تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه- 1۲مرداد۱۳۹۷

تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه-۱۲مرداد۱۳۹۷


 

 مقدمه:

1-سناتور تد کروز از اعضای برجسته سنای آمریکا: باید از مردم ایران که شجاعانه به خیابانها آمده اند تا علیه آخوندهای بی رحم و قساوت پیشه تظاهرات کنند حمایت کرد

2-واشینگتن پست: تظاهرکنندگان ایرانی خودروهای نیروی انتظامی را به آتش کشیده و فریاد می زدند: مرگ بر دیکتاتور

3-خبرگزاری رویتر: اعتراضات در ایران علیه فساد فوران کرده است، مردم شهرهای اصفهان، کرج، شیراز و اهواز ایران تظاهرات کردند

 

گزارشات:


گزارش1 ـ فروپاشی اقتصاد ایران نزدیک است 


فروپاشی اقتصاد ایران نزدیک است گفتگوی تلویزیون الاخباریه با علیرضا جعفر زاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در واشینگتن. بخشهایی از آن را می بینیم:

چند روز دیگر تحریم های اقتصادی آمریکا علیه رژیم ایران اجرایی می شود . مایک پمپئو گفت : در حال حاضر آمریکا یک بسیج سیاسی و اقتصادی علیه رژیم ایران داده است تا پولی را که برای مرگ و ویرانی خرج می کند قطع کند .

علیرضا جعفر زاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشنگتن به الاخباریه گفت : «بحران اقتصادی خفه کننده ای که رژیم با آن روبروست به دزدی های بزرگ شرکت هایی بر می گردد که متعلق به علی خامنه ای، سپاه پاسداران و کسانی است که اموال مردم ایران را به تاراج می برند. آنها اموال مردم ایران را برای سرکوب وحشیانه داخلی و برنامه اتمی و موشکی استفاده می کنند . برنامه یی که ضد ملی است. از طرف دیگر این پول برای جنگ و آتش افروزی در خارج ایران بکار گرفته می شود. »

حسن روحانی که تبلیغات انتخاباتی اش را پنج سال پیش شروع کرد وعده می داد که قیمت دلار را به کنترل در آورد. او چند ماه پیش هم همین وعده ها را در شروع این بحران تکرار کرد و در یک مصاحبه تلویزیونی گفت قیمت دلار کم خواهد شد.

 این قسمت از ادعاهای او را امروز ایرانی ها در شبکه های ارتباط اجتماعی بعنوان یک مضحکه برای خندیدن مورد استفاده قراد می دهند

 گزارشگر الاخباریه در نیویورک می گوید: سقوط ادامه دار ریال باعث وخامت بی سابقه در وضعیت معیشتی مردم ایران شده است . بهای این وضعیت را مردم ایران می پردازند رژیم آخوندی اموال مردم را برای حمایت مالی از شبه نظامیان فرقه گرا در منطقه بکار می گیرد. این باعث به جنب و جوش درآمدن مردم شده و همزمان با آن موج اعتراضات جدیدی بخاطر نگرانی از سقوط کامل اقتصاد این رژیم همه جای ایران را فراگرفته است.

در حالیکه بحران اقتصادی و فساد و رانتخواری رژیم حاکم بر ایران را فرا گرفته ، رژیم دیگران را تهدید می کند که اخلال گران اقتصادی را اعدام خواهد کرد، غافل از آنکه شعله های خشم مردم به خاطر چهل سال جنایت این رژیم در حال زبانه کشیدن است و دور نیست که این رژیم در تمامیتش بسوزد و خاکستر شود.

 

گزارش۲ ـ تظاهرات علیه وخامت وضعیت اقتصادی در ایران گسترش می یابد


روزنامه «الشرق الأوسط» گزارشی از تظاهرات اخیر در شهرهای ایران پخش کرد و نوشت : دامنه اعتراضات علیه وخامت وضعیت معیشتی و گرانی در اصفهان و تعدادی از شهرهای ایران گسترش یافته است . در شهرهای اصفهان و کرج پلیس با تظاهر کنندگان درگیر شد و از گاز اشک آور و باتوم استفاده کرد تا آنها را متفرق کند.

 شاهدان می گویند اعتراضات اصفهان به کرج در غرب تهران و اهواز و شیراز نیز کشیده شد .

 تظاهرکنندگان علیه خرابی وضعیت اقتصادی ، بیکاری و گرانی شعار دادند.

بر اساس فیلمهایی که فعالان در سایت های اجتماعی گذاشته اند معترضین علیه علی خامنه ای شعار می دهند و از مردم ایران می خواهند که به صفوف معترضین بپیوندند. فیلم های دیگری نیز در سایت های اجتماعی منتشر شده که در آن علیه سیاست های منطقه ای رژیم و سوء مدیریت در رژیم ایران شعار می دهند . مردم شعار می دهند «سوریه را رها کن فکری به حال ما کن» و« نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»

در مرکز اصفهان تظاهر کنندگان لاستیک های خودرو آتش زدند تا راه را در مقابل نیروهای ویژه رژیم ببندند.

 اعتراضات کنونی بعد از آن شروع شد که قیمت دلار و طلا به طرز سابقه ای بالا رفت . این افزایش قیمت کمتر از یک هفته پیش از اجرایی شدن اولین مرحله از مجازاتهای آمریکا علیه رژیم ایران صورت می گیرد .

 خبرگزاری دولتی ایرنا در گزارش اصلی اش درمورد اعتراضات نوشت :این اعتراضات از دوروز پیش در شهرک صنعتی امیر کبیر شروع شده است .»

روز گذشته فعالان در شبکه های ارتباط جمعی به برگزاری تظاهرات در شهرهای ایران دعوت کردند .

 اعتراضات جدید با تظاهرات خود جوشی که در ابتدای ماه ژانویه گذشته برگزار شد شباهت دارد.

هادی پژوهش جهرمی معاون امنیتی استان فارس گفت در شیراز تظاهر کنندگان علیه دولت شعار دادند

 معاون امنیتی استان فارس این تظاهرات را به بعضی کشورها نسبت داد و خواهان «مهندسی اعتراضات » شد

 

گزارش ۳ـ اسناد جدید سازمان ملل درباره تسلیح شبه نظامیان حوثی یمن توسط رژیم ایران


گزارش محرمانه‌ای توسط کمیته کارشناسان سازمان ملل متحد تهیه شده است که نشان می دهد کمک‌های تسلیحاتی رژیم ایران به شبه‌نظامیان حوثی در یمن پس از تحریم تسلیحاتی این کشور توسط شورای امنیت ادامه دارد

‌ اسناد جدید سازمان ملل درباره تسلیح شبه نظامیان حوثی یمن توسط رژیم ایران

خبرگزاری فرانسه دوشنبه 30 ژوئیه گزارش محرمانه کمیته کارشناسان به شورای امنیت ارائه را فاش کرد. در این گزارش از جمله آمده است : «همچنان بر این باوریم که موشک‌های بالستیک کوتاه برد و جنگ‌افزارهایی دیگر، پس از تحریم تسلیحاتی این کشور در سال 2015، از ایران به یمن ارسال شده است».

در این گزارش ۱۲۵ صفحه‌ای آمده است: «اسلحه‌ای که حوثی‌ها به کار بردند که اخیرا توسط کارشناسان بررسی شده و موشک‌ها و پهپادها از جمله آن است، ویژگی‌هایی شبیه جنگ‌افزارهای مشهوری دارد که در جمهوری اسلامی ایران ساخته می‌شود».

در این گزارش که فاصله زمانی ژانویه تا ژوئیه 2018 را در بر می‌گیرد، آمده است: «تیم کارشناسان در سفیری که اخیرا به سعودی داشت و طی آن بقایای ده‌ها موشک را بررسی کرد، نوشته‌ها و نشانه‌هایی را بر روی این آثار به جا مانده کشف کرد که نشان می‌دهد ساخت ایران است».

گزارش سازمان ملل متحد افزوده است: «به نظر می‌رسد با وجود تحریم تسلیحاتی، همچنان حوثی‌ها موشک‌های بالستیک و پهپاد به دست می‌آورند که به احتمال زیاد هدف از آن، شدت بخشیدن به حملاتشان علیه اهدافی در سعودی باشد».

بنا بر ارزیابی کمیته کارشناسان: «بسیار احتمال دارد که اجزای موشک‌ها خارج از یمن ساخته شده باشد، سپس به یمن ارسال شده و حوثی‌ها اقدام به مونتاژ آن کرده باشند».

 کمیته کارشناسان همچنین می گوید حوثی‌ها کمک‌های مالی ماهانه‌ای از ایران به شکل سوخت دریافت می‌کنند.

 

گزارش۴ ـ کاهش صادرات نفت ایران به خریداران عمده آسیایی


صادرات نفت ایران به خریداران عمده آسیایی به طرز قابل توجهی کاهش یافته است:

 کاهش صادرات نفت ایران به خریداران عمده آسیایی

صادرات نفت ایران به خریداران عمده آسیایی به پایین ترین سطح خود در هفت ماه گذشته رسید.

آمار به ثبت رسیده در ماه های اخیر نشان می دهد واردات نفت چین، ژاپن، کره جنوبی و هند از ایران در ماه گذشته از یک میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه تجاوز نکرده است که در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته و کمترین میزان از ماه نوامبر به اینطرف بوده است.
این درحالی است که هنوز تحریم های آمریکا علیه برنامه هسته ای ایران توسط دونالد ترامپ باز نگشته است. پیش بینی می شود بازگشت این تحریم ها فشار به فروش نفت ایران را شدت ببخشد.


وزارت نفت هند روز دوشنبه اعلام کرد پالایشگاه های نفت آن کشور حجم سفارش نفت خام وارداتی از ایران را به میزان ۱۲ درصد کاهش داده اند.
به همین ترتیب میزان نفت خریداری شده کره جنوبی از ایران نیز در ماه ژوئن در مقایسه با ژوئن گذشته ۴۱ درصد کاهش داشته است.
تحلیلگران معتقد هستند روند نزولی حجم نفت وارداتی کشورهای بزرگ آسیایی از ایران، به خاطر اعمال قریب الوقوع تحریم های آمریکا تا پایان سال جاری میلادی بر قوت خود باقی خواهد ماند.


اچ.پی.سی.ال HPCL هند سومین پالایشگاه بزرگ دولتی این کشور)، طی ماه جاری میلادی، خرید یک محموله نفتی (رژیم) ایران را به‌دنبال خودداری بیمه آن از پوشش‌دادن به این محموله به‌خاطر تحریم‌های آمریکا، منتفی کرد»

«پالایشگاه اچ.پی.سی.ال. هند قصد داشت یک میلیون بشکه نفت خام (رژیم) ایران را... بار بزند، اما بعد از آن‌که نتوانست آن‌را به خریدار دیگری بفروشد، این خرید را لغو کرد.

هند بعد از چین، دومین خریدار بزرگ نفت ایران است و پالایشگاههای این کشور بدون پوشش بیمه برای حفاظت از تأسیساتشان، احتمالاً باید واردات خود را زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، متوقف کنند

 

گزارش۵ ـ دعاوی قاسم سلیمانی یاوه گویی است


ژنرال جک کین معاون پیشین ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا می گوید دعاوی قاسم سلیمانی یاوه گویی است. گزارشی از اکسپرس انگلستان :

دعاوی قاسم سلیمانی یاوه گویی است

مقامهای دولت دونالد ترامپ می گویند بخاطر حملات علیه تانکر های نفتی سعودی توسط شبه نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران در ۲۵ژوئیه گزینه های نظامی ممکن است اجتناب ناپذیر باشد. ... این راه آبی یکی از شلوغ ترین مسیرهای کشتی رانی در جهان است. سران رژیم ایران همچنین تهدید به بسته تنگه هرمز کرده اند که یک سوم تولید نفت جهان از خلیج فارس از آن می گذرد.

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا تاکید کرده است آمریکا درصدد است مسیرهای بین المللی کشتی های نفتی را بازنگه دارد....

وزیر دفاع همچنین گفت پنتاگون به کار با عربستان سعودی، بحرین، کویت و امارات ادامه می دهد تا نفوذ رژیم تهران در این منطقه را از بین ببرد.

قاسم سلیمانی مدعی شد اگر آمریکا جنگی را شروع کند« ما آنرا تمام می کنیم»

 سلیمانی که فرماندهی نیروهای قدس سپاه پاسداران را برعهده دارد توسط آژانس های مختلف این سخنان را در شهر همدان گفته است.

اما ژنرال جک کین این دعاوی را یاوه گویی خواند و از دونالد ترامپ خواست که با اعمال تحریم های سخت« به آن پایان دهد» .

او که با فاکس نیوز مصاحبه می کرد گفت:« ( ترامپ) به رفتار تجاوزکارانه و شرورانه رژیم ایران در خاورمیانه پایان خواهد داد. ( دولت ترامپ)می خواهد به اینکار پایان دهد، آنها تصمیم خود را برای انجام اینکار گرفته اند. بلحاظ اقتصادی آنها را تحت فشار می گذارند و می خواهند تحریم های بیشتری را در ماه آینده و سه ماه بعد اعمال کنند. فراتر از آن آنها( دولت ترامپ) اروپاییان را مجبور می کند که از ایران بیرون بکشند باوجودی که( اروپاییان) می گویند این کار نمی کنند، ولی تفاوت میان اقتصاد ۴۰۰ میلیارد دلاری و انجام تجارت با ایران یا اقتصاد ۲۰ تریلیون دلاری و تجارت با آمریکا می باشد. ( ترامپ) به آنها اجازه نخواهد داد که هردو را داشته باشند» .

 

گزارش۶ ـ اعتراض و تحصن در عراق


شهروندان عراقی در استان بصره در اعتراض به وضعیت بد خدماتی، قطع مکرر برق و بیکاری، دست به تحصن زدند. طی روزهای گذشته صدها نفر در مقابل میدانهای نفتی این استان تحصن خود را آغاز کردند نیروهای امنیتی عراق که تلاش کردند تجمع آنها را متفرق کنند موفق نشدند .

معترضان عراقی می گویند: تظاهرات کنندگان بصره اطمینان پیدا کردند که مقامات به درخواست های آنها پاسخ نخواهند داد به این دلیل دست به تحصن زده اند.

وی افزود: صدها نفر در مقابل ساختمان شورای استان بصره برای نشان دادن اعتراض خود چادر نصب کردند .

تظاهرات در بصره از تاریخ نهم ژوئیه آغاز شد.

تظاهرات از بصره به استان های نجف، میسان، ذی قار، القادسیه، کربلا و بابل و بغداد پایتخت این کشور گسترش یافته و مردم در مقابل ساختمان های دولتی این شهرها تجمع می کنند.

در روزهای اول این تظاهرات ها معترضین وارد ساختمان شهرداری نجف شده بودند.

کمیساریای عالی حقوق بشر عراق اعلام کرده بود در تظاهرات جنوب و مرکز این کشور 14 نفر از معترضان کشته و صدها نفر دیگر از جمله نیروهای امنیتی زخمی شده اند.

بدنبال بالاگرفتن موج اعتراضات مردمی در عراق و فشار مردم برای اصلاحات و بهتر شدن خدمات دولتی در این کشور ، دادگاه فدرال عراق دستور داد حقوق بازنشستگی اعضای سابق پارلمان عراق قطع شود .

 گزارشگر العربیه در عراق گفت مردم در مقابل ساختمانهای دولتی که درهایشان را بخاطر تظاهرات بسته بودند دست به تجمع زدند .یکی از خواسته های تظاهرکنندگان که از سه هفته پیش مطرح کرده بودند متوقف کردن حقوق اعضای پارلمان و امتیازهایی است که به آنها داده شده است.

اعضای پارلمان عراق ماهانه ۱۰ میلیون دینار معادل ۸۰۰۰ دلار علاوه بر حقوق ۱۰ محافظ شخصی را دریافت می کردند این در حالی است که اغلب مردم عراق حتی از آب و برق نیز محروم هستند .

 مبارزه با فساد در صدر خواسته های معترضین عراقی است . آنها مسؤلین دولت را متهم می کنند که میلیاردها دلار را در این کشور به تاراج داده اند و عراق را به صدر لیست فاسد ترین کشورهای جهان رسانده اند.

 کلیپهای آرشیوی 4عدد

 

گزارش۷ ـ هشدار به رژیم ایران


مقامهای آمریکایی به رژیم ایران هشدار می دهند که دست از تروریسم و آشوبگری در منطقه بردارند. گزارشی از فاکس نیوز

تلویزیون فاکس نیوز:

دونالد ترامپ به رژیم ایران در رابطه با، نتایج ِتهدید کردن هشدار داد

”جیمز متیس“ وزیر دفاع آمریکا می گوید زمان آن فرا رسیده است رژیم ایران و سپاه پاسداران

از شیوه های تروریسم و آشوبگری در سراسر منطقه دست بردارد.

رئیس جمهور کاملاً روشن ساخته است که آنها در مسیر اشتباهی قرار دارند.

دونالد ترامپ در پیام توئیتری خود گفته بود:‌ اگر روحانی به تهدیدش ادامه دهد با عواقب وخیمی روبرو خواهد شد

”جاناتان شنزر،Jonathan Schanzer “ معاون ارشد در بنیادٍ دفاع از دمکراسی ها در واشینگتن می گوید:

آمریکا قصد ندارد مانند برنامه اتمی رژیم ایران را از بقیه فعالیهای بدخواهانه آن جداکند

 به همین دلیل رئیس جمهور ترامپ از توافق هسته ای در ماه ”می“ بیرون کشید و مجازاتهای سنگین را در ”نوامبر“ دوباره برقرار می کند. اما فراتر از آن دولت ترامپ دولتی نیست که تهدید بسته شدن تنگه هرمز را تحمل کند.

مایک پمپئو هم سیاستی را در پیش گرفته که مشروعیت رژیم ایران هدف قرار می دهد

رژیمی که سرمایه های مردم ایران را به یغما برده است ، این یک حاکمیت آخوندی است، و مسئول بسیاری از ناآرامی ها در سراسر خاورمیانه است. آمریکا به دنبال یک ضد حمله است و من معتقدم که خیلی هم دیر شده است.

ما اگر جاه طلبی های منطقه ای رژیم ایران را متوقف نکنیم به هیچ جایی نمی رسیم

 

۸- در ایران، اقتصاد فرو پاشیده و انقلاب گرسنگان در راه است


العربیه: ریال ایران از ابتدای سال جاری نزدیک به دو سوم قیمتش را از دست داده است

در ایران، اقتصاد فرو پاشیده و انقلاب گرسنگان در راه است .طی چند روز ریال ۱۸ درصد از قیمتش را در مقابل ارزهای خارجی از دست داد . این نشانه سرعت گرفتن فروپاشی اقتصاد ایران است

 
لطفا به اشتراک بگذارید: