پاسکاری FATF بین باندها و نهادهای نظام

گزارش خبری سه شنبه ۹ مرداد


پاسکاری FATF بین باندها و نهادهای نظام




موضوع اف ای تی اف و تصویب لوایح مربوط به اون، دوباره موضوع روز نظام و اسباب جنگ باندی شده؟ اما مگه خامنه ای موضوع را تعیین تکلیف نکرده بود؟ پس دعوا سر چیه؟ گزارشی را در این زمینه ببینیم:


از نمایش جمعة تهران باز دعوای FATF بیرون زد.



علی دهقان – عضو باند تحکیم وحدت




روسای دولت و مجلس برخلاف منویات رهبری باز هم به امید تحقق وعده های سرخرمن اروپا بدنبال تصویب لوایح اف ای تی اف هستند و این مسئله تاسف برانگیز است .

از طرف دیگر آخوند نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوق مجلس ارتجاع گفت که در جریان بررسی لایحه پالرمو از یک طرف گفتند که با توجه به اظهارات خامنه ای نیاز نیست این لوایح بررسی شود و از طرف دیگر عنوان شده که روحانی از طرف سران سه قوه به خامنه ای نامه نوشته و خامنه ای دستور ورود مجلس در لوایح چهارگانه را داده. نوروزی افزود با توجه به اظهارات مختلف در خصوص نظر خامنه ای نسبت به لوایح مرتبط با FATF، نامه‌ای به خامنه ای نوشته ان تا تعیین تکلیف شوند.

الیاس حضرتی عضو دیگر مجلس ارتجاع اما برخلاف نوروزی گفت:

هر چهار لایحه به شورای هماهنگی روسای قوا ارسال خواهد شد، زیرا این شورا اکنون تبدیل به شورای مصلحت دوم شده و در آنجا براساس مصالح ملی تصمیم‌گیری خواهد شد، پیش بینی بنده این است که (لوایح) تایید می‌شوند.

موافقان و مخالفان FATF حرفهایشان گرچه متناقض است اما هر دو طرف به خامنه ای استناد می کنند. خوب است یکبار دیگر خامنه ای را به دقت بشنویم:

خامنه ای با نمایندگان مجلس – 30خرداد97


رهبر انقلاب در مورد راه صحیح برخورد با اینگونه کنوانسیونها فرمودند همانگونه که در مورد برخی کنوانسیونهای بین المللی اخیر مطرح شده در مجلس گفتیم، مجلس شورای اسلامی که رشید و بالغ و عاقل است باید مستقلا در موضوعاتی مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند.

خامنه ای که با این عبارات توپ لوایح چهارگانه FATF را در زمین مجلس انداخت، بلافاصله حرفی دیگری زد که با این اختیار دادن به مجلس متضاد به نظر می رسید:

افکت: ایشان با ابراز خرسندی از تشکیل جلسه سران و عناصر سه قوه برای ورود جدی به مسائل اقتصادی گفتند این جلسه باید ببرد و با تصمیمات قوی راه را برای حل مشکلات موجود باز و مجلس نیز در همین جهت حرکت کند.

به این ترتیب خامنه ای موضوع را از سر خودش باز کرده و توپ تصویب لوایح چهارگانه را که اول به زمین مجلس انداخته بود، با برگرداندن آن توسط مجلس ارتجاع، این بار خامنه‌ای آن را به زمین سران سه قوه انداخته است.
لطفا به اشتراک بگذارید: