فروپاشی اقتصادی و وحشت و فلج رژیم – ۹مرداد۱۳۹۷

فروپاشی اقتصادی و وحشت و فلج رژیم – ۹مرداد۱۳۹۷


انعکاس فوران خشم مردم از فروپاشی اقتصادی در درون نظام


 

 

دلار همچنان به پرواز خود ادامه می‌دهد یا به بیان درست‌تر ارزش پول ملی کشور همچنان به سقوط آزاد خود ادامه می‌دهد و این مردم محروم هستند که اکنون حتی قدرت خرید همان قوت لایموتی را که دیروز با هزار مرارت به دست می‌آوردند را از دست داده‌اند. در این میان بانک مرکزی رژیم در اطلاعیه خود پس از روی آمدن رئیس جدیدش افزایش نرخ دلار و جهش در بازار طلا را «عمدتا» به «دشمنان» نسبت داد و به طور مسخره‌یی گفت این تحولات را "به دقت زیر نظر داشته " و اعتقاد دارد که این نوسانات "غیر عادی" است و "تناسبی با واقعیات اقتصادی و توان ارزی کشور ندارد. معنی این فرافکنی و انکار واقعیتها به معنای آن است که رژیم و مشخصاً دولت روحانی هیچ راه حلی برای این وضعیت ندارد و تنها می‌خواهد با بگیر و ببندها دلالان و عناصر دست چندم بازار دلار و سکه به خیال خود آبی بر آتش خشم مردم بریزد که جانشان به لب رسیده و در خیابانها علناً به بالاترین مقامهای رژیم دشنام می‌دهند و در شعارها و حرکتهای اعتراضی توقف ناپذیر خود، رأس رژیم را هدف قرار می‌دهند. این فوران خشم و کین در درون رژیم هم انعکاس یافته و عناصر حکومت را سرآسیمه و هراسان کرده است. گزارشی در این باره:

گزارش

فروپاشی اقتصاد کشور و چشم انداز طغیان و قیام توده‌های گرسنه و به جان آمده، امروز مجلس ارتجاع را به صحنة فریادهای وحشت نمانیدگان رژیم تبدیل کرده بود:

جلسه علنیمجلس-لایحهدوفوریتیدولتتفکیکوزارتخانه


محبی نیا ـ مجلس ارتجاع ـ 9مرداد


بخاطر خدا درد اینمردمرابشنویداینمردمبهخدایعالمبهستوهآمدهاند

امااینجاافرادیهستندکهوقتیدوتاانتقادشنیدهمیشهجوشمیآورنداگرغیرتداریدبریددربینمردماینحرفهارابزنیداینجابرایخودتانحصارامنیتیدرستنکنیدبرایبعضیازنهادهاینظارتیآدرسغلطندهیمپروندهخودتانراپاکنکنید

حمید گرمابی مجلس ارتجاع ـ 9مرداد


از جانب مردم هشدار میدهم که کشور نیاز به اصلاحاتی سریع و بنیادی دارد نگذاریم آنقدر دیر شود که صدای گامهای جمهوری اسلامی بر مدار اصلاحات در میان غوغا و هیاهوی دشمنان شنیده نشود و یأس و عصبیت مردم بر عمق این نشنیدن بیفزاید اینروزها کفایت نظام در ابعاد جمهوریت و اسلامیت آن در آزمون تاریخی تعیین کننده برای حال و آینده کشور قرار دارد

رئیس مجلس ارتجاع علی لاریجانی هم در یکی از جلسات فرعی مجلس ارتجاع گفت:« نکته ای که در حال حاضر در همه ذهن ها وجود دارد این است که: شرایط آینده کشور چه خواهد شد؟».

محسن هاشمی پسر رفسنجانی نیز گفت« جبهه اقتصادی امروز جایگزین جبهه نظامی در دوران جنگ شده است». وی افزود« اگر می‌بینیم که در کشور همسایه، هنگام بحران اقتصادی، صف فروش طلا و ارز برای کمک به دولت و اقتصاد ملی تشکیل می‌شود و در جامعه ما صف خرید حتی از سوی مؤسسات اقتصادی وابسته به حاکمیت شکل می‌گیرد، یعنی تصویری که ما از مجموعه حاکمیت و امید به آینده و وفاداری دوسویه نظام و مردم ارائه کرده‌ایم دچار خدشه شده است». پسر رفسنجانی هشدار داد:« نارضایتی عمومی حاصل از معضلات و فشار‌های طاقت‌فرسای اقتصادی به‌خصوص برای اقشار پایین جامعه، به حدی است که ممکن است به بحران‌های اجتماعی گسترده منجر شود».

تیترهای بزرگ روزنامه‌های امروز هر دو باند حاکی از لجام گسیختگی و ویرانی اقتصاد کشور بود:

جهان صنعت: خط فقر 5میلیون تومانی / کاهش 72درصدی قدرت خرید مردم با بی‌تدبیری دولت تدبیر

آفتاب یزد: درب کارخانه چاپ اسکناس را سه قفله کنید

اقتصاد پویا:‌ چرا 70درصد تولید تعطیل شده، در حالی که هنوز تحریمی اتفاق نیفتاده؟

تلویزیون آخوندی که در تیول باند خامنه ای است، گفت:

تلویزیون رژیم – ۹مرداد:


فرایندی که بازار ثانوی دولت نپذیرفت و یک خطای راهبردی در اقتصاد ایران متوجه مملکت شد.

علی خدایی، عضو کارگری شورای قلابی کار رژیم هم از کاهش 2/48درصدی قدرت خرید دستمزد خبر داد و گفت« دولتی‌ها این واقعیت را پذیرفته‌اند اما برای حل این مشکل، هیچ راهکاری در چنته ندارند.

و روزنامه حکومتی جهان صنعت همسو با باند روحانی ادعای رئیس کل بانک مرکزی رژیم در مورد توطئه دشمن در ایجاد وضعیت خراب اقتصادی را به چالش کشید و نوشت« باز هم پای دشمن در میان است؛ گویی افسار بازارهای اقتصادی‌مان را در دست دشمن نهاده‌ایم تا به هر سو که خواست آن را هدایت کند؛ اما از خود نمی‌پرسیم اگر اینها توطئه دشمن است پس راه‌حلش هم در دستان همین دشمنان نهفته است، دیگر این همه آب و تاب دادن به ماجرا برای چیست؟».

دیپلماسی ایرانی هم به نقل از یک کارشناس رژیم به نام محمدقلی یوسفی نوشت: «مساله توطئه و دشمن خارجی در عالم اقتصاد به خصوص در شرایط کنونی معنا ندارد و بیشتر نوعی فرار رو به جلو مسئولین اقتصادی کشور به خصوص بانک مرکزی برای شانه خالی کردن از به وجود آوردن شرایطی است که امروز مردم با آن دست به گریبان هستند». در یک کلام توطئه بیگانه نمی تواند ظرف چهل سال در اقتصاد کشور ریشه بدواند. مشکل از خود ما است».

فرشاد مومنی یک کارشناس دیگر رژیم با اشاره به تشدید شکاف طبقاتی در اثر بحران اقتصادی هشدار داد این وضعیت « درنهایت منجر به اضمحلال می شود». وی افزود« نابرابری‌های غیرموجه، مشروعیت‌سوز و بحران‌ساز هستند. وقتی این نابرابری‌ها از یک حدودی فراتر می‌رود، الگوی مسلط مناسبات اجتماعی به جای آنکه الگوی همکاری، تقسیم کار عقلایی و تخصصی شدن امور باشد، به سمت الگوی ستیز میل می‌کند».

 
لطفا به اشتراک بگذارید: