تحولات ایران و جهان در ۲۰دقیقه-۱۰مرداد۹۷

۱-صادرات نفت ایران به خریداران عمده آسیایی در ماه ژوئن به پایین ترین سطح خود در هفت ماه گذشته رسید.

۲-زمینه چینی برای طرح عدم کفایت آخوند روحانی، سؤالات 80تن از اعضای مجلس ارتجاع در مورد بحران اقتصادی و ناکامی برجام

۳- جنایت علیه بشریت در سوریه، کشته شدن 281 غیرنظامی براثر حملات رژیم اسد در یک ماه

 

تغییر رژیم افراطی ایران ضروری است


سناتور کوری گاردن عضو سنای آمریکا می گوید باید برای تغییر رژیم افراطی ایران فشار لازم را وارد کرد

” کوری گاردنر ، سناتور از ایالت کلورادو :

اگر شما به توافق هسته ای با رژیم ایران در سالهای گذشته نگاه کنید ، فشار را از روی ایران کم کرد

براثر مجازات ها و تحریمهای کاملی که کارایی داشتند مارژیم ایران را به نقطه یی رساندیم که برنامه هسته ای شان را تسلیم کنند

بعداً شما دیدید که سیل میلیاردها دلارِ نقد ( به ایران ) سرازیر شد .

تحریمهای تجاری برداشته شد .

سوپاپ فشارها در سطح جهانی در رابطه با ایران باز شد و آنها را به تقویت بنیه نظامی و تلاشهای تروریستی و تروریسم نیابتی ، باز گرداند ،که این دقیقاً یک سمت گیری اشتباهی بود

الان زمان وارد آوردن فشار واقعی بر رژیم ایران است. ما باید آنها را وادار کنیم دست از تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی و حمایت از تروریسم جهانی بردارند

فاکس نیوز: اقتصاد آنها آسیب دیده است.

در دوران اوباما مردم به خیابانها ریختند ولی هیچ حمایتی از جانب آمریکا دریافت نکردند.

آیا فکر میکنید یک تلاش هماهنگ شده از طرف این دولت، برای کمک به مردم اسیر ایران وجود دارد؟

سناتور ”گاردنر“: بله ما همیشه از مردم ایران حمایت کرده ایم. برای تغییر این رژیم افراطی باید فشارها را افزایش بدهیم.

 

واشینگتن تایمز: اژدهای هفت سر حکومت مافیایی در ایران


روزنامه واشینگتن تایمز طی مقاله یی به بررسی فساد در رژیم ایران و پیامدهای آن پرداخته است.

خامنه ای چندی پیش گفت: فساد بعنوان یک اژدهای هفت سر است که اگر شما یک سر را قطع کنید هنوز شش سر دیگر باقیست.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا می گوید: سران رژیم ـ به ویژه آنهایی که در رأس سپاه پاسداران و نیروی قدس مانند قاسم سلیمانی قرار دارند ـ باید عواقب دردناک تصمیم گیری بد خود را تحمل کنند.

”سطح فساد و ثروت در میان سران رژیم ایران نشان می دهد ایران با چیزی بیشتر شبیه مافیا تا یک دولت اداره می شود.“

سازمان بین المللی شفافیت ایران را بین 180 کشور در ردیف 130 از نظر فساد ارزیابی کرد و اعلام کرد رژیم دارای شفافیت پائین و فساد بالا است

محمود صادقی عضو مجلس و احمدتوکلی عضو سابق مجلس می گویند: ” فسادیک مشکل ”سیستماتیک“ است.

پدرام سلطانی، معاون رئیس اتاق بازرگانی گفت: ” من فکر می کنم بیش از 150 هزار میلیارد تومان از جریان مالی کشور زیرزمینی است و این خارج از نظارت مالیاتی و عملا پولشویی است.“

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد،” در ماه های پایانی سال 2017، 30 میلیارد دلار ارز ایران از کشور خارج شد“

در سال 2015، یک دکل نفتی گم شده بود که ارزش 124 میلیون دلار داشت . این هم به لیست فساد اضافه شد. باز هم در سال 2016، فساد از صندوق سرمایه گذاری معلمان و بانک سرمایه ای به ارزش 8 هزار میلیارد تومان کشف شد.

طبل رسوایی جمهوری اسلامی به شدت بصدا در آمده و به یک معضل بین المللی تبدیل شده است. این اژدهای هفت سر همچنین عملیات تررویستی و جاسوسی را در منطقه و در سراسر جهان انجام میدهد. وقت آن رسیده که این سابقه شیادی و دزدی برای جامعه جهانی شناخته شود.

 

مجله تایم؛ استفاده رژیم ایران از شرکتهای آلمانی برای سرمایه گذاری در جنگ یمن


سپاه پاسداران شرکتهای آلمانی را برای مخفی کردن فعالیت های غیرقانونی خود در جنگ یمن به کار می گیرد. سپاه صدها میلیون دلار را از طریق این شرکتها به دست می آورد

مجله تایم گزارش کرد: «برای چندین سال است که سپاه پاسداران انقلاب ایران ازشرکت های واسط آلمانی برای خرید ماشین های پیشرفته چاپ کاغذ های سایه‌دار و بخصوص جوهرهایی که در نقض کنترل صادرات اروپایی است استفاده می کند.»

تایم می افزاید: «سپاه پاسداران اسکناس های بانکهای یمنی را به ارزش صدها میلیون دلار چاپ کرده و از آنها برای سرمایه گذاری بر روی جنگ نیابتی علیه صنعا پایتخت غرقه دربحران طرفدارآمریکا استفاده کرده است. شرکتهای آلمانی بعنوان پوشی برای سرمایه گذاری ایران بر روی بدترین جنگ نوع انسانی در جهان مورد استفاده قرار گرفته اند.»

بنا به نوشته تایم «این سند که توسط بازرسان تحقیقات غیر قانونی آمریکا کشف شده است به منظور ترغیب آلمانهاست نه فقط به امید مقابله با اقدامات ایران در نوک جنوبی شبه جزیره عربی بلکه همچنین به متقاعد کردن برلین که تهران نمی تواند مورد اعتماد باشد و آلمان ها باید به دولت ترامپ در اعمال تحریم های اقتصادی فلج کننده علیه ایران بپیوندند» .

ماه گذشته در جلسه شورای امنیت سازمان ملل‌متحد، نیکی نماینده آمریکا گفت صلح در یمن تا زمانیکه رژیم ایران به دخالتش در این کشور پایان ندهد و دست از رساندن سلاح برای شبه‌نظامیان حوثی برندارد، محقق نخواهد شد.

نیکی هیلی گفت:‌ رژیم ایران و شبه‌نظامیان باید جدیت ما را درباره فعالیتهای بی‌ثبات کننده و ناامن کننده‌شان درک کنند. این‌که ما دنبال صلح هستیم به این معنی نیست که نسبت به رفتار آنها بی‌توجه هستیم زیرا که رفتارشان این جنگ را بدتر کرده است.

 

روزنامه الریاض ؛آخوندها در لبه پرتگاه


روزنامه الریاض عربستان سعودی اظهارات حسین داعی الاسلام در مورد موقعیت رژیم آخوندی و بحرانهای آن را درج کرده است که بخشهایی از آن از نظرتان می گذرد:

الریاض عربستان سعودی:

حسین داعی الاسلام عضو شورای ملی مقاومت ایران گفت:‌ دخالت رژیم آخوندی در کشورهای منطقه و جنگ افروزی در آنها، اعمالی خصمانه علیه مردم ایران است زیرا این رژیم طی 39 سال گذشته صدها میلیارد دلار از اموال و دارائیهای مردم را در این کشورها هزینه کرده تا شاید بتواند بقایش را حفظ کند.

داعی الاسلام افزود: اکنون رژیم در بن بست قرار گرفته است. اگر دست از دخالت و جنگ افروزی در کشورهای منطقه بردارد و عقب نشینی کند تضعیف می‌شود و یکی از تکیه گاههای بقای خودش را از دست می‌دهد. اگر هم بماند و به دخالت و جنگ افروزی ادامه دهد، در این کشورها و در سطح بین المللی با واکنش‌های شدیدتر روبرو می‌شود و انزوایش تشدید می‌شود.

او افزود:‌ از طرف دیگر سیاست مماشات آمریکا که بزرگترین عامل پیشروی رژیم در منطقه بود و باعث کشته شدن صدها هزار نفر از مردم بی گناه و آواره شدن دهها ملیون نفر در سوریه و عراق و یمن شد امروز تمام شده و هر روز شاهد انزوای بیشتر بین المللی و منطقه‌ای رژیم آخوندی هستیم.

داعی الاسلام در ادامه گفت: بنابراین خامنه‌ای باید تصمیم بگیرد که آیا جام زهر منطقه‌ای را بخورد یا نه. خودش خوب می‌داند که اگر زهر را بخورد تضعیف می‌شود و راه قیام و سرنگونی آن هموار می‌شود و اگر بایستد زیر فشارهای خرد کننده بیشتری قرار می‌گیرد که باز هم رژیمش در هم شکسته‌تر می‌شود و با قیام مردم سرنگون خواهد شد.

وی تاکید کرد: خامنه‌ای میگوید عقب نشینی نمی‌کنیم. بهر حال روشن است که خامنه‌ای و رژیمش هیچوقت به زبان خوش از دستاوردهایی که بخصوص در دوران اوباما بدست آورده‌ دست بر نمی‌دارند و اموال مردم ایران را صرف بشار اسد و حزب الله و حوثی‌های یمن و شبه نظامیان عراقی و بقیه جنایتکاران می‌کنند.

داعی الاسلام خاطرنشان ساخت: در عراق طی سه هفته شاهد تظاهرات سراسری مردم علیه احزاب و باندهای رژیم و خود رژیم بودیم. چون مزدوران رژیم، عراق را هم مانند ایران نابود کرده‌اند و کاری جز قتل و کشتار و دزدی اموال مردم نمی‌کنند.

 

اسکای نیوز ؛فشارهای خرد کننده داخلی و خارجی روی رژیم ایران


دکتر نبیل العتوم کارشناس مسایل ایران می گوید اقتصاد ایران در حال فروپاشی است و مردم ناراضی هستند. علاوه بر این فشارهای بین المللی در راه است و تحریمهای شدید در چشم انداز نزدیک است.

دکتر نبیل العتوم کارشناس مسایل ایران به اسکای نیوز گفت: با توجه به سیاست هایی که رژیم ایران در پیش گرفته هیچ گزینه ای نمی تواند از روی میز کنار برود . رژیم ایران سیاست زدن به سیم آخر را برگزیده . بهتر است بگویم رژیم ایران انتخاب کرده که موضع گیری های تند روانه بکند و مقامهای رژیم ایران در سخنانشان به آمریکا تهاجم می کنند و از گفتگو و یا اصلاحات بر سر توافق اتمی خود داری می کنند این سیاست با سیاست های منطقه ای و بین المللی همخوان نیست. من نمی دانم که رژیم ایران بر روی چه چیزی تکیه می کند بویژه اینکه در داخل ایران فشار زیادی وجود دارد وضعیت اقتصادی این رژیم پیچیده است . پول ایران دچار فروپاشی بی سابقه ای شده، قیمت دلار مستمر بالا می رود، نرخ بیکاری به ۲۲ درصد رسیده ، بحران آب در مناطق مسکونی در جنوب و شرق و غرب وجود دارد و ۳۵ میلیون نفر دچار بی آبی شده اند .

در برخورد با رژ‌یم ایران تمامی گزینه ها روی است بویژه اینکه این رژیم سیاستش گسترش تروریسم است و از گروههای تروریستی و هسته های خفته و شبه نظامیان حمایت می کند . رژیم ایران در منطقه آتش افروزی می کند و تلاش می کند یک کریدور منطقه ای ایجاد کند . مردم ایران که خواهان آزادی هستند بطرز بی سابقه ای سرکوب می شوند

علاوه بر این تحریم های آمریکایی علیه رژیم ایران نزدیک است و در ماه اوت شروع خواهد شد یعنی یک هفته دیگر شروع خواهد شد . یک مرحله دیگر در ماه نوامبر وجود دارد و این تحریم ها تحریم های هوشمند و بیرحمانه ای هستند . این تحریم ها بخش نفت ایران را در بر می گیرد و نخواهد گذاشت که ایران حتی یک قطره نفت صادر کند.


تحصن های نامحدود در عراق


تظاهرات در استانهای جنوب عراق به تحصن های نامحدود در مقابل شرکت های نفت و ساختمان دوایر دولتی تبدیل شد تا با ایجاد فشار بر روی دولت خواسته تظاهر کنندگان محقق شود .

صدها تن در بصره در مقابل شرکت نفت برجسیه با برپایی چادر دست به تحصن زدند و تاکید کردند که تا دست یابی به خواسته هایشان به این تحصن ادامه خواهند داد.

تعداد دیگری از مردم بصره نیز در مقابل ساختمانهای دولتی تحصن کردند و از دولت خواهان تامین آب و برق و ایجاد فرصت های شغلی و همچنین مبارزه با فساد شدند .

در استان المثنی دوهزار نفر در اعتراض به عدم پاسخگویی مقامهای دولتی به خواسته هایشان و وعده هایی که حیدر العبادی ، رئیس دولت به آنها پاسخ نگفته تظاهرات کردند.

از طرفی مدیر دفتر حقوق بشر در استان المثنی گفت مواردی از نقض قانون اساسی در ارتباط با آزادی تحصن و تظاهرات مسالمت آمیز توسط طرفهای دولت وجود داشته است . او گفت اقداماتی خودسرانه از سوی دولت وجود داشته که طی آن با ایجاد موانع در مقابل شهروندان تلاش شده است تا مانع تجمع شهروندان در محل های تحصن شوند .

بدنبال تظاهرات و تحصن های مستمر مردم در استانهای جنوبی عراق حیدر العبادی رئیس دولت عراق دستور داد تا قاسم الفهداوی وزیر برق این کشور برکنار شود . دلیل این برکناری محکومیت های گسترده مردم بخاطر کمبود یا قطع برق در استانهای مختلف عراق توصیف شده است.

تظاهر کنندگان طی تحصن ها و اعتراضات اخیر خود در استانهای جنوبی و میانی عراق خواهان برکناری وزیر برق عراق شده بودند چرا که در بیشتر استانهای این کشور مردم تنها چند ساعت برق دارند وعمدتا با قطعی برق روبرو هستند .

 

 بازرسیهای دقیق تر در بنادر و پایانه های باربری در اروپا


شناسایی اسلحه، مواد مخدر و کالاهای ممنوعه در بنادر و پایانه‌های باربری یکی از چالشهای سیستمهای گمرکی است. محققان اروپایی در حال آزمایش فناوری‌ای هستند که امکان بازرسی دقیق‌تر و سریع‌تر را فراهم کند.

ابزار جدیدی در اختیار افسران و ماموران گمرک برای کنترل و شناسایی دقیق و سریع مواد ممنوعه قرار می‌گیرد. بخشی از این طرح موسوم به  سی- بورد ‌ در بندر تجاری گدانسک در لهستان آزمایش می‌شود.

هر سال ۳ میلیون کانتینر در گدانسک، یکی از بزرگترین پایانه‌های باربری در لهستان کنترل می‌شود. این کار از نظر فنی و لجستیک چالش بزرگی برای افسران گمرکی است که کانتینرها را به طور تصادفی برای شناسایی کالاهای خطرناک بررسی می کنند.

یکی از افسران گمرک بندر گدانسک می‌گوید: «مهمترین مسئله در شغل ما این است مطمئن شویم کانتینر دقیقا حاوی همان چیزی است که اعلام شده است. به همین دلیل باید از روشهای غیر تهاجمی استفاده کنیم و محتویات کانتینرها را بدون باز کردن‌ آن بررسی کنیم»

محققان اروپایی مشغول آزمایش روشی هستند که با آن می‌توان وجود مواد مخدر، توتون یا اسلحه را در کانتینرها تشخیص داد.

این فناوری را می توان نسل بعدی سامانه های کنترل و بازرسی گمرکی، دانست.

مسئول هماهنگ‌کننده طرح می‌گوید: «افسران گمرک با کمک این روش خواهند توانست اطلاعات بیشتری درباره محتویات کانتینرها بدست بیاورند، بدون اینکه مجبور شوند آن را خالی کنند.»

دستگاه اول این روش، دستگاهی است که بو و ذرات فرار داخل محموله را بررسی می کند. دستگاهی داخل کانتینر فرستاده می‌شود تا هوای داخل آن را مکیده و ذرات هوا را به آزمایشگاه بفرستد.

روش بعد، استفاده از ردیاب تابشی منفعل است. این روش کنترل را می‌توان بسته به اندازه محموله به شیوه‌های مختلف انجام داد: می‌توان کامیون را هنگام عبور از دروازه، بررسی کرد؛ یا خودرویی مجهز به آشکارگر می‌تواند محموله را دور بزند‌ یا اپراتور با ابزاری که در دست می‌گیرد می تواند محموله را بررسی کند.

 

پروانه سلحشوری عضو مجلس ارتجاع: سیستم، فشل و رها شده است


پروانه سلحشوری عضو مجلس ارتجاع: «ناکارامدی و عدم مدیریت مطلوب، کل سیستم را فرا گرفته است. شاهد یک سیستم فشل و رها شده هستیم که نه وزرا به درستی کار می کنند، نه رئیس‌جمهور و نه دیگر نهادهای مدیریتی ...متاسفانه دولت رها شده است».

 

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: