بیست دقیقه-تحصن های نامحدود در عراق-۱۰مرداد۹۷

تحصن های نامحدود در عراق


تظاهرات در استانهای جنوب عراق به تحصن های نامحدود در مقابل شرکت های نفت و ساختمان دوایر دولتی تبدیل شد تا با ایجاد فشار بر روی دولت خواسته تظاهر کنندگان محقق شود .

صدها تن در بصره در مقابل شرکت نفت برجسیه با برپایی چادر دست به تحصن زدند و تاکید کردند که تا دست یابی به خواسته هایشان به این تحصن ادامه خواهند داد.

تعداد دیگری از مردم بصره نیز در مقابل ساختمانهای دولتی تحصن کردند و از دولت خواهان تامین آب و برق و ایجاد فرصت های شغلی و همچنین مبارزه با فساد شدند .

در استان المثنی دوهزار نفر در اعتراض به عدم پاسخگویی مقامهای دولتی به خواسته هایشان و وعده هایی که حیدر العبادی ، رئیس دولت به آنها پاسخ نگفته تظاهرات کردند.

از طرفی مدیر دفتر حقوق بشر در استان المثنی گفت مواردی از نقض قانون اساسی در ارتباط با آزادی تحصن و تظاهرات مسالمت آمیز توسط طرفهای دولت وجود داشته است . او گفت اقداماتی خودسرانه از سوی دولت وجود داشته که طی آن با ایجاد موانع در مقابل شهروندان تلاش شده است تا مانع تجمع شهروندان در محل های تحصن شوند .

بدنبال تظاهرات و تحصن های مستمر مردم در استانهای جنوبی عراق حیدر العبادی رئیس دولت عراق دستور داد تا قاسم الفهداوی وزیر برق این کشور برکنار شود . دلیل این برکناری محکومیت های گسترده مردم بخاطر کمبود یا قطع برق در استانهای مختلف عراق توصیف شده است.

تظاهر کنندگان طی تحصن ها و اعتراضات اخیر خود در استانهای جنوبی و میانی عراق خواهان برکناری وزیر برق عراق شده بودند چرا که در بیشتر استانهای این کشور مردم تنها چند ساعت برق دارند وعمدتا با قطعی برق روبرو هستند .
لطفا به اشتراک بگذارید: