رژیم ایران تهدیدی برای تنگه باب المندب۲۰دقیقه-گزارش ۶-۱۳مرداد۹۷

گزارش ۶ـ رژیم ایران تهدیدی برای تنگه باب المندب


 

رژیم آخوندی و شبه نظامیان حوثی وابسته به آن تهدیدی برای کشتی رانی ازاد در تنگه باب المندب هستند:

رژیم ایران تهدیدی برای تنگه باب المندب

شبه نظامیان حوثی در یمن و کسانی که در پشت آنها قرار دارند( رژیم ایران) بیهوده تلاش میکنند بخاطر اهمیت استراتژیک تنگه باب المندب، بعنوان کارتی در دستشان استفاده کنند. باب المندب یکی از حلقه های ارتباط تجارت جهانی میان شرق و غرب جهان است.

این معبر آبی، دریای سرخ و کانال سوئز را به خلیج عدن و تنگه هرمز متصل میکند.

تنگه باب المندب از سمت شرق به مرز دریایی یمن و از سمت غرب نیز به مرزهای اریتره و جیبوتی متصل است.

طول این تنگه ۳۰ کیلومتر است که از رأس المنهالیmanhale در ساحل آسیا شروع شده و به رأس سیان SEYSNدر ساحل افریقا ختم میشود.

تنگه باب المندب سالانه میزبان عبور ۲۵ هزار کشتی و نفتکش غول پیکر به سمت اروپا، آسیا و آمریکاست که معادل انتقال روزانه 4.8 میلیون بشکه نفت و مشتقات آن است. این گزارش را اداره اطلاعات انرژی آمریکا در سال ۲۰۱۶ منتشر کرد.

تنگه باب المندب همچنین چهارمین معبر دریایی شلوغ در جهان است

آنچه که به اهمیت تنگه باب المندب می افزاید، عرض تنگه برای عبور کشتیها است که از جزیره یمنی بریم تا ساحل آفریقا ۱۶ کیلومتر و عمق آن نزدیک به ۲۰۰ متر است امری که به کشتیها و نفتکشها اجازه میدهد به راحتی از تنگه بصورت رفت و برگشت و در جهت متقابل با فاصله از هم عبور کنند

بخاطر همین اهمیتها، ائتلاف عربی از اتخاذ هیچگونه تدابیر برای حفاظت از آزادی کشتیرانی و تجارت جهانی در تنگه باب المندب در برابر اعمال تروریستی شبه نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران ، کوتاهی نمیکند. اقداماتی که کاملا با قوانین بین المللی و قطعنامه های ذیربط شورای امنیت و در صدر آنها قطعنامه شماره 2216 همخوانی دارد.
لطفا به اشتراک بگذارید: