بصره آماده بزرگترین تظاهرات -۲۰ دقیقه -گزارش ۵-۱۳مرداد۱۳۹۷

گزارش۵ ـ بصره آماده بزرگترین تظاهرات -۲۰ دقیقه -گزارش ۵-۱۳مرداد۱۳۹۷


 

کمیته های هماهنگی استان بصره در جنوب عراق اعلام کردند که آماده سازیها برای بزرگترین تظاهرات و تحصن در این استان در روزهای جمعه و یکشنبه در اعتراض به خرابی وضعیت معیشتی پایان یافته است .

بصره آماده بزرگترین تظاهرات

دولت مرکزی و محلی به وعده هایی که داده بودند عمل نکردند

 آنها تاکید کردند که سقف خواسته های تظاهر کنندگان با توافق سایر کمیته ها بالاتر رفته و خواسته اصلی به مخالفت با تمام روند سیاسی از جمله لغو قانون اساسی وبرکناری احزاب ارتقاء یافته است .

 در گذشته کمیته های هماهنگی تظاهرات از شورای استان خواسته بودند تا سد بصره را تاسیس کند و پروژه ناتمام بندر بزرگ فاو را تکمیل نماید . همچنین برای بیکاران فرصت های شغلی ایجاد کند و دستگیر شدگان را آزاد نماید.

 این کمیته ها هشدار دادند که تحصن ها را افزایش خواهند داد و در صورتیکه به خواسته های تظاهر کنندگان پاسخ داده نشد با بستن پل ها ی اصلی استان شدت عمل بیشتری را اعمال خواهند کرد.

خشم گسترده مردم در استانهای بصره ، نجف ، المثنی و بغداد باعث شد که دولت قاسم الفهداوی وزیر برق را کند بعنوان اولین اقدام برکنار ولی با این برکناری نیز نتوانست مردم را آرام کند .

تظاهر کنندگان در بصره پلاکاردهایشان را به زبانهای فارسی و عربی نوشتند تا مقامات را که به عقیده آنها تحت تسلط رژیم ایران هستند را مخاطب قرار دهند.

 روی یکی از این پلاکاردها نوشته شده بود: به دولت ایران ، ببخشید به دولت عراق . و پس از آن تعدادی از خواسته ها شامل برق و آب آشامیدنی و اینترنت و فرصت های شغلی را به زبان فارسی نوشته بودند .
لطفا به اشتراک بگذارید: