نمایشگاه شهیدان قتل عام ۶۷ در منطقه یک پاریس؛ فراخوان به محاکمه عاملان آن-۱۳مرداد۹۷

نمایشگاه شهیدان قتل عام ۶۷ در منطقه یک پاریس؛ فراخوان به محاکمه عاملان آن-۱۳مرداد۹۷

پاریس – شهرداری منطقة یک


گرامیداشت سی هزار شهید سربدار


در سی‌امین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی


فراخوان به محاکمة سردمداران رژیم آخوندی


به‌خاطر جنایت علیه بشریت


 

روز جمعه ۱۲ مرداد ۹۷، به‌مناسبت سی‌امین سالگرد قتل عام سی هزار زندانی سیاسی توسط رژیم آخوندی در تابستان سال ۶۷، کنفرانسی در شهرداری منطقة یک پاریس که از ۹ مرداد شاهد برپایی نمایشگاهی در گرامیداشت یاد شهیدان سرفراز این قتل عام است، برگزار شد.

در این برنامه، شرکت‌کنندگان نخست از نمایشگاه قتل عام ۶۷ بازدید به‌عمل آوردند. در این نمایشگاه تصاویری از شهیدان سربدار قتل عام، مزارهای دست‌جمعی و هم‌چنین اسناد جنایت علیه بشریت هم‌چون فتوای خمینی بمنظور کشتار همة مجاهدین زندانی، تصاویر و سوابق اعضای هیأت‌های مرگ خمینی و نیز فراخوان‌ها و موضع‌گیری‌های بین‌المللی و دستاوردهای جنبش دادخواهی در معرض بازدید گذاشته شده است.

در کنفرانس شهرداری منطقة یک پاریس، ژان-فرانسوا لوگاره شهردار منطقة یک و سایر سخنرانان بر ضرورت تحقیقات بین‌المللی به منظور محاکمه عاملان قتل عام ۶۷ به‌عنوان جنایت علیه بشریت تأکید کردند.

آقای لوگاره تأکید کرد که هر چه زمان می‌گذرد به‌یمن تلاش مقاومت ایران و زحمات خانواده‌های شهیدان، پرده‌های بیشتری از این جنایت برداشته می‌شود.

سپس سروناز چیت‌ساز مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت، پیام خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدة مقاومت را به کنفرانس در شهرداری منطقة یک پاریس قرائت کرد.

خانم رجوی در بخشی از این پیام اقرارهای سران دیکتاتوری آخوندی در دفاع از قتل عام ۶۷ را «اسناد تازه‌یی درباره جنایت علیه بشریت توسط آخوندهای حاکم» دانست، و افزود: « قتل‌عام شدگان، الهام‌بخش جامعه ایران به‌ویژه جوانان هستند. در قیام‌های هشت ماه اخیر، تظاهرکنندگان به یاد شهیدان قتل‌عام‌شده و تحت تأثیر آن‌ها هستند».

خانم رجوی ضمن تشکر از شهردار منطقه یک پاریس به خاطر دفاع از حقوق بشر در ایران، تأکید کرد: در همین هفته، مردم شهرهای کرج و اصفهان و شیراز و بسیاری دیگر از شهرها به‌تظاهرات خیابانی علیه آخوندها دست زده‌اند. این اعتراضات در هشت ماه گذشته در سراسر ایران ادامه یافته است.

این اعتراضات موقعیت آخوندها را به‌شدت به‌خطر انداخته است. آن‌ها برای خروج از بحران می‌خواستند در یک سوء قصد تروریستی، گردهم‌آیی سالانه مقاومت در پاریس در ۹تیر را هدف قرار بدهند.

در این برنامه همچنین آثاری از زندانیان از بندرسته از زندان‌های رژیم آخوندی، درباره حماسه‌های خاموش شهیدان قهرمان قتل عام ۶۷ معرفی شد.

گزارش مشروح کنفرانس در شهرداری منطقة یک پاریس، متعاقباً از سیمای آزادی پخش خواهد شد.

شهرداری منطقة یک پاریس در پایگاه اینترنتی رسمی خود دربارة نمایشگاه یادبود شهیدان قتل عام 67، اعلام کرد: در تابستان سال ۱۹۸۸، رژیم ایران ده‌ها هزار زندانی سیاسی را در سراسر ایران، به‌طور خودسرانه اعدام کرد. (این رژیم) هرگز این اعدام‌ها را به‌رسمیت نشناخته و هیچ‌گونه اطلاعاتی را دربارة تعداد زندانیان اعدام‌شده، ارائه نکرده است... این کشتار در اواخر ژوئیه (سال ۱۹۸۸) شروع شد و به‌مدت چند ماه، بی‌وقفه ادامه یافت... تا پایان (این قتل عام) در پاییز همان سال...، ۳۰هزار زندانی سیاسی که اغلبشان... از سازمان مجاهدین خلق ایران بودند، اعدام شدند.

شهرداری منطقة یک پاریس خاطرنشان کرد: عفو بین‌الملل به‌تازگی تلاش‌های رژیم (ایران) را برای از بین‌بردن آثار گورهای دسته‌جمعی قربانیان این قتل عام وحشتناک محکوم کرده است. (قتل عامی که) هم‌چنان بدون مجازات باقی مانده است.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: