کاهش صادارات نفت ایران به خریداران عمده آسیایی-۲۰دقیقه- گزارش۴- ۱۲مرداد۹۷

گزارش۴ ـ کاهش صادرات نفت ایران به خریداران عمده آسیایی


 

صادرات نفت ایران به خریداران عمده آسیایی به طرز قابل توجهی کاهش یافته است:

 کاهش صادرات نفت ایران به خریداران عمده آسیایی

صادرات نفت ایران به خریداران عمده آسیایی به پایین ترین سطح خود در هفت ماه گذشته رسید.

آمار به ثبت رسیده در ماه های اخیر نشان می دهد واردات نفت چین، ژاپن، کره جنوبی و هند از ایران در ماه گذشته از یک میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه تجاوز نکرده است که در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته و کمترین میزان از ماه نوامبر به اینطرف بوده است.
این درحالی است که هنوز تحریم های آمریکا علیه برنامه هسته ای ایران توسط دونالد ترامپ باز نگشته است. پیش بینی می شود بازگشت این تحریم ها فشار به فروش نفت ایران را شدت ببخشد.


وزارت نفت هند روز دوشنبه اعلام کرد پالایشگاه های نفت آن کشور حجم سفارش نفت خام وارداتی از ایران را به میزان ۱۲ درصد کاهش داده اند.
به همین ترتیب میزان نفت خریداری شده کره جنوبی از ایران نیز در ماه ژوئن در مقایسه با ژوئن گذشته ۴۱ درصد کاهش داشته است.
تحلیلگران معتقد هستند روند نزولی حجم نفت وارداتی کشورهای بزرگ آسیایی از ایران، به خاطر اعمال قریب الوقوع تحریم های آمریکا تا پایان سال جاری میلادی بر قوت خود باقی خواهد ماند.


اچ.پی.سی.ال HPCL هند سومین پالایشگاه بزرگ دولتی این کشور)، طی ماه جاری میلادی، خرید یک محموله نفتی (رژیم) ایران را به‌دنبال خودداری بیمه آن از پوشش‌دادن به این محموله به‌خاطر تحریم‌های آمریکا، منتفی کرد»

«پالایشگاه اچ.پی.سی.ال. هند قصد داشت یک میلیون بشکه نفت خام (رژیم) ایران را... بار بزند، اما بعد از آن‌که نتوانست آن‌را به خریدار دیگری بفروشد، این خرید را لغو کرد.

هند بعد از چین، دومین خریدار بزرگ نفت ایران است و پالایشگاههای این کشور بدون پوشش بیمه برای حفاظت از تأسیساتشان، احتمالاً باید واردات خود را زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، متوقف کنند
لطفا به اشتراک بگذارید: