سازمان ملل-اسناد جدید تسلیح شه نظامیان حوثی یمن توسط رژیم ایران-۲۰دقیقه-گزارش۳- ۱۲مرداد۹۷

گزارش۳-اسناد جدید سازمان ملل درباره تسلیح شبه نظامیان حوثی یمن توسط رژیم ایران


 


 

گزارش محرمانه‌ای توسط کمیته کارشناسان سازمان ملل متحد تهیه شده است که نشان می دهد کمک‌های تسلیحاتی رژیم ایران به شبه‌نظامیان حوثی در یمن پس از تحریم تسلیحاتی این کشور توسط شورای امنیت ادامه دارد.

‌ اسناد جدید سازمان ملل درباره تسلیح شبه نظامیان حوثی یمن توسط رژیم ایران

خبرگزاری فرانسه دوشنبه 30 ژوئیه گزارش محرمانه کمیته کارشناسان به شورای امنیت ارائه را فاش کرد. در این گزارش از جمله آمده است : «همچنان بر این باوریم که موشک‌های بالستیک کوتاه برد و جنگ‌افزارهایی دیگر، پس از تحریم تسلیحاتی این کشور در سال 2015، از ایران به یمن ارسال شده است».

در این گزارش ۱۲۵ صفحه‌ای آمده است: «اسلحه‌ای که حوثی‌ها به کار بردند که اخیرا توسط کارشناسان بررسی شده و موشک‌ها و پهپادها از جمله آن است، ویژگی‌هایی شبیه جنگ‌افزارهای مشهوری دارد که در جمهوری اسلامی ایران ساخته می‌شود».

در این گزارش که فاصله زمانی ژانویه تا ژوئیه 2018 را در بر می‌گیرد، آمده است: «تیم کارشناسان در سفیری که اخیرا به سعودی داشت و طی آن بقایای ده‌ها موشک را بررسی کرد، نوشته‌ها و نشانه‌هایی را بر روی این آثار به جا مانده کشف کرد که نشان می‌دهد ساخت ایران است».

گزارش سازمان ملل متحد افزوده است: «به نظر می‌رسد با وجود تحریم تسلیحاتی، همچنان حوثی‌ها موشک‌های بالستیک و پهپاد به دست می‌آورند که به احتمال زیاد هدف از آن، شدت بخشیدن به حملاتشان علیه اهدافی در سعودی باشد».

بنا بر ارزیابی کمیته کارشناسان: «بسیار احتمال دارد که اجزای موشک‌ها خارج از یمن ساخته شده باشد، سپس به یمن ارسال شده و حوثی‌ها اقدام به مونتاژ آن کرده باشند».

 کمیته کارشناسان همچنین می گوید حوثی‌ها کمک‌های مالی ماهانه‌ای از ایران به شکل سوخت دریافت می‌کنند.
لطفا به اشتراک بگذارید: