مقابله جویی متهورانه تظاهر کنندگان ایرانی با شخص خامنه‌ای ولی فقیه-۲۰دقیقه-۱۴مرداد۱۳۹۷

مقابله جویی متهورانه تظاهر کنندگان ایرانی با شخص خامنه‌ای ولی فقیه-۲۰دقیقه-۱۴مرداد۱۳۹۷


 

تظاهرات متهورانه و خیزش مردم ایران که روزهای متوالی و در شهرهای مختلف ایران، ادامه یافته است مورد توجه گسترده رسانه های بین المللی قرار گرفته است . آنها روی عمیق شدن سریع اعتراضات مردم متمرکز هستند و تغییر جهت سریع شعارها از جنبه اقتصادی به شعارهای مشخص علیه شخص خامنه ای را مورد توجه قرار می دهند:

سی بی اس نیوز می گوید:‌

اگر چه موتور محرک تظاهراتها به میزان زیادی به خاطر ناامیدی از وضعیت اقتصادی است ولی شعارها بسیار گویاست.در یکی از ویدیوها، تظاهرکنندگان در شهر اصفهان فریاد «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند و بطور متهورانه و به طور علنی علیه شخص خامنه ای به مقابله جویی بر خاستند. به نظر می رسد آنها خودروهای پلیس را به آتش کشیده و سنگ پرتاب می کنند.

این تجمعات به دنبال تجمعات بزرگتری است که در دسامبر شروع شد و در ماه ژوئن هنگامیکه تظاهرکنندگان در مقابل مجلس تجمع کردند و بازار بزرگ تهران را تعطیل نمودند، شعله ور گردید.

ایرانی ها با بالا رفتن تورم دست به گریبانند. پول ملی این کشور سقوط کرده و نیمی از ارزش خود را از ماه آوریل از دست داده.

 

دیلی وایر آمریکا هم در باره قیام مردم ایران نوشت: تظاهرات ها علیه حکومت مستبد مذهبی در ایران به سطح جدیدی رسیده است. تظاهر کنندگان مرتباً شعار می دهند:

«مرگ بر دیکتاتور» که اشاره آنها به علی خامنه ای است.

شورای ملی مقاومت ایران می گوید:‌ سران رژیم ایران میلیون ها ( دلار)جمع آوری کرده اند درحالی که مردم از فقر اقتصادی دررنج و عذابند. برخی از تظاهر کنندگان شعار می دهند «ملت گدایی می کند آقا خدایی می کند» ....

مریم رجوی پرزیدنت منتخب شورای ملی مقاومت ایران گفته است این رژیم باید سرنگون شود. او گفته است« تامردم ایران و کشور آزاد نشوند تظاهرات ها پایان نمی گیرند...شهرهای بپاخاسته و قیام کننده ایران یکی پس از دیگری به این تظاهرات هامی پیوندند. فریاد آزادی رساتر می شود و قیام گسترده تر می شود. هیچ نیرویی قدرتمند تر از نیروی متحد جوانان نیست» .
لطفا به اشتراک بگذارید: