مانور دریایی رژیم ایران در خلیج فارس، یک بلوف توخالی- ۲۰دقیقه- ۱۴مرداد۱۳۹۷

 مانور دریایی رژیم ایران در خلیج فارس، یک بلوف توخالی- ۲۰دقیقه- ۱۴مرداد۱۳۹۷


 

منابع آمریکایی به خبرگزاری رویتر گفتند سپاه پاسداران در حال آماده سازی نزدیک به ۱۰۰ قایق برای برگزاری یک مانور است که در آن نیروهای زمینی اش نیز شرکت خواهند داشت . در حالی که زمان شروع این مانور هنوز مشخص نیست مسؤلین آمریکایی می گویند امکان دارد هر لحظه شروع شود .

 

آماده سازیهای مانور دریایی رژیم در زمانی است که فشارهای دیپلوماتیک آمریکا علیه رژیم بیشتر و موعد ۱۵ مرداد یعنی شروع اولین مرحله از تحریم های اقتصادی آمریکا علیه رژیم نزدیک تر می شود .

کارشناسان عقیده دارند انتخاب زمان این مانور از جمله شوهای تبلیغاتی رژیم آخوندی است . این رژیم عادت دارد بیشتر از آنکه عمل کند اظهارات تحریک آمیز داشته باشد .

 یکی از این اظهارات تحریک آمیز تهدید سپاه پاسداران به بستن تنگه استراتژیک هرمز و متوقف کردن محموله های نفتی بود .

ولی این بار این تهدیدها زمانی شروع شد که فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی گفت افزایش تحرکات رژیم را رصد کرده است .

 به گزارش اسوشیتدپرس، «بیل اروبن» ERVENسخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت: نیروهای آمریکایی و متحدان منطقه‌‌ای این کشور «آماده تضمین آزادی تردد دریایی و گردش آزاد تجارت بر اساس قوانین بین‌المللی هستند.» او افزود، " ما نسبت به افزایش عملیات دریایی در خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان آگاه هستیم ".

او اضافه کرد وضعیت را از نزدیک دنبال می کنیم و کار با همکارانمان را ادامه می دهیم تا آزادی کشتی رانی و تجارت در معبر آبی بین المللی را تضمین کنیم ولی هنوز این گونه تحرکات رژیم ایران به حدی نرسیده که ارتش آمریکا بخواهد با رژیم ایران و گروههای نیابتی اش مقابله کند.

ناظران می گویند در شرایطی که وضعیت در داخل ایران بسیار بحرانی است هدف از اظهارات و تهدیدهای رژیم ایران در اساس بالاتر بردن درجه حرارت فضای سیاسی پر تنش کنونی برای مهار خشم مردم است
لطفا به اشتراک بگذارید: