اکسپرس انگلستان-ژنرات آمریکایی؛ ادعاهای قاسم سلیمانی یاوه گویی است-۲۰دقیقه- گزارش۵- ۱۲مرداد۹۷

گزارش۵ ـ دعاوی قاسم سلیمانی یاوه گویی است


 

ژنرال جک کین معاون پیشین ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا می گوید دعاوی قاسم سلیمانی یاوه گویی است. گزارشی از اکسپرس انگلستان :

مقامهای دولت دونالد ترامپ می گویند بخاطر حملات علیه تانکر های نفتی سعودی توسط شبه نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران در ۲۵ژوئیه گزینه های نظامی ممکن است اجتناب ناپذیر باشد. ... این راه آبی یکی از شلوغ ترین مسیرهای کشتی رانی در جهان است. سران رژیم ایران همچنین تهدید به بسته تنگه هرمز کرده اند که یک سوم تولید نفت جهان از خلیج فارس از آن می گذرد.

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا تاکید کرده است آمریکا درصدد است مسیرهای بین المللی کشتی های نفتی را بازنگه دارد....

وزیر دفاع همچنین گفت پنتاگون به کار با عربستان سعودی، بحرین، کویت و امارات ادامه می دهد تا نفوذ رژیم تهران در این منطقه را از بین ببرد.

قاسم سلیمانی مدعی شد اگر آمریکا جنگی را شروع کند« ما آنرا تمام می کنیم»

 سلیمانی که فرماندهی نیروهای قدس سپاه پاسداران را برعهده دارد توسط آژانس های مختلف این سخنان را در شهر همدان گفته است.

اما ژنرال جک کین این دعاوی را یاوه گویی خواند و از دونالد ترامپ خواست که با اعمال تحریم های سخت« به آن پایان دهد» .

او که با فاکس نیوز مصاحبه می کرد گفت:« ( ترامپ) به رفتار تجاوزکارانه و شرورانه رژیم ایران در خاورمیانه پایان خواهد داد. ( دولت ترامپ)می خواهد به اینکار پایان دهد، آنها تصمیم خود را برای انجام اینکار گرفته اند. بلحاظ اقتصادی آنها را تحت فشار می گذارند و می خواهند تحریم های بیشتری را در ماه آینده و سه ماه بعد اعمال کنند. فراتر از آن آنها( دولت ترامپ) اروپاییان را مجبور می کند که از ایران بیرون بکشند باوجودی که( اروپاییان) می گویند این کار نمی کنند، ولی تفاوت میان اقتصاد ۴۰۰ میلیارد دلاری و انجام تجارت با ایران یا اقتصاد ۲۰ تریلیون دلاری و تجارت با آمریکا می باشد. ( ترامپ) به آنها اجازه نخواهد داد که هردو را داشته باشند» .

 
لطفا به اشتراک بگذارید: