تحولات ایران وجهان دربیست دقیقه -۱۴مرداد۱۳۹۷

تحولات ایران وجهان دربیست دقیقه -۱۴مرداد۱۳۹۷


 

1-خبرگزاری رویتر: یک روز بعد از حمله تظاهرکنندگان ایرانی به یک حوزه مذهبی، اعتراضات در چندین شهر دیگر برای پنجمین شب فوران کرد. تظاهرکنندگان بااشاره به علی خامنه ای شعار مرگ بر دیکتاتور دادند.

2- نیویورک تایمز: تظاهرات سراسر ایران را در برگرفته و تظاهرکنندگان شعارهای خشمگینانه یی علیه سران حکومت آخوندی سر می دهند.

3- خبرگزاری فرانسه:‌ در آستانه اجرایی شدن مرحله اول تحریمهای آمریکا، ایران بی‌ثبات و متزلزل است.

 

گزارشات:


مقابله جویی متهورانه تظاهر کنندگان ایرانی با شخص خامنه‌ای ولی فقیه


تظاهرات متهورانه و خیزش مردم ایران که روزهای متوالی و در شهرهای مختلف ایران، ادامه یافته است مورد توجه گسترده رسانه های بین المللی قرار گرفته است . آنها روی عمیق شدن سریع اعتراضات مردم متمرکز هستند و تغییر جهت سریع شعارها از جنبه اقتصادی به شعارهای مشخص علیه شخص خامنه ای را مورد توجه قرار می دهند:

سی بی اس نیوز می گوید:‌

اگر چه موتور محرک تظاهراتها به میزان زیادی به خاطر ناامیدی از وضعیت اقتصادی است ولی شعارها بسیار گویاست.در یکی از ویدیوها، تظاهرکنندگان در شهر اصفهان فریاد «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند و بطور متهورانه و به طور علنی علیه شخص خامنه ای به مقابله جویی بر خاستند. به نظر می رسد آنها خودروهای پلیس را به آتش کشیده و سنگ پرتاب می کنند.

این تجمعات به دنبال تجمعات بزرگتری است که در دسامبر شروع شد و در ماه ژوئن هنگامیکه تظاهرکنندگان در مقابل مجلس تجمع کردند و بازار بزرگ تهران را تعطیل نمودند، شعله ور گردید.

ایرانی ها با بالا رفتن تورم دست به گریبانند. پول ملی این کشور سقوط کرده و نیمی از ارزش خود را از ماه آوریل از دست داده.

دیلی وایر آمریکا هم در باره قیام مردم ایران نوشت: تظاهرات ها علیه حکومت مستبد مذهبی در ایران به سطح جدیدی رسیده است. تظاهر کنندگان مرتباً شعار می دهند:

«مرگ بر دیکتاتور» که اشاره آنها به علی خامنه ای است.

شورای ملی مقاومت ایران می گوید:‌ سران رژیم ایران میلیون ها ( دلار)جمع آوری کرده اند درحالی که مردم از فقر اقتصادی دررنج و عذابند. برخی از تظاهر کنندگان شعار می دهند «ملت گدایی می کند آقا خدایی می کند» ....

مریم رجوی پرزیدنت منتخب شورای ملی مقاومت ایران گفته است این رژیم باید سرنگون شود. او گفته است« تامردم ایران و کشور آزاد نشوند تظاهرات ها پایان نمی گیرند...شهرهای بپاخاسته و قیام کننده ایران یکی پس از دیگری به این تظاهرات هامی پیوندند. فریاد آزادی رساتر می شود و قیام گسترده تر می شود. هیچ نیرویی قدرتمند تر از نیروی متحد جوانان نیست» .

 

فاکس نیوز: تظاهرات ایرانیان علیه فساد و استبداد آخوندها


فاکس نیوز گزارشی از قیام اخیر مردم ایران منتشر کرد و مواضع مختلف درباره آن را منعکس کرد

ایرانیان علیه رژیم آخوندی که آنرا مقصر زمین‌گیر شدن اقتصاد میدانند تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان برای مدتهای طولانی در مورد فساد رژیم و سو‌مدیریت آن اعتراض کرده اند.

شکایت اصلی دیگر مردم، هزینه‌های رژیم در ماجراجویی های خارجی در کشورهایی مانند سوریه و یمن است این در حالی است که این رژیم مشکلات داخلی را نادیده میگیرد .

بنا به گفته شورای ملی مقاومت ایران تظاهراتها در حال گسترش هستند.

یک کلیپ ویدئویی که در توییتر منتشر شده است تظاهرات کنندگان را روز پنجشنبه در حال راهپیمایی در تهران پایتخت ایران نشان میدهد این کلیپ مربوط به تظاهرات در خیابان ولی عصر تهران توسط سازمان مجاهدین خلق منتشر شده است.

سناتور تد کروز از ایالت تگزاس خواهان حمایت از تظاهرکنندگان ایرانی شده است،

مریم رجوی پرزیدند شورای ملی مقاومت ایران در بیانیه‌یی گفت: « به همه زنان و جوانان قیام آفرینی که امروز بار دیگر با پایداری در مقابل پاسداران و بسیجیان و لباس شخصی‌های جنایتکار قیام کردند درود میفرستم. شهرهای شورشی یکی بعد از دیگری به یکدیگر می پیوندند. فریاد مردم تشنه آزادی رساتر می‌شود و قیام لحظه به لحظه در حال گسترش است. هیچ نیرویی قدرتمندتر از نیروی متحد جوانان وجود ندارد.».

فرحان حق Farhan Haq سخنگوی آنتوینو گوترز دبیر کل سازمان ملل به فاکس نیوز گفت « ما یکبار دیگر، همچنان که همینکار را با تمامی تظاهراتهای مشابه انجام میدهیم، تاکید میکنیم ضروریست تا حقوق آنها در آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز از جانب همه، از جمله از جانب نیروهای امنیتی محترم شمرده شود،».

 

بحران تمام عیار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در ایران


اگر با رژیم با قاطعیت برخورد شود باتوجه به قیام بزرگی که در ایران جریان دارد مجبور به تسلیم خواهد شد. مصاحبه اسکای نیوز با موسی افشارعضو کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران :

موسی افشار عضو کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران به اسکای نیوز گفت :

وضعیت اقتصادی کنونی در ایران با وضعیت اقتصادی سایر کشورها کاملا متفاوت است . چیزی که رژیم ایران با آن روبروست یک بحران اقتصادی و سیاسی و اجتماعی تمام عیار است. چرا که اولا وضعیت اقتصادی ایران قبل از هر چیز به فساد و اختلاس نجومی و برنامه ریزی شده بیت خامنه ای و سپاه پاسداران و تعداد زیادی از آخوندها و مقامات قضایی و دیگر سران رژیم ارتباط دارد . علاوه بر آن این بحران به دلیل به هدر دادن اموال مردم ایران برای ماشین سرکوب در داخل و پروژه های تسلیحات اتمی و موشکی این رژیم و دخالت ها و حمایت آن از شبه نظامیان در کشورهای دیگر است . تمامی این عوامل باعث می شود که وضعیت رژیم ایران با وضعیتی که در سایر کشورهای جهان وجود دارد تفاوت داشته باشد .

مردم ایران از نظر اداری و اقتصادی اعتمادشان را به این رژیم از دست داده اند . این رژیم از تحریم هایی که در ششم ماه اوت علیه آن شروع می شود نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت ولی پیش از این فاجعه اقتصادی که بر مردم ایران نازل شده به دلیل خود این رژیم است .

طی این سالیان به دلیل امتیاز هایی که غرب به این رژیم داد توانست نزدیک به ۱۵۰ میلیارد دلار بدست بیاورد.

 همانطور که خانم مریم رجوی گفتند رژیم در غیاب نظارت بین المللی این مبلغ را در جهت اهداف خودش و در حمایت مالی از شبه نظامیان فرقه گرامصرف کرد .

ما بعنوان مقاومت ایران امیدواریم فشارها با سیاست قاطعیت همراه باشد و تنها در حرف باقی نماند . نیروهای رژیم ایران از عراق و سوریه و یمن و لبنان اخراج شوند و همچنین سفارت های رژیم تعطیل شوند و در صورتیکه این سیاست ها دست به دست هم دهند فشار برای این رژیم خفه کننده خواهد بود و از آنجا که این رژیم با قیام بزرگی در داخل ایران روبروست راهی بجز تسلیم نخواهد داشت

 

 خنثی شدن قاچاق قطعات موشک


خنثی شدن قاچاق قطعات موشک به ایران از فرودگاه هیترو لندن. این عنوان گزارشی است که در ادامه برنامه بیست دقیقه تقدیم حضورتان می کنیم:

ماموران مرزی فرودگاه هیترو لندن موفق شدند قاچاق قطعات موشک از انگلستان به ایران را خنثی کنند. نیروی مرزی انگلستان حداقل دو قطعه «او رینگ O ring - » که قرار بود در پروازی از فرودگاه بین‌المللی هیترو به ایران منتقل شوند را متوقف کردند.

قطعات اورینگ یاد شده را که در بازرسی از محموله‌ ای کشف شدند میتوان برای آبندی کلاهک موشک ها بکار برد.

این اجزای کوچک و ارزان قیمت موشک، قطعاتی لاستیکی هستند که برای جلوگیری از نشت محتویات در بین لوله های موشک بکار گرفته میشوند. برغم ادعای صادر کننده این قطعات، که آنها را برای استفاده در صنعت نفت ایران ارسال می کند، ولی کارکنان مرزی ارسال آنها به ایران را متوقف ساختند و گفتند قصد واقعی از ارسال این «او رینگها O ring» بکارگیری آنها برای موشک بوده است.

تحقیقاتی در مورد ارسال این قطعات در جریان است که میتواند منجر به اتهام جنائی علیه کسانی شود که مسئول این کار بودند.

مونیکا رنچ معاون مدیر نیروی مرزی بریتانیا در فرودگاه هیترو از اظهار نظر در مورد اینکه آیا در اینرابطه دستگیری انجام شده یا نه خودداری کرد.

خاطر نشان میشود فاکس نیوز ۱۱ خرداد ۹۷ در مقاله یی نوشت: آژانس اطلاعات آلمان در ایالت بادن ووتنبرگ افشا کرد رژیم ایران حرکت برای تأمین تکنولوژی و علوم تولید تسلیحات کشتارجمعی را متوقف نکرده است. بنا‌به اسناد اطلاعاتی که فاکس‌نیوز بررسی کرده است رژیم ایران دست به تلاشهایی برای کسب کالاها و علوم فن‌آوری زده‌اند که برای توسعه تسلیحات کشتارجمعی و برای تنظیم سیستمهای آتشباری موشکی بکار برده می‌شوند.

 

مانور دریایی رژیم ایران در خلیج فارس، یک بلوف توخالی


منابع آمریکایی به خبرگزاری رویتر گفتند سپاه پاسداران در حال آماده سازی نزدیک به ۱۰۰ قایق برای برگزاری یک مانور است که در آن نیروهای زمینی اش نیز شرکت خواهند داشت . در حالی که زمان شروع این مانور هنوز مشخص نیست مسؤلین آمریکایی می گویند امکان دارد هر لحظه شروع شود .

آماده سازیهای مانور دریایی رژیم در زمانی است که فشارهای دیپلوماتیک آمریکا علیه رژیم بیشتر و موعد ۱۵ مرداد یعنی شروع اولین مرحله از تحریم های اقتصادی آمریکا علیه رژیم نزدیک تر می شود .

کارشناسان عقیده دارند انتخاب زمان این مانور از جمله شوهای تبلیغاتی رژیم آخوندی است . این رژیم عادت دارد بیشتر از آنکه عمل کند اظهارات تحریک آمیز داشته باشد .

 یکی از این اظهارات تحریک آمیز تهدید سپاه پاسداران به بستن تنگه استراتژیک هرمز و متوقف کردن محموله های نفتی بود .

ولی این بار این تهدیدها زمانی شروع شد که فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی گفت افزایش تحرکات رژیم را رصد کرده است .

 به گزارش اسوشیتدپرس، «بیل اروبن» ERVENسخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت: نیروهای آمریکایی و متحدان منطقه‌‌ای این کشور «آماده تضمین آزادی تردد دریایی و گردش آزاد تجارت بر اساس قوانین بین‌المللی هستند.» او افزود، " ما نسبت به افزایش عملیات دریایی در خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان آگاه هستیم ".

او اضافه کرد وضعیت را از نزدیک دنبال می کنیم و کار با همکارانمان را ادامه می دهیم تا آزادی کشتی رانی و تجارت در معبر آبی بین المللی را تضمین کنیم ولی هنوز این گونه تحرکات رژیم ایران به حدی نرسیده که ارتش آمریکا بخواهد با رژیم ایران و گروههای نیابتی اش مقابله کند.

ناظران می گویند در شرایطی که وضعیت در داخل ایران بسیار بحرانی است هدف از اظهارات و تهدیدهای رژیم ایران در اساس بالاتر بردن درجه حرارت فضای سیاسی پر تنش کنونی برای مهار خشم مردم است

 

مهمات منفجر نشده در موصل


در موصل عراق یک سال پس از آزادسازی؛ مهمات منفجر نشده همچنان قربانی می‌گیرد

 

دهم ژوئیه سال ۲۰۱۷ دولت عراق اعلام کرد پس از ۹ ماه جنگ با حمایت نیروهای ائتلاف و نیروهای کرد، شهر موصل پاکسازی شد.

آمار قربانیان این شهر بین ۹ تا ۱۱ هزار برآورد می‌شود؛ رقمی که از نظر مردم محلی بسیار کمتر از آمار واقعی است. از سوی دیگر نزدیک به دو میلیون نفر از شهروندان موصل در داخل عراق آواره شدند

به نظر می‌رسد که جنگ در موصل پایان یافته اما یک سال پس از سقوط داعش، همچنان آثار آن برجا مانده است: جنازه‌هایی که زیر آوارها دفن شده‌اند و مهمات منفجر نشده‌‌ای که هنوز در گوشه و کنار شهر قربانی می‌گیرند. تنها ۳۰ کیلومتر مربع از موصل پاکسازی شده و به گفته سازمان ملل متحد، ۸ میلیون تن مهمات منفجر نشده در زیر خرابه‌ها دفن شده‌اند.

عادل عبدالغنی، از مجروحان پس از پایان درگیری با داعش است. او می‌گوید: «همراه بچه‌هایم بودم و می خواستم در را باز کنم که انفجار ما را پرتاب کرد. من بیهوش شدم. یکی از دخترانم در بیمارستان و پسرم در راه جانش را از دست داد

او پسر ۳ ساله و دختر ۱۱ ساله‌اش را در این حادثه از دست داد و تنها یکی از دخترانش زنده ماند که او هم دچار قطع عضو شد. عادل پیش از این راننده تاکسی بود اما پس از انفجار و با از دست دادن یک پا، اکنون برای ساختن دوباره زندگی باید بتواند بروی پایش بایستد.

با خارج شدن از موصل در مسیر همه جا آثار درگیری به چشم می خورد. مواد منفجره، دستگاه‌های انفجاری، و مهمات در بیابان باعث شده تا سازمان کمک‌های مردمی نروژ این منطقه را به عنوان میدان مین و مواد انفجاری کنار جاده‌ای بشناسد. این سازمان غیردولتی با کمک مالی اتحادیه اروپا مناطق «مشکوک» و «تائید شده» از لحاظ خطر انفجار را مشخص کرده است. نزدیک به ۱۲ هزار متر مربع در اطراف روستای بدانا تا کنون پاکسازی شده است. به گفته این سازمان میزان مناطق آلوده (به مواد منفجره) در عراق هنوز مشخص نیست.

 

زنده شدن بعد از 42 هزار سال


2 کرم ،که برای حدودٍ 42000 سال، به حالت منجمد در آمده بودند ،زنده هستند و حرکت میکنند.

این 2 کرم ،در لایه منجمدٍ اعماق زمین در روسیه، در زمانٍ ماموتها، منجمد شده بودند.

آنها در ظروفٍ کٍشت میکروب ، توسط دانشمندان روسیه و دانشمندان زمین شناس از دانشگاه ”Princeton“ به حیات باز گشتند.

یکی از این کرمها ، در سال 2015 ،نزدیک رودخانهٍ ”Alazeya“ که برای 41700 سال، بحالت منجمد در آمده بود ، پیدا شد.

کرم دیگر ، در سال 2002 ، بعد از اینکه برای 32000 سال منجمد شده بود در قسمت های پایینی رودخانهٍ ”Kolyma“ پیدا شد.

این گزارش میگوید توانایی کرمها برای انطباق یک دستاورد علمی مهم است

 

سپاه پاسداران: ممانعت آلمان از انتقال پول به ایران


خبرگزاری سپاه پاسداران ـ فارس:‌ ممانعت آلمان از انتقال پول به ایران، شکست اروپا در اولین آزمون عملی حسن نیت است. فشارهای سفیر آمریکا در برلین موثر بوده و بانک مرکزی آلمان با افزودن متممی به قوانین مالی آلمان، قصد دارد با پوشش «نگرانی از پولشویی»، از انتقال پول به ایران جلوگیری کند.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: