بیست دقیقه-مجله تایم؛ استفاده رژیم ایران از شرکتهای آلمانی برای سرمایه گذاری در جنگ یمن-۱۰مرداد۹۷

مجله تایم؛ استفاده رژیم ایران از شرکتهای آلمانی برای سرمایه گذاری در جنگ یمن


سپاه پاسداران شرکتهای آلمانی را برای مخفی کردن فعالیت های غیرقانونی خود در جنگ یمن به کار می گیرد. سپاه صدها میلیون دلار را از طریق این شرکتها به دست می آورد

مجله تایم گزارش کرد: «برای چندین سال است که سپاه پاسداران انقلاب ایران ازشرکت های واسط آلمانی برای خرید ماشین های پیشرفته چاپ کاغذ های سایه‌دار و بخصوص جوهرهایی که در نقض کنترل صادرات اروپایی است استفاده می کند.»

تایم می افزاید: «سپاه پاسداران اسکناس های بانکهای یمنی را به ارزش صدها میلیون دلار چاپ کرده و از آنها برای سرمایه گذاری بر روی جنگ نیابتی علیه صنعا پایتخت غرقه دربحران طرفدارآمریکا استفاده کرده است. شرکتهای آلمانی بعنوان پوشی برای سرمایه گذاری ایران بر روی بدترین جنگ نوع انسانی در جهان مورد استفاده قرار گرفته اند.»

بنا به نوشته تایم «این سند که توسط بازرسان تحقیقات غیر قانونی آمریکا کشف شده است به منظور ترغیب آلمانهاست نه فقط به امید مقابله با اقدامات ایران در نوک جنوبی شبه جزیره عربی بلکه همچنین به متقاعد کردن برلین که تهران نمی تواند مورد اعتماد باشد و آلمان ها باید به دولت ترامپ در اعمال تحریم های اقتصادی فلج کننده علیه ایران بپیوندند» .

ماه گذشته در جلسه شورای امنیت سازمان ملل‌متحد، نیکی نماینده آمریکا گفت صلح در یمن تا زمانیکه رژیم ایران به دخالتش در این کشور پایان ندهد و دست از رساندن سلاح برای شبه‌نظامیان حوثی برندارد، محقق نخواهد شد.

نیکی هیلی گفت:‌ رژیم ایران و شبه‌نظامیان باید جدیت ما را درباره فعالیتهای بی‌ثبات کننده و ناامن کننده‌شان درک کنند. این‌که ما دنبال صلح هستیم به این معنی نیست که نسبت به رفتار آنها بی‌توجه هستیم زیرا که رفتارشان این جنگ را بدتر کرده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: