بیست دقیقه-پایان دوران مماشات با رفتار ستیزه جویانه‌ی رژیم ایران-8مرداد97

پایان دوران مماشات با رفتار ستیزه جویانه‌ی رژیم ایران


خالد بن سلمان، سفیر عربستان سعودی در ایالات متحده آمریکا طی مقاله یی در روزنامه الشرق الاوسط لندن به بررسی «پایان دوران چشم پوشی بر رفتار ستیزه جویانه رژیم ایران» پرداخته است. بخشهایی از این مقاله از نظرتان می گذرد

همانطور که سیاست مماشات نتوانست جلوی توسعه گری نازی های آلمان را بگیرد و مانع وقوع پرهزینه ترین و پرتلفات ترین جنگ تاریخ جهان شود. مماشات نمی تواند رفتارهای بی ثبات کننده رژیم ایران را مهار کند.

 فیلسوف بزرگ جرج سانتیانا می گوید «آنان که تاریخ و سرنوشت خود را به یاد نسپارند محکوم به تکرار آن هستند». فارغ از اینکه هدف قدرت های اروپایی امضا کننده برجام چه بوده اما آنچه پیداست این است که برجام نتوانست مانع فعالیت های بی ثبات کننده رژیم ایران در منطقه باشد و حتی نتوانست حمایت های رژیم ایران از تروریسم را متوقف کند.

توافق برجام درآمدهای مالی بیشتری به جیب رژیم ایران سرازیر کرد و نظام ولایت فقیه از این پول ها برای افزایش نفوذ و توسعه گری در منطقه بهره برد. برجام بخشی از خط مشی دلجویی بود که در صورت عدم لغو آن عواقب فاجعه باری برای منطقه در پی دارد.

رژیم ایران بعد از امضای برجام به حمایت مالی و نظامی حکومت بشار اسد پرداخت و فعالیت های خرابکارانه و خصومت ورزی رژیم ایران در سوریه و کشورهای منطقه رو به افزایش گذاشت.

 

تنها واکنش قاطعانه بین المللی می تواند منجر به توقف دخالت رژیم ایران شود و شر این رژیم را از سر کشورهای منطقه کوتاه کند.

باید جلوی رژیم ایران و سرسپردگانش را گرفت تا نتوانند به گسترش هرج و مرج و ویرانگری در منطقه ادامه دهند.

باید رژیم ایران بفهمد که در صورت تداوم نقض قوانین بین المللی و مداخله گری در امور کشورهای همسایه باید تاوان آن را بپردازد.
لطفا به اشتراک بگذارید: