هر کدام از دو کشور از ویژگی های خاص و نقاط مشترک فراوانی برخوردارند.

وزیر کشور لبنان در پاسخ به این سوال که وزارت خارجه یمن در نامه به حکومت لبنان از دخالت های «حزب الله» در یمن شکایت کرده است. آیا این شکایت به نظر شما درست است؟ گفت:

به نظرم، موضع گیری یمن طبیعی است چرا که اصلا درست نیست که به دنبال تحولات بین المللی ، حزب الله مجری سیاست های ایران در منطقه باشد و قطعنامه بین المللی علیه این گروه صادر نشود. چرا «حزب الله» مثلا در نیجریه حضور دارد؟ چرا این گروه در نیجریه به آموزش نیرو و ساخت انبار مهمات مشغول است؟ ۱۰ هزار یونیفرم نظامی که توسط دولت کویت مصادره شد با چه هدفی به کار رفته است؟ آیا می خواهند با آنها به برقراری ثبات کمک کنند؟ حالا وضع به جایی رسیده که همه مردم به تداوم این سیاست اعتراض دارند.

روزنامه الشرق‌الأوسط می‌نویسد بودجه حزب‌الله نامحدود است چرا که این گروه بخشی از سپاه پاسداران رژیم ایران است.
لطفا به اشتراک بگذارید: