تسلیت عفو بین الملل به وکیل زندانی عبدالفتاح سلطانی

تسلیت عفو بین الملل به وکیل زندانی عبدالفتاح سلطانی


به دنبال درگذشت هما سلطانی دختر وکیل زندانی عبدالفتاح سلطانی سازمان عفو بین الملل به وی تسلیت گفت. هما سلطانی روز گذشته در سن ۲۷سالگی براثر ایست قلبی درگذشت

 سایت عفو بین الملل ۱۴مرداد۹۷


تسلیت عفو بین الملل به وکیل زندانی عبدالفتاح سلطانی به خاطر فوت ناگهانی دخترش

سازمان عفو بین الملل بدلیل فوت دختر وکیل حقوق بشر و زندانی عقیدتی عبدالفتاح سلطانی بسیار ناراحت شده است. ما همدردی جدی خود را به خانواده اش و جامعه حقوق بشر ایران ابراز می داریم .

وزارت امور خارجه آمریکا در توئیتی به زبان فارسی درگذشت هما سلطانی را به خانواده اش تسلیت گفته است.

عبدالفتاح سلطانی از شهریور سال ۹۰در اوین زندانی است. اتهام وی تبلیغ علیه نظام و تشکیل و اداره گروه با هدف برهم زدن امنیت رژیم به ۱۳سال زندان و ۲سال محرومیت از وکالت محکوم شده است.

 

 فراخوان به آزادی عبدالفتاح سلطانی


عفو بین‌الملل خواستار آزادی فوری عبدالفتاح سلطانی شد


عفو بین‌الملل ۱۹شهریور۹۷ طی بیانیه یی خواستار آزادی فوری عبدالفتاح سلطانی حقوقدان و وکیل دادگستری شد. مگدلینا مغربی، معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین‌الملل به‌مناسبت ششمین سالگرد بازداشت سلطانی گفته است که حبس طولانی‌مدت عبدالفتاح سلطانی بی‌عدالتی عظیم و گواه بر سرکوب شدید کسانی است که شجاعانه برای حمایت از حقوق‌بشر و ارتقای آن فعالیت می‌کنند. وی از مقامهای رژیم ایران خواسته به آنچه سوء‌استفاده از نظام کیفری برای خاموش کردن صدای مدافعان حقوق‌بشر می‌خواند، پایان دهند.

فراخوان مقاومت ایران به آزادی عبدالفتاح سلطانی


روز ۲۰اردیبهشت ۱۳۹۵ مقاومت ایران به آزادی فوری و بی قید و شرط عبدالفتاح سلطانی و شمار دیگری از زندانیان سیاسی فراخوان داد. در اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت آمده بود:

عبدالفتاح سلطانی، وکیل ۶۳ساله، از بیماری قلبی، دیسک کمر و گردن، نوسان فشار خون و مشکلات جدی گوارشی رنج می‌برد و به‌تازگی به‌طور غیرطبیعی دچار کاهش وزن شده است. آقای سلطانی در خرداد ۱۳۸۸ دستگیر و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱۰سال حبس محکوم شد. دفاع از کارگران، دانشجویان و روزنامه‌نگاران زندانی از جمله جرایم او است.

بیشتر بخوانید

· بیانیه گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد: ممانعت از رسیدگی پزشکی به زندانیان سیاسی در ایران غیرقابل قبول است

· جایزه سالانه مرکز بین‌المللی حقوق‌بشر در کانادا به عبدالفتاح سلطانی اهدا شد
لطفا به اشتراک بگذارید: