ایران در شعله‌های آتش-۲۰ دقیقه-گزارش۱-۱۳مرداد۱۳۹۷

گزارش ۱ـ ایران در شعله‌های آتش


اکسپرس انگلستان به خیزش مردم ایران پرداخته و طی مقاله یی با عنوان «ایران در شعله های اتش» وجوهی از آن را به تصویر کشیده است:

در حالیکه شب فرا رسید، تظاهراتی که از سه شنبه بعد از ظهر آغاز شده بود، با آمدن مغازه داران، فروشندگان بازار، کشاورزان و رانندگان کامیون به خیابان ها در اعتراض به بدتر شدن شرایط در سراسر کشور فقیر ادامه یافت.

فیلم هایی که از اعتراضات به دست آمده نشان می دهد معترضان از نیروهای سرکوبگر رژیم نمی ترسند و با وجود حضور گسترده نیروهای امنیتی در حال مقابله با آنها هستند.

تظاهرات کنندگان شعار میدهند بازی برای هر دو جناح رژیم، اصلاح طلب و اصولگرا به پایان رسیده است (اصلاح طلب اصول گرا دیگه تمومه ماجرا).

در ویدیویی دیگر، می توان شعار تظاهرکنندگان،«مرگ بر خامنه‌ای» و «دشمن ما همینجااست، دروغ میگن آمریکاست» را شنید.

ویدئوی جداگانه یی نیز نشان می دهد که معترضان شعار می دهند: «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه».

همزمان که نیروهای امنیتی به معترضان یورش بردند معترضان شعار مرگ بر دیکتاتور را سردادند.

در شیراز نیروهای امنیتی معترضان را با گاز اشک آور هدف قرار دادند.

براساس گزارش های محلی، یک پسر بچه که همراه مادرش وارد تظاهرات شده بود ، در میان سرکوب های سنگین زخمی شد...

در اصفهان، جمعیت شعار میدادند: «مرگ بر گرانی، مرگ بر بیکاری، مرگ بر دیکتاتور، شاپوری با غیرت،حمایت ،حمایت،ایرانی با غیرت، حمایت، حمایت و مسئول بی لیاقت، استعفا، استعفا ...».

مریم رجوی، پرزیدنت مقاومت ایران در پی تظاهرات هفته جاری به "مردم شجاع" کرج، اصفهان و شیراز درود فرستاد و گفت:‌ منبع تمام بدبختیهای ملت ایران، دیکتاتوری مذهبی است، که ثروت و منابع انسانی سرزمین ما را هدر داده است. اکنون، جهان شاهد آن است که علیرغم سرکوب گسترده فاشیزم مذهبی، قیام مردم ایران دائما در حال افزایش است. این قیام ، حکومت مطلق مذهبی را در گوشه ای قرار داده است و از ورود بهار آزادی به کشور اسیر ما نوید میدهد...“
لطفا به اشتراک بگذارید: