فاکس نیوز: تظاهرات ایرانیان علیه فساد و استبداد آخوندها-۲۰دقیقه- ۱۴مرداد۱۳۹۷

فاکس نیوز: تظاهرات ایرانیان علیه فساد و استبداد آخوندها-۲۰دقیقه- ۱۴مرداد۱۳۹۷


 

فاکس نیوز گزارشی از قیام اخیر مردم ایران منتشر کرد و مواضع مختلف درباره آن را منعکس کرد

ایرانیان علیه رژیم آخوندی که آنرا مقصر زمین‌گیر شدن اقتصاد میدانند تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان برای مدتهای طولانی در مورد فساد رژیم و سو‌مدیریت آن اعتراض کرده اند.

شکایت اصلی دیگر مردم، هزینه‌های رژیم در ماجراجویی های خارجی در کشورهایی مانند سوریه و یمن است این در حالی است که این رژیم مشکلات داخلی را نادیده میگیرد .

بنا به گفته شورای ملی مقاومت ایران تظاهراتها در حال گسترش هستند.

یک کلیپ ویدئویی که در توییتر منتشر شده است تظاهرات کنندگان را روز پنجشنبه در حال راهپیمایی در تهران پایتخت ایران نشان میدهد این کلیپ مربوط به تظاهرات در خیابان ولی عصر تهران توسط سازمان مجاهدین خلق منتشر شده است.

سناتور تد کروز از ایالت تگزاس خواهان حمایت از تظاهرکنندگان ایرانی شده است،

مریم رجوی پرزیدند شورای ملی مقاومت ایران در بیانیه‌یی گفت: « به همه زنان و جوانان قیام آفرینی که امروز بار دیگر با پایداری در مقابل پاسداران و بسیجیان و لباس شخصی‌های جنایتکار قیام کردند درود میفرستم. شهرهای شورشی یکی بعد از دیگری به یکدیگر می پیوندند. فریاد مردم تشنه آزادی رساتر می‌شود و قیام لحظه به لحظه در حال گسترش است. هیچ نیرویی قدرتمندتر از نیروی متحد جوانان وجود ندارد.».

فرحان حق Farhan Haq سخنگوی آنتوینو گوترز دبیر کل سازمان ملل به فاکس نیوز گفت « ما یکبار دیگر، همچنان که همینکار را با تمامی تظاهراتهای مشابه انجام میدهیم، تاکید میکنیم ضروریست تا حقوق آنها در آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز از جانب همه، از جمله از جانب نیروهای امنیتی محترم شمرده شود،».
لطفا به اشتراک بگذارید: