بیست دقیقه-اسکای نیوز؛ فشارهای خرد کننده داخلی و خارجی روی رژیم ایران-۱۰مرداد۹۷

اسکای نیوز؛ فشارهای خرد کننده داخلی و خارجی روی رژیم ایران


دکتر نبیل العتوم کارشناس مسایل ایران می گوید اقتصاد ایران در حال فروپاشی است و مردم ناراضی هستند. علاوه بر این فشارهای بین المللی در راه است و تحریمهای شدید در چشم انداز نزدیک است.

دکتر نبیل العتوم کارشناس مسایل ایران به اسکای نیوز گفت: با توجه به سیاست هایی که رژیم ایران در پیش گرفته هیچ گزینه ای نمی تواند از روی میز کنار برود . رژیم ایران سیاست زدن به سیم آخر را برگزیده . بهتر است بگویم رژیم ایران انتخاب کرده که موضع گیری های تند روانه بکند و مقامهای رژیم ایران در سخنانشان به آمریکا تهاجم می کنند و از گفتگو و یا اصلاحات بر سر توافق اتمی خود داری می کنند این سیاست با سیاست های منطقه ای و بین المللی همخوان نیست. من نمی دانم که رژیم ایران بر روی چه چیزی تکیه می کند بویژه اینکه در داخل ایران فشار زیادی وجود دارد وضعیت اقتصادی این رژیم پیچیده است . پول ایران دچار فروپاشی بی سابقه ای شده، قیمت دلار مستمر بالا می رود، نرخ بیکاری به ۲۲ درصد رسیده ، بحران آب در مناطق مسکونی در جنوب و شرق و غرب وجود دارد و ۳۵ میلیون نفر دچار بی آبی شده اند .

در برخورد با رژ‌یم ایران تمامی گزینه ها روی است بویژه اینکه این رژیم سیاستش گسترش تروریسم است و از گروههای تروریستی و هسته های خفته و شبه نظامیان حمایت می کند . رژیم ایران در منطقه آتش افروزی می کند و تلاش می کند یک کریدور منطقه ای ایجاد کند . مردم ایران که خواهان آزادی هستند بطرز بی سابقه ای سرکوب می شوند

علاوه بر این تحریم های آمریکایی علیه رژیم ایران نزدیک است و در ماه اوت شروع خواهد شد یعنی یک هفته دیگر شروع خواهد شد . یک مرحله دیگر در ماه نوامبر وجود دارد و این تحریم ها تحریم های هوشمند و بیرحمانه ای هستند . این تحریم ها بخش نفت ایران را در بر می گیرد و نخواهد گذاشت که ایران حتی یک قطره نفت صادر کند.
لطفا به اشتراک بگذارید: