بستن تنگه؛ ژست پر هزینه

گزارش خبری چهارشنبه ۱۰ مرداد


 

بستن تنگه؛ ژست پر هزینه


لابد به یاد دارید که روحانی در سفر ماه گذشته‌اش به اروپا، ژست بستن تنگه هرمز را گرفت و گفت اگر نفت ما صادر نشود، نفت سایرین هم صادر نخواهد شد

این حرف از سوی جامعة‌ جهانی، یک تهدید تروریستی برای بستن یک آبراه بین‌المللی تلقی شد و قیمت سنگین سیاسی بر رژیم تحمیل کرد،

تا آنجا که روحانی چند روز پیش برای رفع و رجوع آن حرف، دوباره به صحنه آمد و برای آن که بگوید منظورش بستن تنگة‌ هرمز نبوده، گفت ما تنگه‌های زیادی داریم؛ تنگة هرمز فقط یکی از آنهاست.

این حرف کار را خرابتر کرد؛ از یک طرف، باند خامنه‌ای و دلواپسان برایش کف زدند و تشویقش کردند و اعضای باند خودش دوباره روی سرش ریختند که چرا این گونه حرف می‌زنی؟

تنگة دیگر به معنی باب‌المندب و بستن آن است؛ دشمنان آن را دستاویز حمله به نظام قرار خواهند داد و دمار از روزگارمان درخواهند آورد. گزارشی در این باره:

 

: آخوند علم‌الهدی نماینده و امام جمعة خامنه‌ای در مشهد،


در سخنرانی این هفتة خود، ضمن تعریف و تمجید از روحانی به خاطر رجزخوانی‌اش در بستن تنگة‌ هرمز گفت:

« رئیس جمهور آمریکا گفت، چنین و چنان می کنیم و ما نمی گذاریم اینطور بشه و از 10 جای دیگه ما نفت داریم ببریم

با قهرمانی عزیزان فداکار ما در یمن و زدن این ناوچه، عربستان اعلام کرد دیگه کشتی نفت اش رو از باب المندب و دریای سرخ عبور نمی دهد(تکبیر)

آخوند صالح‌نیا امام جمعه کن نیز ضمن تملق گویی از پاسدار قاسم سلیمانی و اظهارات اخیرش گفت:


‌ «آمریکا بداند، نه فقط تنگه هرمز بلکه تنگه «باب المندب» و همه شریان های مهم منطقه در اختیار ایران و محورمقاومت قرار دارد و سعودی ها در صورت ادامه شرارت باید بدون نفت زندگی کنند».

 

اما حرفهای روحانی و دم زدن از بستن تنگة هرمز که بعد تنگة باب المندب هم به آن اضافه شد، موجب ترس و خشم عناصر باند خود روحانی شده است.

یکی از اعضای سابق مجلس ارتجاع به نام فریدون مجلسی


با ابراز نارضایتی از این که روحانی اخیراً با لحن سرهنگها حرف می‌زند، گفت:‌ «آقای روحانی فقط یک اشاره مثبت به موضوع تنگه هرمز داشتند که تاکید کردند نگفتم که ما تنگه هرمز را می‌بندیم اما با جمله دوم که «تنگه‌ها بسیار است» این تلقی را ایجاد کردند که منظور باب‌المندب هم هست».

حمیدرضا آصفی، سخنگوی اسبق وزارت خارجة رژیم


در زمان خاتمی در صدد توجیه و ماله کشی حرف روحانی برآمد و مدعی شد « برخی روی مواضع رئیس جمهور دقیق نشدند. آقای روحانی اعلام کردند صلح با ایران مادر صلح هاست».

اما جالبتر از همه پیشنهاد یکی از اعضای مجلس ارتجاع به نام بهرام پارسایی است که در رد ادعای دلواپسان گفته است:

«اگر بستن تنگه‌ها و رفتن به استقبال واکنش‌های سخت و پرهزینه، خواست مردم است، اجازه دهیم صدای این خواسته، در چهارچوب قانون، از صندوق رأی شنیده شود».

 
لطفا به اشتراک بگذارید: