انقلاب گرسنگان در ایران-۲۰دقیقه- گزارش۲-۱۳مرداد۱۳۹۷

گزارش۲ ـ انقلاب گرسنگان در ایران


 

آنچه در ایران جریان دارد انقلاب گرسنگان است. این تصویری است که پایگاه اطلاع رسانی العربیه از تظاهرات و خیزش چند روز اخیر ایران ارائه می دهد:

 

در ایران، اقتصاد فرو پاشیده و انقلاب گرسنگان در راه است .طی سه روز گذشته ریال ۱۸ درصد از قیمتش را در مقابل ارزهای خارجی از دست داده است . این نشانه سرعت گرفتن فروپاشی اقتصاد ایران بعد از خروج آمریکا از برجام است که رئیس جمهور آمریکا در هشتم ماه مه گذشته آنرا اعلام کرد.. با لغو برجام ، تحریم های اقتصادی آمریکا که در سال ۲۰۱۵ لغو شده بود از سر گرفته خواهد شد .

با نزدیک تر شدن ۱۵ مرداد یعنی شروع اولین مرحله تحریم های آمریکا علیه رژیم ایران اقتصاد ایران با بحرانی بی سابقه روبرو خواهد شد بطوریکه سخت است بتوان پایان چنین بحرانی را پیش بینی کرد یا اینکه نقطه اوج آنرا مشخص نمود.

جهانبخش محبی نیا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رژیم می گوید:‌ اقتصاد ایران در حال فروپاشی است . او از مسؤلین نظام می خواهد تا چشمهایشان را به قیمت دلار که به بیش از ۱۲ هزار تومان رسید باز کنند . این در حالی است که قیمت دلار در ابتدای سال میلادی ۳۷۰۰ تومان بود . یعنی طی این دوره ریال نزدیک به دوسوم قیمتش را از دست داده است . او به کسانی که مدعی طرفداری از مردم هستند می گوید وضعیت کنونی شرم آور است .

خبرگزاری حکومتی ایلنا به هشدارهای حسین راغفر کارشناس اقتصادی اشاره می کند و از قول وی می نویسد : چیزی که امروز می بینیم عبارت است از فروپاشی معیشت مردم و در صورتیکه این وضعیت ادامه پیدا کند بی شک به انقلاب گرسنگان می انجامد.

میانگین حقوق در بازار کار ایران در ابتدای سال میلادی جاری نزدیک به ۲۵ میلیون ریال بود . در آن زمان قیمت دلار نزدیک ۳۵۰۰ تومان بود و قدرت خرید با چنین حقوقی به نزدیک ۶۰۰ دلار می رسید ولی امروز بعد از سقوط قیمت ریال، قدرت خرید به کمتر از ۲۵۰ دلار رسیده است .
لطفا به اشتراک بگذارید: