فرانسه، متهم طرح توطئه پاریس را در اختیار بلژیک ‌گذاشت

فرانسه، متهم طرح توطئه پاریس را در اختیار بلژیک ‌گذاشت


دادگستری فرانسه اعلام کرد مهرداد عارفانی را که در روز ٣٠ ژوئن در ویلپنت پاریس دستگیر شده بود، در اختیار مقامات قضائی بلژیک قرار داده است.

این متهم به توطئه تروریستی، که در دادگاه با انتقال خود به بلژیک موافقت کرده بود در روز ۲۹ تیر ۹۷ تحویل مقامات قضائی بلژیک شده است. این شهروند ۵٤ ساله ایرانی-بلژیکی مورد ظنّ مقامات قضائی بلژیک در اجرای طرح بمب گذاری در گردهمائی سازمان مجاهدین خلق ایران است.

منابع قضائی فرانسه اعلام کردند که فرد مزبور بر اساس «حکم تعقیب اروپائی» که دادگستری بلژیک در روز ۱۲ تیرماه علیه او صادر کرده بود به «تلاش در ارتکاب قتل تروریستی» و «تدارک مقدمات یک سوء قصد» متهم است.

جزییاتی از توطئه تروریستی پاریس


کشف طرح یک سوءقصد تروریستی علیه همایش ایرانیان در پاریس که روز ٣٠ ژوئن/ ٩ تیر ۹۷ در «ویلپنت» واقع در حومه شمال شرقی پاریس برپا شد، تا کنون منجر به دستگیری یک دیپلمات رژیم ایران در آلمان، یک زوج بلژیکی ایرانی‌تبار در بلژیک و مهرداد عارفانی در پاریس شده است.

بنا به گفته بازپرسان دادسرای پاریس، مهرداد عارفانی در هتل محل اقامت خود در پایتخت فرانسه دستگیر شده است. وی دارای یک تلفن دستیِ مجهز به سیم‌کارت اتریشی است که در آن تنها یک شماره تلفن در اتریش وجود داشته است. بنابر گزارش منابع خبری، وی قصد داشت علیه اجتماع بزرگ اپوزیسیون ایران که در آن علاوه بر دهها هزار ایرانی هوادار مجاهدین خلق ایران صدها تن از نمایندگان و شخصیت های شناخته شده سیاسی از آمریکا، اروپا و خاورمیانه شرکت داشتند، دست به یک سوءقصد تروریستی بزند

همزمان با دستگیری مهرداد عارفانی در پاریس، یک زوج بلژیکی ایرانی‌تبار نیز در بروکسل دستگیر گردید. منابع خبری به نقل از ماموران تشکیل پرونده، این زوج را طراح عملیات اجرائی سوء قصد کشف شده می‌دانند. این زوج که امیر سعدونی و نسیم نومنی نام دارند در روز ۹ تیر ۹۷ در بروکسل دستگیر شدند. پلیس در اتومبیل آنان ۵٠٠ گرم مواد منفجره FATP و یک چاشنی انفجاری کشف کرد.

دادگستری آلمان نیز، روز بیستم تیرماه، اعلام کرده بود که یک دیپلمات ایرانی را در این کشور دستگیر کرده است، در بازداشت موقت قرار داده است. این دیپلمات ٤۶ ساله که اسدالله اسدی نام دارد، دبیر سوم در سفارت رژیم ایران در وین است. از این به اصطلاح دیپلمات به عنوان فردی یاد می‌شود که مواد منفجره را در لوکزامبورگ در اختیار زوج بلژیکی ایرانی‌تبار قرار داده است.
دادسرای آلمان اتهام این دیپلمات تروریست را «فعالیت‌های اطلاعاتی» و «توطئه برای ارتکاب یک قتل» اعلام کرده است. به گفته همین منبع، این اتهامات مانع استرداد وی به بلژیک نیست. دادگستری بلژیک خواستار استرداد او شده است.

اسدالله اسدی، از مأموران وزارت بدنام اطلاعات رژیم ایران و مسئولیت وی شناسائی و مبارزه با گروه‌های مخالف رژیم ایران در داخل و خارج کشور است. ، بنابر خبرها وی در فروردین گذشته از زوج سعدونی خواسته است بمب‌گذاری درگردهمائی مجاهدین در «ویلپنت» را تدارک دیده و به اجرا بگذارد.

بیشتر بخوانید:

· وزارت‌ خارجه آمریکا:‌ طرح تروریستی رژیم ایران در پاریس را تا تعیین‌تکلیف نهایی دنبال می‌کنیم


· رژیم ایران، سوابق اقدامات تروریستی در خارج از کشور


· نگاهی به چند برگ از کارنامه جنایت سازمان‌یافته و تروریسم دولتی رژیم آخوندی


· مایک پمپئو:‌ هفته گذشته یک توطئه تروریستی رژیم ایران در پاریس خنثی شد


 
لطفا به اشتراک بگذارید: