ایران، رزمایش دریایی در خلیج فارس چرا؟

ایران، رزمایش دریایی در خلیج فارس چرا؟


به میزانی که حلقه طناب دار بر گردن رژیم ایران تنگ تر می شود این رژیم بر اساس عادتی که دارد دست به تبلیغات توخالی بیشتری می زند .

در روزهای اخیر سرکردگان رژیم ایران تنها دریانوردی در آبهای بین المللی را تهدید نکردند بلکه مسؤلین آمریکایی فاش ساختند که این رژیم قصد دارد مانور تحریک آمیز بزرگی را در آبهای خلیج فارس نیز شروع کند .

سایت اسکای نیوز در این رابطه نوشت : روز پنجشنبه منابع آمریکایی به رویترز گفتند سپاه پاسداران رژیم ایران در حال آماده سازی نزدیک به ۱۰۰ کشتی برای این مانور است که در آن نیروهای زمینی اش نیز شرکت خواهند داشت .

در حالی که زمان شروع این مانور هنوز مشخص نیست مسؤلین آمریکایی می گویند امکان دارد هر لحظه شروع شود .

 

افزایش فشارهای دیپلوماتیک روی رژیم ایران


آماده سازیهای مانور دریایی رژیم در زمانی است که فشارهای دیپلوماتیک آمریکا علیه رژیم بیشتر و موعد ۱۵ مرداد یعنی شروع اولین مرحله از تحریم های اقتصادی آمریکا علیه رژیم نزدیک تر می شود .

کارشناسان عقیده دارند که انتخاب زمان این مانور از جمله شوهای تبلیغاتی رژیم آخوندی است . این رژیم عادت دارد بیشتر از آنکه عمل کند اظهارات تحریک آمیز داشته باشد .

یکی از این اظهارات تحریک آمیز تهدید سپاه پاسداران به بستن تنگه استراتژیک هرمز متوقف کردن محموله های نفتی بود .

ولی این بار این تهدیدها زمانی شروع شد که فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی گفت افزایش تحرکات رژیم را رصد کرده است .

به گزارش اسوشیتدپرس، «بیل اروبن» سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت: نیروهای آمریکایی و متحدان منطقه‌‌ای این کشور «آماده تضمین آزادی تردد دریایی و گردش آزاد تجارت بر اساس مجوزهای قوانین بین‌المللی هستند.» او افزود، " ما نسبت به افزایش عملیات دریایی در خلیج عربی و تنگه هرمز و خلیج عمان آگاه هستیم ".

او اضافه کرد که وضعیت را از نزدیک دنبال می کنیم و کار با همکارانمان را ادامه می دهیم تا آزادی کشتی رانی و تجارت در معبر آبی بین المللی را تضمین کنیم ولی هنوز این گونه تحرکات رژیم ایران به حدی نرسیده که ارتش آمریکا بخواهد با رژیم ایران و گروههای نیابتی اش مقابله کند.

 

هدف های رژیم ایران


ناظران می گویند در شرایطی که وضعیت در داخل ایران بسیار بحرانی است هدف از اظهارات و تهدیدهای رژیم ایران در اساس بالاتر بردن درجه حرارت فضای سیاسی پر تنش کنونی برای مهار خشم مردم با استفاده از عرق ملی است.

بعد از اینکه در هفته گذشته قیمت ریال بشکل بی سابقه ای سقوط کرد اقتصاد رژیم ایران دچار فشارهای شدیدی شد .

مردم بسیاری شهرها از ابتدای سال میلادی علیه رژیم تظاهرات کردند و علیه گرانی ، بی آبی ، بی برقی و فساد دولتی شعار دادند.

 

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران


در روزهای گذشته نیز مردم شهرهای ایران قیام کردند و علیه این رژیم شعار دادند . دبیر خانه شورای ملی مقاومت ایران در اطلاعیه ای گفت :

هزاران تن از مردم به‌پاخاسته کرج به‌ویژه زنان و مردان جوان غروب جمعه ۱۲مرداد با شعارهای مرگ بر دیکتاتور؛ مرگ بر خامنه‌ای؛ ایرانی با غیرت حمایت حمایت؛ ایرانی می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد؛ توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه؛ می‌جنگیم می‌میریم ایران را پس می‌گیریم؛ در فلکه اول گوهردشت دست به تظاهرات زدند.

گله‌های پاسدار و گارد ضدشورش و لباس شخصی‌های جنایتکار برای سرکوب این اعتراضات و جلوگیری از گسترش آن به معترضان وحشیانه یورش بودند و آنان را با گلوله‌های جنگی هدف قرار دادند که به مجروح شدن یکی از جوانان منجر شد. جوانان دلیر در مقابله با مزدوران تعدادی از موتورهای آنان را به آتش کشیدند.

 

تظاهرات مردم اشتهارد نیز به درگیری با آدمکشان بسیجی و لباس‌شخصی و گارد ضدشورش کشیده شد و جوانان پس از گو شمالی دادن مزدوران پس از دو ساعت موفق شدند وارد حوزه جهل و جنایت این شهر شده و وسایل آن را تخریب کنند.

 

شرایط کنونی


قیام توده های مرد م در شرایطی شعله ور تر می شود که دیگر حاضر به تحمل ظلم و ستم نیستند .

اکنون به‌خوبی می‌شود دید که قیام در حرکت تکاملی خودش از دیماه گذشته تاکنون عمیق تر و سازمانیافته تر شده و ارکان نظام را نشانه گرفته است .

رژیمی که نزدیک به چهل سال به ناحق بر گرده مردم ایران سوار شده بود می بایست در مسیری قانونمند به زیر کشیده شود . انتهای این مسیر پیروزی مردم و شکست و سرنگونی رژیم خواهد بود.

مطالب مرتبط:


لطفا به اشتراک بگذارید: