خنثی شدن قاچاق قطعات موشک- ۲۰دقیقه- ۱۴مرداد۱۳۹۷

 خنثی شدن قاچاق قطعات موشک- ۲۰دقیقه- ۱۴مرداد۱۳۹۷


 

خنثی شدن قاچاق قطعات موشک به ایران از فرودگاه هیترو لندن. این عنوان گزارشی است که در ادامه برنامه بیست دقیقه تقدیم حضورتان می کنیم:

 

ماموران مرزی فرودگاه هیترو لندن موفق شدند قاچاق قطعات موشک از انگلستان به ایران را خنثی کنند. نیروی مرزی انگلستان حداقل دو قطعه «او رینگ O ring - » که قرار بود در پروازی از فرودگاه بین‌المللی هیترو به ایران منتقل شوند را متوقف کردند.

قطعات اورینگ یاد شده را که در بازرسی از محموله‌ ای کشف شدند میتوان برای آبندی کلاهک موشک ها بکار برد.

این اجزای کوچک و ارزان قیمت موشک، قطعاتی لاستیکی هستند که برای جلوگیری از نشت محتویات در بین لوله های موشک بکار گرفته میشوند. برغم ادعای صادر کننده این قطعات، که آنها را برای استفاده در صنعت نفت ایران ارسال می کند، ولی کارکنان مرزی ارسال آنها به ایران را متوقف ساختند و گفتند قصد واقعی از ارسال این «او رینگها O ring» بکارگیری آنها برای موشک بوده است.

تحقیقاتی در مورد ارسال این قطعات در جریان است که میتواند منجر به اتهام جنائی علیه کسانی شود که مسئول این کار بودند.

مونیکا رنچ معاون مدیر نیروی مرزی بریتانیا در فرودگاه هیترو از اظهار نظر در مورد اینکه آیا در اینرابطه دستگیری انجام شده یا نه خودداری کرد.

خاطر نشان میشود فاکس نیوز ۱۱ خرداد ۹۷ در مقاله یی نوشت: آژانس اطلاعات آلمان در ایالت بادن ووتنبرگ افشا کرد رژیم ایران حرکت برای تأمین تکنولوژی و علوم تولید تسلیحات کشتارجمعی را متوقف نکرده است. بنا‌به اسناد اطلاعاتی که فاکس‌نیوز بررسی کرده است رژیم ایران دست به تلاشهایی برای کسب کالاها و علوم فن‌آوری زده‌اند که برای توسعه تسلیحات کشتارجمعی و برای تنظیم سیستمهای آتشباری موشکی بکار برده می‌شوند.
لطفا به اشتراک بگذارید: