تحولات ایران و جهان در 20دقیقه-9مرداد97

1-مایک پمپئو: رژیم ایران رفتار شرورانه اش را متوقف کند.

2-وال استریت ژورنال: نرخ ریال با یک افت تاریخی به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

3-واشینگتن تایمز: اژدهای هفت سر حکومت مافیایی در ایران

 

 باید راههای رسیدن رژیم ایران به سلاح اتمی را گرفت


دکتر یلین پابلت ( Dr yleem poblete) دستیار وزیرخارجه آمریکا در امور راستی آزمایی و انطباق طی سخنانی در بنیاد دفاع از دموکراسیها در واشینگتن گفت باید همه راههای رسیدن رژیم ایران به سلاح اتمی را بست.

سوریه فرصتی را برای رژیم یاغی ایران فراهم کرده است تا نفوذ خود را در سراسر کل منطقه مدیترانه گسترش دهد.

توافقنامه برجام در همه ابعاد آن ناقص بود اول می خواهم درمورد مشکلات فنی آن صحبت کنم که به ایران اجازه میدهد فعالیت های مشخص تحقیقاتی درمورد دستگاه های سانتریفوژ کاراتر انجام دهد که اگر درابعاد بزرگتری گسترش پیدا کند تا اورانیوم با درجه بالا تولید کند میتواند ردیابی تاسیسات غنی سازی مخفی را مشکل تر سازد.

همچنین محدودیت بازگشت ناپذیربودن تجهیزات سانتریفوژ را تامین نمی کند. برای مثال سانتریفوژهای آی آر یک IR1 در نطنزدر رسیدن به محدودیتهای برجام انبار شده اند بجای آنکه از بین رفته باشند.

پرزیدنت ترامپ برخطرات اعمال شده توسط ماده های پایانی برجام تاکید کرده اند که مثال های فنی شامل :

‌پایان یافتن محدودیت ذخایر اورانیومی است که ایران تولید کرده و به غلطت سه و شش دهم درصد رسانده است.

نصب زیرساختها برای سانتریفوژهای پیشرفته IR8 در نطنز و نهایتاً پایان یافتن مهار و شناسایی و ردیابی روتر های سانتریفوژها.

پایان یافتن ممنوعیت کارکرد رآکتورهای آب سنگین اضافی یا ذخیره آب سنگین.

ماده های راستی آزمایی برجام کافی نیست. با توجه به فعالیت های مخفی اتمی ایران و فعالیت های آن برای پاکسازی سایتها

راستی آزمایی در ایران نیازمند نظام بازرسی های سرزده است تا درخدمت هدف مهمتری باشد و رژیم ایران را بطور دائم از هرمسیری برای رسیدن به تسلیحات اتمی محروم کند.

برجام برنامه موشکی ایران و یا برنامه تسلیحات شیمیایی آنرا در بر نمی گیرد.

این امر در کنار رفتار تجاوزکارانه رژیم ایران در منطقه باعث شده است که پرزیدنت ترامپ برجام را یک توافق وحشتناک بداند.

 

اروپاییها باید در کنار مردم ایران بایستند نه در کنار آخوندها


سناتور لیندزی گراهام از اعضای ارشد سنا و کاندیدای پیشین ریاست جمهوری آمریکا تأکید کرد تغییر در ایران در راه است. اروپاییها باید مشخص کنند در کنار آخوندها هستند یا در کنار مردم ایران

فاکس نیوز: دولت ترامپ بی سر و صدا در حال تلاش با هدف ایجاد یک ائتلاف امنیتی و سیاسی جدید در خاورمیانه برای اقدام علیه رژیم ایران است، نظر خودتان را در مورد ایران به ما بگوئید ما شاهد موضعگیریهای بیشتری علیه رئیس جمهور ترامپ هستیم.

سناتور لیندزی گراهام:‌ در رابطه با موضوع ایران من هیچ موقع بیشتر از اینکه الان هستم از رئیس جمهور ترامپ راضی نبوده‌ام، او در حال کار با اعراب و اسرائیل برای منزوی ساختن رژیم ایران است، ضروریست تا اتحادیه اروپا به ما کمک کند، بجای معاملات تجاری با آخوندها که نازی های مذهبی هستند. آنها در حال تکه‌پاره کردن خاورمیانه هستند و در‌ضمن خواهان تسلیحات اتمی هستند تا روزی از آن استفاده کند

دوستان اروپائی ما باید به ما بپیوندند تا کمر این رژیم را بشکنیم. مردم ایران دوستان ما هستند، آخوندها دشمن ما هستند من با ایده بیرون کشیدن از توافق اتمی موافقم، خامنه ای پولها را گرفت و خرج نیروی نظامی خودش کرد. مردم دیگر از آخوندها کلافه هستند. در سالهای اوباما بنری در خیابانهای ایران بود که آیا شما با ما هستید یا با آنها یعنی با رژیم. من به دوستان اروپائی میگویم آیا شما با آخوندها هستید یا با مردم ایران.

آقای رئیس جمهور ترامپ این کار را ادامه دهید، آقای وزیر خارجه پمپئو این کار را ادامه دهید، کمر رژیم ایران را باید شکست ، تغییر رژیم در حال رسیدن به ایران است.

 

پیشروی ارتش ملی یمن در جبهه های مختلف


پیشروی ارتش ملی یمن در جبهه های مختلف ادامه دارد. تلفات سنگینی به شبه نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران وارد می آید

به گزارش العربیه در یک تهاجم غافلگیرانه توسط ارتش ملی یمن به مرکز تجمع شبه نظامیان حوثی در شهرستان الحشوهALHASHWAH در شرق استان صعده انجام شد ، ۲۰ شبه نظامی کشته و تعداد دیگری زخمی شدند . علاوه بر این ۲۸ تن از آنها به اسارت نیروهای ارتش ملی یمن درآمدند که در میان آنها یک فرمانده نظامی بنام ابو یاسر الخولانی ALKHOLANE نیز دیده می شود .

یکی از فرماندهان نظامی ارتش ملی یمن به العربیه گفته است نیروهای این ارتش با پشتیبانی هواپیماهای ائتلاف عربی طی یک حمله غافلگیرانه مواضع شبه نظامیان را در شهرستان الحشوه مورد تهاجم قرار داده مواضع مهمی را به تصرف خود در آورده اند . یک پادگان و دو ارتفاع استراتژیک تسخیر شدند.

 در فیلم هایی که از این درگیری ها تهیه شده نیرهای ائتلاف عربی دیده میشوند که مواضع شبه نظامیان حوثی از جمله سکوهای شلیک موشک آنها و ماشین آلات نظامی شان هدف تهاجم قرار دادند

ارتش ملی یمن با پشتیبانی ائتلاف عربی تهاجم نظامی جدیدی را در ساحل غربی یمن به سوی کیلومتر شانزده انجام داده تا بتواند راههای امداد رسانی شبه نظامیان حوثی از صنعا را قطع کند . همچنین توپخانه ارتش ملی مواضع شبه نظامیان حوثی در اطراف شهر زبید را هدف آتش خود قرار داده است

 منابع نظامی به العربیه گفته اند در عملیات تیپ های ارتش ملی یمن و نیروهای مقاومت ، ائتلاف عربی با پشتیبانی هوایی و توپخانه ای مواضع و استحکامات شبه نظامیان و تجمعات آنها در منطقه را هدف قرار دادند.

 نیروهای ارتش ملی یمن توانستند به پیشروی در استان البیضاء ادامه داده ، 30 تن از عناصر مسلح حوثی را از پای درآورند.

 

زندانیان انقلاب سوریه، اسناد جنایات رژیم اسد


موضوع زندانیان در رژیم اسد یکی از نگران کننده ترین پرونده هایی است که این رژیم از آن هراس دارد چرا که با فشارهای بین المللی برای مشخص شدن سرنوشت هزاران زندانی قربانی، این رژیم خود را در معرض حسابرسی خواهد دید .

ابو عبدالرحمن پدر یکی از جوانان سوری که توسط رژیم اسد زندانی شده است به اورینت نیوز می گوید: رژیم اسد فرزندم را از سال ۲۰۱۱ در حالی دستگیر کرد که در تظاهرات ضد حکومتی شرکت کرده بود . آنها او را به مدت دو سال در زندان نگاه داشتند و بدون بازجویی او را به دادگاه ویژه تروریسم احاله دادند . قاضی این دادگاه او را متهم کرد که از افراد مسلح حمایت مالی کرده در حالی که در آن زمان تمامی تظاهراتی که بر گزارش می شد مسالمت آمیز بود و گروه مسلحی وجود نداشت. این پدر اضافه می کند که سالها فرزندم زندانی بود و در نهایت او را آزاد کردند ولی بطور ناگهانی وقتی که در مسیر بازگشت به خانه بود ناپدید شد و ما مجبور شدیم به یکی از شبه نظامیان اسد ۴۰۰ هزار لیره سوری بدهیم تا بدانیم که او را به یکی از شاخه های امنیتی اداره اطلاعات اسد برده اند . در حالی که حکم زندان او تمام شده بود.

به گفته رئیس انجمن وکلای آزاد سوری ، هزاران خانواده سوری گواهی های فوت فرزندان زندانی شان را دریافت کرده اند که گفته شده آنها با مرگ طبیعی جان باخته اند . در این رابطه این حقوق دان سوری اشاره می کند که رژیم اسد تلاش می کند تا با ارسال گواهی فوت زندانیان به اداره ثبت احوال بدون اینکه پزشکی قانونی به دلایل فوت آنها اشاره کند از دست زندانیان خلاص شود . به این دلیل رژیم اسد با گزارش های ساختگی که در هماهنگی با بیمارستانها تنظیم می شود مدعی می شود که زندانیان با مرگ طبیعی از جهان رفته اند در حالی که آنها در زیر شکنجه های سنگین جان باخته اند .

 (المعتصم الکیلانی) هماهنگ کننده گروه عدالت در مرکز تبلیغات و آزادی بیان سوریه به اورینت نیوز می گوید رژیم اسد تلاش می کند تا با دادن گواهی فوت به خانواده زندانیان ازین موضوع خود را خلاص کند چرا که آزادی تمامی زندانیان و تخلیه کلیه زندانها از زندانیان عقیده و تظاهرات شرط اساسی هر راه حلی در سوریه آینده خواهد بود.

او اضافه می کند که رژیم اسد تمامی جنایات را علیه زندانیان مرتکب شده و به این دلیل در صورتیکه میزان این جنایات بر ملا شود زیر فشار شدیدی قرار خواهد گرفت و به این دلیل است که با سوء استفاده از سکوت جامعه جهانی تلاش می کند تا این پرونده را بتدریج سفید سازی کند.

 

قوانین جدید و سیاست‌های سخت‌گیرانه آلمان در مورد پناهجویان


قوانین جدید و سیاست‌های سخت‌گیرانه آلمان در موضوع پناهجویان عنوان گزارشی است که با هم می بینیم:

در سال ۲۰۱۵ میلادی در اوج بحران پناهجویان، هزاران پناهجو سعی کردند از طریق مناطق مرزی آلمان با مجارستان و اتریش وارد این کشور شوند. حال ایالت بایرن آلمان در طرحی جدید قصد دارد مقررات و قوانین مربوط به متقاضیان پناهندگی را سخت‌تر کند.

در طرح جدیدی که قرار است در ایالت بایرن اجرا شود، گروه‌های بزرگ متقاضی پناهندگی در مراکز پذیرش اولیه موسوم به «مراکز لنگر» اسکان داده می‌شوند و باید تا زمان تصمیم‌گیری درباره تقاضایشان، در این مراکز بمانند و در صورت عدم موافقت با درخواست پناهندگی، می‌توانند به دادگاه شکایت کنند. در نتیجه مدت زمان بررسی پرونده شان طولانی‌تر می‌شود و گاهی مجبورند تا ۱۸ ماه در این مراکز بمانند.

ماه گذشته میلادی یواخیم هرمان، وزیر داخلی ایالت بایرن ضمن حمایت از سیاست حزب سوسیال مسیحی برای اخراج پناهجویانی که پیش‌ از آلمان در یک کشور اروپایی دیگر درخواست پناهندگی کرده‌اند، خواستار برقراری کنترل مرزی در سراسر آلمان شد.

دولت فدرال می گوید اردوگاه‌های بزرگ بهتر است. زیرا سریعتر می توان به روند تصمیم‌گیری درباره وضعیت پناهجویان رسیدگی شود و علاوه بر این می‌گوید که مراکز اینچنینی باید در سرتاسر اروپا وجود داشته باشد.

یکی از فعالین حقوق پناهجویان در مخالفت با این طرح می‌گوید: «ما کاملا با این قبیل اردوگاه‌ها مخالفیم چون حقوق بنیادین انسانی در آن رعایت نمی شود. با این افراد به خوبی رفتار نمی شود. این اردوگاهها به مراتب بیشتر از مراکز غیر متمرکز اسکان مشکل‌ساز است. کسانی که در اینجا هستند گاهی به خاطر استرس با هم درگیر می شوند. چون افراد زیادی باید در فضای کوچک بمانند

 

هواپیماها هدف بعدی هکرها


هواپیماهای جت ، اساساً با کامپیوتر پرواز میکنند .اما اگر این کامپیوترها توسط هکرها در حین پرواز هک شوند، چه اتفاقی میافتد؟ این یک کابوس برای سفرهای هوایی است.

در نمایش هوایی شرکت های بزرگٍ خطوط هوایی تهدید هکرها علیه هواپیماها را جدی گرفتند.

” اکبر الباکر،Akbar Al Baker“ مدیر اجرایی خطوط هوایی قطر: «ما سیستم هایی را در خط هوایی داریم که تهدیدٍ هک شدن را به حداقل میرساند . در دنیای مدرنٍ اینترنتٍ امروز ، هیچ کس نمیتواند 100 درصد در رابطه با مقابله با این موارد، تضمین دهد».

این خطر به این دلیل افزایش یافته است که سفر های هوایی به انقلاب جدید تکنولوژی متصل شده است.

خبرنگار رویتر: هواپیماهای مدرن، هرگز از دنیای بیرون خودشان قطع نیستند ، حتی اگر مایل ها در هوا باشند.

این موتور را برای مثال در نظر بگیرید .

آنها بطور مستمر در حال ارسال داده ها به تولید کننده های خود هستند، تا بتوانند هرگونه اشکال فنی را گزارش کنند.

نگرانی این است که هر چیزی که به (هواپیما ) وصل میشود ،بطور بالقوه میتواند، قابلیت هک کردن را، داشته باشد.

در حال حاضر، این کاری نیست که آماتورها بتوانند انجام دهند.

”دیوید واجسگرس“ David Wajsgras: «وقتی یک هواپیما در حال پرواز است ، عوامل تهدید باید خیلی پیشرفته باشند و من اعلام میکنم که اگر قرار باشد یک تهدید ِ سایبری در یک هواپیمای در حال پرواز انجام شود، احتمالاً باید از طرف یک دولت، انجام شود» .

دیوید واجسگرس“ David Wajsgras از کمپانی غول آسای دفاعی آمریکا است

کمپانی وی اخیراً قراردادی را با اردن برای حفاظت از خطوط هوایی آن انعقاد کرده است.

اما الان تهدید واقعی هک کردن بر روی هواپیماها زمانی است که، آنها در روی زمین قرار دارند.

 

گسترش تظاهرات در ایران


تلویزیون البحرین گزارشی از اعتراضات در شهرهای مختلف منتشر کرد و گفت:

در ایران تظاهرات و اعتراضات مردم در دهها استان و شهر این کشور ادامه دارد.

صدها تن از مردم ایران در مقابل مجلس رژیم در تهران دست به تظاهرات زدند . در این تظاهرات جوانان بیکار و کارگران بخش های مختلف در اعتراض به سیاست های رژیم ایران و نقض دامنه دار حقوق مردم و وخامت وضعیت معیشتی تظاهرات کردند

تظاهر کنندگان در شعارهایشان خواهان بهتر شدن وضعیت اقتصادی و متوقف شدن جنگ های نیابتی رژیم در منطقه شدند که هدف آن توسعه طلبی است

تلویزیون البحرین در گزارش دیگری گفت:‌

با ورود اعتصاب رانندگان کامیون به دومین هفته خود دامنه آن گسترده تر شده است

رانندگان و کارگران علیه سیاست های شکست خورده رژیم در زمینه های سیاسی و اقتصادی و نقض ادامه دار حقوق مردم اعتراض می کنند.

 

سقوط ریال به فروپاشی معیشتی در ایران منجر شده است


رادیو بین المللی فرانسه: سقوط ریال به فروپاشی معیشتی در ایران منجر شده است. قدرت خرید کارگران و فرودستان کشور طی هفته های گذشته ۷۲ درصد کاهش یافته که در عین حال به معنای کاهش ۷۲ درصدی ارزش ریال در مقابل دلار است. حسین زاغفر، اقتصاددان گفته است شورش گرسنگان در ایران از این پس اجتناب ناپذیر است

منبع خبر: سایت رادیو فرانسه(فارسی) ۸/۵/۹۷

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: