مذاکره یا زهر درمانی؟

گزارش خبری شنبه ۱۳ مرداد


مذاکره یا زهر درمانی؟


دور اول تحریمها از 4روز دیگر شروع می‌شود؛ اما هنوز تحریمها شروع نشده، استخوانهای رژیم زیر فشار بحران اقتصادی به صدا در آمده است.

در این شرایط، بار دیگر بحث مذاکره و ارتباط مستقیم با آمریکا به عنوان تنها راه نجات رژیم از طرف باند روحانی بالا گرفته است و خبرها و قرائنی هم در دست است که رژیم با واسطه‌گری عمّان (با ضم ع) مذاکراتی را شروع کرده است؛

اما آیا ولی فقیه ارتجاع به سر کشیدن زهر مذاکرات مستقیم با آمریکا و تن دادن به شروط این کشور، رضایت خواهد داد؟ گزارشی در این باره:

 محسن هاشمی پسر رفسنجانی که در حال حاضر رئیس شورای قلابی شهر تهران است،


طی اظهاراتی در جمع سفرای رژیم در کشورهای خارجی که همچنان در تهران به سر می‌برند،

با شرح فواید پدرش در قانع کردن خمینی دجال به سرکشیدن جام زهر آتش‌بس، کوشید مثل او خامنه‌ای را به خوردن زهر مذاکره و تسلیم راضی کند.

وی در این رابطه گفت:

« فشار تحریم‌ها که از نیمه دوم سال افزوده خواهد شد، شرایط را سخت‌تر خواهد کرد و ما را به این نکته واقف می‌کند که نجات ایران در گرو تصمیم امسال ماست، تصمیم سختی که 30سال قبل توسط مسئولان کشور گرفته شد».

سایر مهره‌های باند اصلاح طلب نیز هر کدام از وجهی مذاکره با آمریکا و تن دادن به شروط آن را تنها راه نجات رژیم دانستند.

در همین رابطه تاجزاده در حساب توییتر خود نوشت:


یکسان پنداشتن ترامپ با آمریکا خطاست. باید از ظرفیتهای ایالات متحده برای مهار جنگ‌افروزی کاخ سفید استفاده کرد.

تاجزاده طرحی برای مذاکرات گام به گام ارائه داده و افزود:‌

«فراکسیون امید از نمایندگان مخالف ماجراجوییهای ترامپ از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه دعوت کند و دانشگاه تهران میزبان آکادمیسین‌های صلح‌طلب آن کشور شود».

یکی از مهره‌های رسانه‌یی باند اصلاح‌طلبان به نام هرمیداس باوند نیز با اشاره به این که « شرایط کنونی ایران و آمریکا شرایط پیچیده ای‌ است»

مذاکره با استفاده از واسطه و میانجیگری را بهترین راه دانست و در این رابطه به عمان اشاره کرد و گفت: « عمان نیز احتمالا شواهد و قرائنی را دریافت کرده که به واشنگتن رفته است».

اما قاسمی سخنگوی وزارت خارجة‌رژیم میانجیگری عمان را رد کرد. تلویزیون رژیم در این باره خبر داد:


«نباید به دنبال ربط دادن این گونه سفرها به یکدیگر بود».

فلاحت‌پیشه سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع طی مصاحبه‌یی هر گونه مذاکره با آمریکا را رد کرد و گفت:


« سیاستی که ترامپ در پیش گرفته مذاکره برای مذاکره است. در واقع هدف ترامپ این است تا با کشاندن کشورها به پای میز مذاکره... آنها را تحقیر کند».

فلاحت پیشه با اعتراف به شکست رابطه با اروپاییها افزود:

« اینکه مقامات آمریکایی گمان می‌کنند در اوضاعی که اروپایی‌ها هم بسته پیشنهادی کافی و تضمین شده‌ای به ایران ارائه نداده‌اند، می‌توانند مذاکره جدیدی را به ایران تحمیل کنند، خیالی بیش نیست».
لطفا به اشتراک بگذارید: